Sm5 Z-juna

Liittynyt
11 Helmikuu 2011
Viestit
54
Olen juuri ensimmäistä kertaa FLIRT-kalustolla ajettavassa Z-junassa. Ei näitä kovin paljoa ole voinut ollakaan. Mistäköhän mahtaa johtua?

Käytännössä tällä välillä Sm4 on selvästi jonkin verran mukavampi, hieman hiljaisempi ja mukavammat penkit pitemmällä matkalla. FLIRTissä taasen ei tuhlaannu yhtä monta lipunmyyjää kuin pitkässä Sm4:ssa, ja näytöt ovat omaa luokkaansa. Avaruudestakin voisi antaa pientä plussaa, ainakin näin päivällä kun ei ole öriseviä kanssamatkustajia.

Johtuneeko kuskista vai kalustosta, mutta nopeus on ollut muutaman km/h hitaampi, kertaakaan en huomannut että olisimme menneet yli 155km/h. Uusi kokemus tämäkin, toivottavasti ei toistu liian usein.

Molempiin juniin kaipaisi WIFI:ä ja sähkötöpseleitä näin työmatkalaisen tarpeisiin.
 
Kyseessä on Sm5-yksiköllä tehtävä huippunopeuden testaus jota tehdään nyt Z-linjalla matkustajaliikenteessä, näitä flirttejä ei siis ole tulossa pysyvästi kaupnkiratojen ulkopuoliseen liikenteeseen.
 
Kyseessä on Sm5-yksiköllä tehtävä huippunopeuden testaus jota tehdään nyt Z-linjalla matkustajaliikenteessä, näitä flirttejä ei siis ole tulossa pysyvästi kaupnkiratojen ulkopuoliseen liikenteeseen.

Kiitos Aki. Problem solved.
 
Väittäisin, että pistorasioita löytyy kyllä Sm4-kalustosta. Ellen nyt aivan väärää mielikuvaa ole onnistunut itselleni tuottamaan.
Sm5-junissa on ainakin nykyään myös pistorasiat.

---------- Viestit yhdistetty klo 10:53 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 10:48 ----------

Sm4-junien pulasta johtuen Sm5-junia on ainakin vuonna 2019 käytetty R- ja Z-junissa. Mutta pääsääntöisesti ovat junissa UXYLEAPIK.
 
Takaisin
Ylös