Sivu 13 / 27 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 39101112131415161723 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 181-195/401

Viestiketju: Junahavaintoja 2012

  1. #181

    Liittynyt
    22.08.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1731

    oletus Vs: Junahavaintoja 2012

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Mika123 Näytä viesti
    Erikoinen kokemus eilen sunnuntaina kun istuin N-junassa joka ohitti kaikki asemat välillä hiekkaharju-savio ja nopeutta täydet 160 km/h
    Aiheesta juttua: http://jlf.fi/f19/6659-junat-ajavat-...-ja-11-13-8-a/

    Nyt päättyneenä viikonloppuna lauantai-illasta maanantaiaamuun tekivät siis jotain remppaa Hiekkaharjun pohjoispuolella itäisellä keskiraiteella. N-junien rytmitys on sellainen, että ne kohtaisivat tällä remonttialueella, joten toisen suunnan N-junat piti suunnitellusti ohjata kaukoliikenneraiteille. Kaupunki- ja kaukoliikenneraiteiden välillä ei ole vaihdeyhteyksiä Tikkurilan ja Keravan liikennepaikkojen välillä, joten kaikki väliasemat toiseen suuntaan pitää skipata.

    Väliasemille oli korvaava bussiyhteys.

    Tuli muuten itsekin ajettua ensimmäistä kertaa Sm5-junalla sen 160 km/h. Tasaisesti kulki.

    Sama järjestely on vielä ensi viikonloppuna.

  2. #182

    Liittynyt
    28.05.2010
    Sijainti
    Turku
    Viestejä
    3319

    oletus Vs: Junahavaintoja 2012

    10.8.

    http://omakaupunki.hs.fi/paakaupunki...li_junan_alle/
    Vähän ennen Tapanilan asemaa jäi junan alle nainen klo 13:34 (Tapanilasta lähtöaika keskustaan klo 13:35). Asun noin 300metrin päässä linnuntietä radasta. Klo 13:34 kuulin Flirtin lähestyvät Tapanilaa, hetken päästä kuulu kovaa kolinaa ja kuulin että Flirt pysähtyi äkkiä ja näin junan ennen Tapanilan asemaa olevan pysähtyneenä. Ajattelin että radalla olisi ollut vain isoja kiviä tms. muuta ilkivaltaa... En ajatellut ollenkaan että sinne jäi ihminen junan alle...

    ---------- Viesti lisätty kello 17:45 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 14:27 ----------


    Lisätään vielä että onnettomuusjuna oli Sm5 #16.
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 10.08.2012 kello 18:13. Syy: poistettu lainaus

  3. #183
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    5999

    oletus Vs: Junahavaintoja 2012

    11.8.2012

    Sm5 18 meni pääradalla Koivukylän aseman ohi tyhjänä Helsinkiin päin. Ikkunassa oli vielä Stadlerin plakaatti.

  4. #184

    Liittynyt
    28.05.2010
    Sijainti
    Turku
    Viestejä
    3319

    oletus Vs: Junahavaintoja 2012

    11.8.

    Sm5 #17 oli Hyvinkään asemalla 150-vuotis pääjuhlatapahtumaan ja rautatiemuseopäiviin liittyvässä kalustoesittelyssä raiteella 4.

  5. #185

    Liittynyt
    28.05.2010
    Sijainti
    Turku
    Viestejä
    3319

    oletus Vs: Junahavaintoja 2012

    12.8.

    Sm5 #14 ajeli Ilmam tunnuksia poikkeus N-junaa, eli siis sitä joka ei pysähdy Tikkurilan ja Keravan välillä. Ilmeisesti varikolla unohdettu tehä kilvet sille (tätä poikkeusta varten on kaikissa Flirteissä tehty erikoiskilvet sekä sisännäyttöihin tiedotteet.

  6. #186

    Liittynyt
    22.08.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1731

    oletus Vs: Junahavaintoja 2012

    Lainaus Alunperin kirjoittanut zige94 Näytä viesti
    12.8.
    (tätä poikkeusta varten on kaikissa Flirteissä tehty erikoiskilvet sekä sisännäyttöihin tiedotteet.
    Ymmärtääkseni ei ole, vaan tekstit näpytellään käsin.

  7. #187

    Liittynyt
    28.05.2010
    Sijainti
    Turku
    Viestejä
    3319

    oletus Vs: Junahavaintoja 2012

    Lainaus Alunperin kirjoittanut tlajunen Näytä viesti
    Ymmärtääkseni ei ole, vaan tekstit näpytellään käsin.
    Siis ymmärtääkseni ja parin konnarin tiedon mukaan kyll, asiat näpytellään käsin mutta ne on tehty jo valmiiksi jokaiseen junaan aikasemmilla kerroilla jo.. Eli periaatteessa siellä pitäisi olla entuudestaan jo tiedot. Tietenkään sata varma asia ei ole, tiedät kuitenkin paremmin työtilasi kuin minä

  8. #188

    Liittynyt
    22.08.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1731

    oletus Vs: Junahavaintoja 2012

    Lainaus Alunperin kirjoittanut zige94 Näytä viesti
    Siis ymmärtääkseni ja parin konnarin tiedon mukaan kyll, asiat näpytellään käsin mutta ne on tehty jo valmiiksi jokaiseen junaan aikasemmilla kerroilla jo.. Eli periaatteessa siellä pitäisi olla entuudestaan jo tiedot. Tietenkään sata varma asia ei ole, tiedät kuitenkin paremmin työtilasi kuin minä
    Juu, en ole satavarma minäkään, en ole juuri katsellut mitä konnarit sinne näpyttelee. Ilmeisesti siis vapaatekstikenttään jää muistiin sinne aiemmin näpytellyt tekstit.

  9. #189
    Joonas Pio avatar
    Liittynyt
    04.10.2009
    Sijainti
    Porvoo
    Viestejä
    2793

    oletus Vs: Junahavaintoja 2012

    Nyt menee jo ihan uskomattomaksi. Ratikoiden osalta tämän vielä ymmärrän, mutta junien kohdalla menee yli ymmärryksen:

    Kiskoille jäänyt auto haittasi junaliikennettä

  10. #190

    Liittynyt
    12.12.2010
    Viestejä
    568

    oletus Vs: Junahavaintoja 2012

    Lainaus Alunperin kirjoittanut tlajunen Näytä viesti
    Aiheesta juttua: http://jlf.fi/f19/6659-junat-ajavat-...-ja-11-13-8-a/
    Tuli muuten itsekin ajettua ensimmäistä kertaa Sm5-junalla sen 160 km/h. Tasaisesti kulki.
    Kato, kato. Ihmettelin viime viikonloppuna, kun Sm5 kulki pohjoiseen Koivukylän kohdalla läntistä keskitietä silmämääräisesti kuikkien > 120 km/h. Mites toi oikein nykyään menee, jos/kun (esim.) N-junien aikataulunmukainen sn on 120 km/h, niin kuinka niillä sitten voi painaa menemään 160 km/h? Aikoinaanhan aikataulun sn oli se "the sn", ei siis kaluston tai radan sallima sn.

  11. #191

    Liittynyt
    22.08.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1731

    oletus Vs: Junahavaintoja 2012

    Lainaus Alunperin kirjoittanut joht. Nyman Näytä viesti
    Kato, kato. Ihmettelin viime viikonloppuna, kun Sm5 kulki pohjoiseen Koivukylän kohdalla läntistä keskitietä silmämääräisesti kuikkien > 120 km/h. Mites toi oikein nykyään menee, jos/kun (esim.) N-junien aikataulunmukainen sn on 120 km/h, niin kuinka niillä sitten voi painaa menemään 160 km/h? Aikoinaanhan aikataulun sn oli se "the sn", ei siis kaluston tai radan sallima sn.
    Joutunet odottamaan, että joku vuotaa sinulle tämän kuvion. (Vinkki: sääntöjen mukaan mentiin.)

  12. #192
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    04.01.2012
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    1178

    oletus Vs: Junahavaintoja 2012

    Lainaus Alunperin kirjoittanut tlajunen Näytä viesti
    Joutunet odottamaan, että joku vuotaa sinulle tämän kuvion. (Vinkki: sääntöjen mukaan mentiin.)
    Kaukoraidettahan pitki se kulki niin eikös siinä pääse ja pidä? vetää 160km/h?

  13. #193

    Liittynyt
    22.08.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1731

    oletus Vs: Junahavaintoja 2012

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Palomaa Näytä viesti
    Kaukoraidettahan pitki se kulki niin eikös siinä pääse ja pidä? vetää 160km/h?
    No, jos et vuoda Nymanille, niin kerron.

    Junan suurin nopeus rajautuu periaatteessa kolmen tekijän yhteisvaikutuksesta:

    - Raiteen suurin sallittu nopeus, sisältäen rataosan suurimman nopeuden tietylle kalustotyypille + paikalliset rajoitukset
    - Kaluston suurin sallittu nopeus, sisältäen jarrutuskyvystä tai muista kalustosyistä johtuvat rajoitukset
    - Aikatauluun merkitty suurin sallittu nopeus.

    Nämä kaikki mahdollistivat 160 km/h käyttämisen näillä "oikaisevilla" N-junilla. Nymanin ihmettely perustui siihen, että normaalisti N-junien aikatauluihin on merkitty suurimmaksi sallituksi nopeudeksi 120 km/h, joka olisi rajannut kaukoliikenneraiteillakin nopeuden alemmaksi, vaikka raiteen ja kaluston suurin sallittu olisikin ollut enemmän.

    Mutta näillä junillapa oli aivan omat erilliset aikataulut ja normaalijunista poikkeavat junanumerot, mikä oli varsin fiksua noin niinkuin jalkoihinjäämisen minimoimiseksi.

  14. #194

    Liittynyt
    28.05.2010
    Sijainti
    Turku
    Viestejä
    3319

    oletus Vs: Junahavaintoja 2012

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Joonas Pio Näytä viesti
    Nyt menee jo ihan uskomattomaksi. Ratikoiden osalta tämän vielä ymmärrän, mutta junien kohdalla menee yli ymmärryksen:

    Kiskoille jäänyt auto haittasi junaliikennettä
    Noh, saihan se syytteetkin lukuisista rikoksista. Juna radalle parkkeeraaminen oli törkeä liikenneturvallisuuden vaarantaminen. http://omakaupunki.hs.fi/paakaupunki..._rikosepailya/

  15. #195

    Liittynyt
    12.12.2010
    Viestejä
    568

    oletus Vs: Junahavaintoja 2012

    Lainaus Alunperin kirjoittanut tlajunen Näytä viesti
    No, jos et vuoda Nymanille, niin kerron.
    Ei oo kukaan vuotanut mulle tätä...

    Kun kuikin viime viikonloppuna Jukua, totesin molemmista, että Keravalle saapuneet N-junat olivat järjestäen minuutin, pari myöhässä. Mistä tää johtui? Oliko Tiksissä tulppia pohjoiseen suuntautuneen muun junaliikenteen vuoksi?

Vastaavia viestiketjuja

  1. Junahavaintoja 2011
    kirjoittanut Rattivaunu foorumissa Junat
    Vastauksia: 217
    Viimeisin viesti: 28.12.2011, 13:14
  2. Junahavaintoja 2010
    kirjoittanut Epa foorumissa Junat
    Vastauksia: 102
    Viimeisin viesti: 28.12.2010, 10:13
  3. Junahavaintoja 2009
    kirjoittanut Aleksi.K foorumissa Junat
    Vastauksia: 46
    Viimeisin viesti: 21.10.2009, 06:54
  4. Junahavaintoja 2008
    kirjoittanut TEP70 foorumissa Junat
    Vastauksia: 65
    Viimeisin viesti: 28.12.2008, 16:28
  5. Junahavaintoja heinä - joulukuu 2008
    kirjoittanut JSL foorumissa Junat
    Vastauksia: 10
    Viimeisin viesti: 13.10.2008, 23:01

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •