Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Näytetään tulokset 16-18/18

Viestiketju: Sm5 13 kolarissa

  1. #16

    Liittynyt
    15.10.2007
    Viestejä
    298

    oletus Vs: Sm5 13 kolarissa

    Sm5 on Stadlerin käyntikortti 1520 mm -maailmalle ja mahdollisti ovien avautumisen kokonaan uusille, kohtuullisen neitseellisille markkinoille. Arvelisin, että JKOY on tämän takia saanut junansa suunnilleen samaan hintaan kuin keskieurooppalaisflirt olisi maksanut, leveämpää versiota kun ei tarvinnut tehdä yksin Suomea varten, vaan Suomeen tavallaan tuotiin leveämmän standardiversion ensimmäiset kappaleet.

  2. #17

    Liittynyt
    18.03.2006
    Sijainti
    Stockholm
    Viestejä
    1973

    oletus Vs: Sm5 13 kolarissa

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Rattivaunu Näytä viesti
    3200 mm leveitä FLIRT-junia on tilattu JKOY:n hankinnan lisäksi Valkovenäjälle ja Norjaan ainakin, ilmeisesti vielä muuallekin (esim. Baltian maihin).
    Flirtien kokonaismäärään nähden maailmalla, juu. Mutta yleisesti Stadlerin juniin nähden yleensä leveäkoristen tilattu määrä on toistaiseksi melko pieni.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Dakkus Näytä viesti
    Arvelisin, että JKOY on tämän takia saanut junansa suunnilleen samaan hintaan kuin keskieurooppalaisflirt olisi maksanut, leveämpää versiota kun ei tarvinnut tehdä yksin Suomea varten, vaan Suomeen tavallaan tuotiin leveämmän standardiversion ensimmäiset kappaleet.
    Aiheellinen huomio ja järkevä perustelu. Stadlerin juna on kuitenkin kilpailutuksessa kokonaishinnaltaan halvimmaksi todettu, joten mahdollisesti siellä pistettiin hintalappua vähän sen mukaan, mitä kauppa voi tuoda tullessaan. Ja toihan ilmeisesti Helsingin leveäraide-(ja -kori)referenssi jo Valko-Venäjän ja Viron Stadlerin asiakkaiksi. Nykyään kun Suomen lisäksi muuallakin Itä-Eurooppaa saa ajella länsijunia.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Antero Alku Näytä viesti
    Ja kiskokalustoteollisuus varautuu jopa isompaankin eroon Espanjan ja Portugalin vielä suuremman raideleveyden vuoksi.
    Espanjan kanssa on ehkä vähän niin ja näin, kun taitavat tällä hetkellä tilata enemmän 1435-kalustoa.

  3. #18

    Liittynyt
    15.10.2007
    Viestejä
    298

    oletus Vs: Sm5 13 Kolarissa

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Vesa Nurminen Näytä viesti
    Espanjan kanssa on ehkä vähän niin ja näin, kun taitavat tällä hetkellä tilata enemmän 1435-kalustoa.
    Espanja kuulemma aikoo siirtyä jollain aikavälillä kokonaan 1435 mm raideleveyteen, mutta tällä hetkellä jako on sellainen, että 1435 mm radat ovat suurnopeusjunille (ja muutamille Ranskan suunnan tavarajunalle?) ja leveäraideradat "normaaleille" junille ja suurimmalle osalle tavarajunista.

    Paikallis- ja alueliikennettä Espanjassa ei tulla vielä pitkään aikaan ajamaan 1435 mm -raiteilla, vaan sikäli kun perinteisempää junakalustoa on tarvetta uusia, tarvitaan vastakin uutta leveäraidekalustoa.
    Jos Flirt-junia siis tulisi Espanjaan, ne ajaisivat nimenomaisesti noilla mammuttiraiteilla, 300 kmYh kun on Flirteiltä vähän liikaa vaadittu.

Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 12

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •