Erikoisia vaunuja junissa

TEP70

Tunnistettu jäsen
Liittynyt
25 Heinäkuu 2005
Viestit
1,382
Täältä puuttuu vielä kokonaan ketju, jonne voi työntää rautatiepuolen erikoisia kalustohavaintoja.

Helsinki 27.12.

Autovaunupäivystäjän (Dv16 2025) mukana seilasi illalla ympäri ratapihaa Rkt 23801.

Helsinki 28.12.

P 81:ssä Eipt:n sijasta Eit 23104. Sileäkattojen aika ei ole vielä ohi! :D
IC2 152:n perässä Eipt 27382.
IC 82:ssa tuli alas uusia kaksikerrosmakuuvaunuja ja Fots. Lähdin parahiksi K-junalla tuota vastaan kello 22.21, joten tarkempia havaintoja ei ole. Ihmettelin vain, kun rungossa oli kaksi "kyttyrää". :)
 
Tuossa tarkoitin kyllä sitä, että rungossa oli kaksi kaksikerrosvaunujen ryhmää. Nykyään käytännössä kaikissa junissa, joissa on kaksikerrosvaunuja, on niitä vähintään kolme. Poikkeus on vain perjantaijuna IC 51 Ouluun, jossa on vain yksi Edfs.

Laitetaan nyt yksi uusikin havainto. Eilen P 143:n keulassa suljettuna Eipt 27378. Mitähän nuo vaunut Turussa oikein tekevät?
 
Tuli tänään vastaan noin klo 12 Espoon Leppävaarassa erikoispitkä IC-juna, joka ei ilmeisesti ollut kun siirtoajossa. Tai sitten oli tilausjuna.. Pituutta kuitenki oli varmaan 3-4 vaunua enemmän kun normaalilla ic-kokoonpanolla. Eli kolme kakskerrosvaunua+kolme ykskerrosvaunua, ravinteli mukaan lukien, tarkoitan normaalilla ic-kokoonpanolla..
 
Tuli tänään vastaan noin klo 12 Espoon Leppävaarassa erikoispitkä IC-juna, joka ei ilmeisesti ollut kun siirtoajossa. Tai sitten oli tilausjuna.. Pituutta kuitenki oli varmaan 3-4 vaunua enemmän kun normaalilla ic-kokoonpanolla. Eli kolme kakskerrosvaunua+kolme ykskerrosvaunua, ravinteli mukaan lukien, tarkoitan normaalilla ic-kokoonpanolla..
Mitä ilmeisimmin kyse on ollut S 132:n korvaajasta, joka ajettiin 9:llä kaksikerrosvaunulla. S 133 ajettiin puolestaan "normaalilla" IC-rungolla: http://vaunut.org/kuvasivu/32013. Erikoinen kalusto lienee johtunut akuutista Pendolino-runkopulasta.
 
Mitä ilmeisimmin kyse on ollut S 132:n korvaajasta, joka ajettiin 9:llä kaksikerrosvaunulla. S 133 ajettiin puolestaan "normaalilla" IC-rungolla: http://vaunut.org/kuvasivu/32013. Erikoinen kalusto lienee johtunut akuutista Pendolino-runkopulasta.

Voi erittäin hyvinkin olla mahdollista. Mutta mikshän ne on laittanu sitten niinkin paljon pendolinon kapasiteettia olevan junan? Koska tuo yhdeksän kakskerrosvaunua vastaa noin 3 ja puolta pendolinoa. Tekee vaan tappiota jos noin pitkää letkaa Turun ja Helsingin välillä ajattaa.. ;)
 
Viimeksi muokattu:
Takaisin
Ylös