Sivu 16 / 27 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 612131415161718192026 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 226-240/401

Viestiketju: Junahavaintoja 2012

  1. #226

    Liittynyt
    28.05.2010
    Sijainti
    Turku
    Viestejä
    3319

    oletus Vs: Junahavaintoja 2012

    20.9.

    H227 ajettiin veturia lukuunottamatta täysvihreänä jälleen. Omien havaintojeni perusteella on koko päivän H227 ja sen vastapari ajettu täysvihreänä, veturia lukuunottamatta: http://zige94.1g.fi/kuvat/Junakuvat/...920_163933.jpg

    ---------- Viestit yhdistetty klo 19:00 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 18:13 ----------

    Lainaus Alunperin kirjoittanut zige94 Näytä viesti
    20.9.

    P672 vieraili Helsingin päärautatieaseman raiteella 11, klo 16:30. Saapui Hyvinkäältä. Kuvat alkaen tästä: http://zige94.1g.fi/kuvat/Junakuvat/...920_164037.jpg
    Ja vorgissa sainkin vastauksen, eli: "UIMC:n kongressiin liittynyt tilausjuna. UIMC: http://www.uic.org/spip.php?article804#o​util_sommaire_0 "

  2. #227
    Prompter avatar
    Liittynyt
    29.03.2012
    Sijainti
    Mäntsälä
    Viestejä
    650

    oletus Vs: Junahavaintoja 2012

    20.9.2012

    Sm4 6x08 / Z (21:41 Helsingistä)
    Astuessani junan eteiseen lähellä Mäntsälää, otin kiinni kiinnipitotangosta lähellä ovinappeja. Juna kaarsi vaihteeseen ja nojauduin taaksepäin sen johdosta. Paneeli, jossa tanko oli kiinni, avautui.

  3. #228

    Liittynyt
    22.08.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1732

    oletus Vs: Junahavaintoja 2012

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Prompter Näytä viesti
    Astuessani junan eteiseen lähellä Mäntsälää, otin kiinni kiinnipitotangosta lähellä ovinappeja. Juna kaarsi vaihteeseen ja nojauduin taaksepäin sen johdosta. Paneeli, jossa tanko oli kiinni, avautui.
    Taattua CAF-laatua, jota lienee luvassa jatkossa Helsingin Metrossakin? :P

    Noiden luukkujen kiinnitykset ovat heppoisia, ja kun iso muoviovi pääsee hetkumaan eri suuntiin, niin pienet lukituslipareet eivät aina jaksa pitää ovea kiinni.

  4. #229
    jodo avatar
    Liittynyt
    05.03.2008
    Viestejä
    335

    oletus Vs: Junahavaintoja 2012

    Lainaus Alunperin kirjoittanut tlajunen Näytä viesti
    Taattua CAF-laatua, jota lienee luvassa jatkossa Helsingin Metrossakin? :P

    Noiden luukkujen kiinnitykset ovat heppoisia, ja kun iso muoviovi pääsee hetkumaan eri suuntiin, niin pienet lukituslipareet eivät aina jaksa pitää ovea kiinni.
    Ja kun laiskuuttaan ei voi pistää kuin yhden kolmiolukon kiinni.

  5. #230

    Liittynyt
    15.10.2007
    Viestejä
    298

    oletus Vs: Junahavaintoja 2012

    Lainaus Alunperin kirjoittanut jodo Näytä viesti
    Ja kun laiskuuttaan ei voi pistää kuin yhden kolmiolukon kiinni.
    Tjaa, eipä junahenkilökunnalle tunnu kukaan maininneen siitä, että nuo lukot eivät pysy kiinni. Täytyy tsekkailla, että ovat kunnolla kiinni ja mainita tarpeen mukaan kolleegoille. Sinänsähän se ei välttämättä ole laiskuutta sanan perinteisessä merkityksessä jättää kolmesta lukosta yksi tai kaksi auki, jos on syytä uskoa oven pysyvän ongelmitta kiinni yhdelläkin.
    Itse olen kyllä tykännyt pistää luukut kiinni jokaisesta kohdasta, koska en pidä siitä, jos luukun ylä- tai alaosa pääsee heilumaan edes parin millin verran

  6. #231

    Liittynyt
    22.08.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1732

    oletus Vs: Junahavaintoja 2012

    Lainaus Alunperin kirjoittanut jodo Näytä viesti
    Ja kun laiskuuttaan ei voi pistää kuin yhden kolmiolukon kiinni.
    Osassa luukuista on kiinnitysversio, jossa vain keskimmäisessä reiässä on lukituskara, ja oven takana kulkee tangot jotka yrittävät kääntää ylä- ja alasalpoja samaan tahtiin. Varsin usein mekanismi ei toimi turhan hyvin, saattaa jäädä yksi tai kaksikin salpaa jää sulkeutumatta. Olenpa törmännyt sellaiseenkin oveen, jota ei saanut millään kiinni - kaikki salvat ja tangot olivat sen verran kierossa että alkoi lähes naurattamaan.

    Tarina ei kerro, millainen lukitusversio mainitussa tapahtumassa oli.

  7. #232

    Liittynyt
    18.03.2006
    Sijainti
    Stockholm
    Viestejä
    1973

    oletus Vs: Junahavaintoja 2012

    Lieköhän noissa Sm4:ssa yhtä laadukkaat kolmiolukot kuin Pendolinoissa? Jos oikein muistan, muutamasta vanhemmasta Pendosta käytiin aikoinaan vaivihkaa vaihtamassa yläpanelointia ja monesta vaunusta vaihdettiin kolmiolukot uusiin. Jos kolmio ei ollut mennyt pyöreäksi, salpa ei millään yltänyt kiinnikkeeseen, vaikka kuinka olisi työnnellyt lukittaessa. Aukihan niitä pitää silloin tällöin jättää, kun ei mitkään teippiviritelmätkään niitä pitele.

  8. #233

    Liittynyt
    28.05.2010
    Sijainti
    Turku
    Viestejä
    3319

    oletus Vs: Junahavaintoja 2012

    Lainaus Alunperin kirjoittanut zige94 Näytä viesti
    Itse itselleni vastaten, kyllä tulee olemaan vielä tänä viikonloppuna. Tarkistin asian itse. Eli lauantaina ja sunnuntaina, jos sama aikataulu niin la klo 18 - su klo 15 kaikki pääradan junat ajetaan Pasilassa raiteilla 1 ja 2, vaihtavat takaisin omille raiteille Oulunkylän vaihteissa. Yöpikajunat käyttävät raidetta 5B, sekä muut lähtevät junat tarvittaessa, josta ajetaan autojenlastausalueen kautta Käpylään ja sieltä sivuraidetta pitkin (tässä taisi olla sn50?) ja Oulunkylän vaihteissa takaisin omille raiteilleen. Syynä on vaihteiden vaihto pohjoispäässä (vaihde 405), joka on tehty, ja eteläpään vaihteet 401, 402 ja 403. Poikkeusjärjestely tietty loppuu aikasemmin, jos työt on saatu valmiiksi. Tämän viikonlopun pitäisi olla viimeinen.
    Ja jatketaan vielä, eli tänä viikonloppuna tätä on venytetty pidemmälle. Työt merkattu jatkuvaksi maanantaille klo 05:30 saakka.

    ---------- Viestit yhdistetty klo 21:02 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 19:27 ----------

    Lainaus Alunperin kirjoittanut zige94 Näytä viesti
    Ja jatketaan vielä, eli tänä viikonloppuna tätä on venytetty pidemmälle. Työt merkattu jatkuvaksi maanantaille klo 05:30 saakka.
    Ja kuvat paikalta: http://zige94.1g.fi/kuvat/Junakuvat/Rataty%C3%B6t,+poikkeustilanteet+ja+onnettomuudet/Rataty%C3%B6+Pasilan+asema+22.9.-23.9.2012/

  9. #234
    Prompter avatar
    Liittynyt
    29.03.2012
    Sijainti
    Mäntsälä
    Viestejä
    650

    oletus Vs: Junahavaintoja 2012

    24.9.2012
    Eil 25043 on yltä päältä sotkettu graffitilla. (ma 24.9 H232:ssa)

  10. #235

    Liittynyt
    28.05.2010
    Sijainti
    Turku
    Viestejä
    3319

    oletus Vs: Junahavaintoja 2012

    24.9

    Sm5 94 10 2081 019 koeajossa, ohitti Malmin klo 16:11 Pohjoiseen päin raidetta 2pitkin, kilvissä "HUOLTOAJO" & samma på svenska.

  11. #236
    Tunnistettu jäsen TEP70 avatar
    Liittynyt
    25.07.2005
    Sijainti
    Lappeenranta
    Viestejä
    1382

    oletus Vs: Junahavaintoja 2012

    Lainaus Alunperin kirjoittanut zige94 Näytä viesti
    24.9

    Sm5 94 10 2081 019 koeajossa, ohitti Malmin klo 16:11 Pohjoiseen päin raidetta 2pitkin, kilvissä "HUOLTOAJO" & samma på svenska.
    No tämä varmaan sitten oli se Flirt, joka tuli IC 77:ä vastaan läntistä raidetta hiukan myöhemmin. En itse pystynyt tietysti täydestä vauhdista yksilöä tunnistamaan.
    Moottori keskellä lattian alla - sijainti, joka on yrityksellenne sijoitus.

  12. #237

    Liittynyt
    28.05.2010
    Sijainti
    Turku
    Viestejä
    3319

    oletus Vs: Junahavaintoja 2012

    3.10.

    Klo 16:19 ohitti Tapanilan aseman Sr1 vihreä pendo hinauksessaan.

  13. #238
    GT8N avatar
    Liittynyt
    22.11.2007
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    809

    oletus Vs: Junahavaintoja 2012

    5.10.

    Sm5 #20 koeajolla pohjoisen suuntaan, ohitti Tikkurilan ~10.20.
    Näin se nyt vaan menee

  14. #239

    Liittynyt
    28.05.2010
    Sijainti
    Turku
    Viestejä
    3319

    oletus Vs: Junahavaintoja 2012

    7.10.

    VR:n vanhat Joensuun makasiinit tulessa. Hätäkeskus saanut hälytyksen keskisuureen rakennuspaloon klo 02:10.

  15. #240

    Liittynyt
    28.05.2010
    Sijainti
    Turku
    Viestejä
    3319

    oletus Vs: Junahavaintoja 2012

    Lainaus Alunperin kirjoittanut zige94 Näytä viesti
    7.10.

    VR:n vanhat Joensuun makasiinit tulessa. Hätäkeskus saanut hälytyksen keskisuureen rakennuspaloon klo 02:10.
    Ja nyt kun on uutisetkin aiheesta. Makasiinit tuhoutui kokonaan, tai siis se mitä niistä oli jäljellä.

    YLE: http://yle.fi/uutiset/vrn_makasiini_...906?origin=rss
    Iltalehti: http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012...69056_uu.shtml
    Helsingin Sanomat: http://www.hs.fi/kotimaa/Makasiinira...a1305603993304
    Iltalehti: http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012...68971_uu.shtml

    VR:n liikennetiedote kertoo että junaliikenne on korvattu busseilla Joensuun ja Kiteen välillä. Syynä palon aiheuttamat vahingot sähköradan rakenteille Joensuun ratapihalla. Joensuu - Pieksämäki ja Joensuu - Nurmes junat ajavat normaalisti. Joensuun ratapiha on kokonaan poissa käytöstä.
    Viimeisin muokkaaja zige94; 07.10.2012 kello 16:05.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Junahavaintoja 2011
    kirjoittanut Rattivaunu foorumissa Junat
    Vastauksia: 217
    Viimeisin viesti: 28.12.2011, 13:14
  2. Junahavaintoja 2010
    kirjoittanut Epa foorumissa Junat
    Vastauksia: 102
    Viimeisin viesti: 28.12.2010, 10:13
  3. Junahavaintoja 2009
    kirjoittanut Aleksi.K foorumissa Junat
    Vastauksia: 46
    Viimeisin viesti: 21.10.2009, 06:54
  4. Junahavaintoja 2008
    kirjoittanut TEP70 foorumissa Junat
    Vastauksia: 65
    Viimeisin viesti: 28.12.2008, 16:28
  5. Junahavaintoja heinä - joulukuu 2008
    kirjoittanut JSL foorumissa Junat
    Vastauksia: 10
    Viimeisin viesti: 13.10.2008, 23:01

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •