Sivu 24 / 24 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4142021222324
Näytetään tulokset 346-352/352

Viestiketju: HSL-lähijunaliikenteellä voisi olla jokin tunnus

  1. #346
    Max
    Max ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    26.08.2008
    Viestejä
    1144

    oletus Vs: HSL-lähijunaliikenteellä voisi olla jokin tunnus

    Hangon rata lienee edelleen sähköistämätön?

  2. #347

    Liittynyt
    23.08.2005
    Viestejä
    3332

    oletus Vs: HSL-lähijunaliikenteellä voisi olla jokin tunnus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Max Näytä viesti
    Hangon rata lienee edelleen sähköistämätön?
    Kyllä. Se on yksi harvoja infrainvestointeja, joita tuo vaatisi. Jos kuitenkin oletetaan, että tunnin vuoroväli sinänsä onnistuisi, sähköistys varmaankin tulisi kannattavaksi. Toiseksi sitten voi joutua tekemään kohtauspaikkoja rantaradalle tai Jyväskylän-radalle. Myös tarjontaa R-H-juniin on lisätty yksi vuoro tunnissa, josta en ole varma onnistuuko.

  3. #348

    Liittynyt
    23.08.2005
    Viestejä
    3332

    oletus Vs: HSL-lähijunaliikenteellä voisi olla jokin tunnus

    Robert Schwandl ehdottaa näköjään jotakuinkin samaa kuin itsekin: HSL-lähijunat voisi jopa yhdistää vaikka metron kanssa (siis tunnuksellisesti).

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Robert Schwandl
    So, I would hope they used some sort of trendy image for this excellent service, maybe even 'metro' and although it is still part of the VR network, it could form a unified metro system with the HKL Metro in the eyes of the passengers. With the completion of the airport ring line, it should even become more metro-like on the inner sections.

  4. #349
    Tunnistettu jäsen vristo avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    3729

    oletus Vs: HSL-lähijunaliikenteellä voisi olla jokin tunnus

    Tässä taas mietiskelin tätä aloittamaani aihetta.

    Mikä voisi olla suomalainen termi kaupunkijunalle, jota voisi käyttää symbolina metron "M"-kirjaimen tapaan?

    Ahaa! Sain idean: lanseeraan uuden termin suomen kieleen. Tämä termi on vierasperäinen, kuten vaikkapa "metro", "bussi" tai "auto".

    Sana on suburbaani, joka tarkoittaisi esikaupunkia tai kaupunkimaista ympäristöä, joka ei kuitenkaan olisi kaupungin varsinaista keskustaa tai kantakaupunkia.

    Näin ollen kaupunkijuna olisi suburbaanijuna ja sen tunnus sen asemilla ja junissa kirjain "S" vihreällä pohjalla (kuten metrolla kirjain "M" metro-oranssilla pohjalla).

    Nykyinen lähijuna-asemilla oleva kyltti, jossa on tyylitelty pendoliinojuna on toki parempi kuin sitä edeltänyt

    "Liik
    enne
    vira
    sto",

    mutta aika mitäänsanomaton ja persoonaton sekin.
    Risto Vormala
    Kaupunkiliikenteen linja-autonkuljettaja
    HSL-alueella

  5. #350

    Liittynyt
    02.11.2015
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    52

    oletus Vs: HSL-lähijunaliikenteellä voisi olla jokin tunnus

    Pitäisikö tätä ketjua taas avata?

    Olen miettinyt HSL-lähiliikenteessä sitä epäkohtaa, että juna-asemilla on Väylän junatunnus asemien kylteissä. Samaa tunnustahan käytetään lähiliikenteen reittikartoissa kaukoliikenteen tunnuksena. Satunnaiselle käyttäjälle tämä saattaa näyttäytyä hyvinkin outona. Tunnus: Nimi: Sieppaa.PNG
Katselukertoja: 297
Koko: 24,5 KB

    HSL-alueen lähijuna-asemille pitäisi saada kuvan Nimi: keharata_595x800.png
Katselukertoja: 304
Koko: 141,3 KB vasemmassa alalaidassa oleva tunnus fyysisenä kylttinä. Muutenkin brändäystä pitäisi vahvistaa. Kaikki (Sm5-)junat pitäisi vihdoinkin saada maalattua liilaksi. Asemilla olevien aikataulujen reunat kuuluisivat olla liilat, samalla tavalla kuin runkolinjojen aikataulut ovat oranssit, tavallisen bussin siniset, ratikan vihreät jne. Mitä muuta parannettavaa tulee mieleen?

  6. #351

    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Helsinki Lauttasaari
    Viestejä
    462

    oletus Vs: HSL-lähijunaliikenteellä voisi olla jokin tunnus

    Kannatan Juhotyypin ideaa. Kuvassa oleva logo kertoo selvästi että kyseessä on taajama-alueen lähijuna. Lähijunasta pitää tehdä brändi, osana pääkaupunkiseudun joukkoliikennettä.
    Kannatan todellakin että logoa käytettäisiin asemien sisäänkäyntien merkitsemiseen, niinkuin metrossa tehdään. Myös asemilla voisi olla aseman nimi violetilla pohjalla, logon kanssa. Logo sopii myös junaliikenteen infomateriaaliin ja aikatauluihin.
    Jos ja kun Tampereen seudun lähijunaprojekti lähtee vähitellen toimimaan, voi tätä logoa käyttää, tosin Nyssen brändin värisenä.
    'En ole kiinnostunut selityksistä, joita annetaan myöhästymisille. Olen kiinnostunut vain siitä mitä on todella saatu aikaan'
    (Mahatma Gandhi)

  7. #352

    Liittynyt
    22.08.2009
    Viestejä
    678

    oletus Vs: HSL-lähijunaliikenteellä voisi olla jokin tunnus

    Toisaalta voi ajatella, että rautatieasemat on neutraali taho, joka tarjoaa kaikille yhtäläisen palvelun. Tällöin on perusteltua, että on merkitty kyltillä kyseessä olevan rautatieasema, mutta ei sitä, mitä junia sieltä lähtee. Metrossa on se, ero että sieltä voi lähteä vain brändiin kuuluvia junia.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Vastauksia: 15
    Viimeisin viesti: 11.12.2013, 21:03
  2. HSL: Joukkoliikenteen pitää olla turvallista sekä henkilöstölle että matkustajille
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 22.09.2011, 07:30
  3. Minne metroa voisi jatkaa?
    kirjoittanut 339-DF foorumissa Metrot
    Vastauksia: 338
    Viimeisin viesti: 16.10.2007, 13:06
  4. Nyt jokainen voi olla suunnittelujohtaja
    kirjoittanut vristo foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 12
    Viimeisin viesti: 07.08.2006, 10:58

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •