Sivu 25 / 25 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5152122232425
Näytetään tulokset 361-365/365

Viestiketju: HSL-lähijunaliikenteellä voisi olla jokin tunnus

  1. #361

    Liittynyt
    20.07.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1394

    oletus Vs: HSL-lähijunaliikenteellä voisi olla jokin tunnus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut sub Näytä viesti
    Mihin se brändääminen kiskoilla pohjoiseen sitten päätetään: Keravalle, Hyvinkäälle, Riihimäelle, Nokialle, Mänttä-Vilppulaan, ... ?
    Sinne asti, minne on erillinen kaupunkirata. Rantaradan suunta on kuitenkin vähän ongelma, sillä Kauklahteen asti kuitenkin on noin vartin vuoroväli, mikä on jo metromaisen liikenteen rajoilla, mutta infra on yhteistä kaukoliikenteen kanssa.

    Kovin vahva metromainen brändi laajemmalla johtaisi paremminkin matkustajia harhaan. Heikko brändi on myös viesti: matkustajan on syytä vähän etukäteen selvittää asioita vaikkapa harvan vuorovälin takia, tai siksi että palvelu rakentuu sekä lähiliikennejunien että kaukojunien varaan.

    Tampereen seudulle on sitten hyvä kehittää omaa brändiä sitä mukaa kun liikennöinti kehittyy.
    Ville

  2. #362

    Liittynyt
    02.11.2015
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    82

    oletus Vs: HSL-lähijunaliikenteellä voisi olla jokin tunnus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Ville O. Turunen Näytä viesti
    Sinne asti, minne on erillinen kaupunkirata. Rantaradan suunta on kuitenkin vähän ongelma, sillä Kauklahteen asti kuitenkin on noin vartin vuoroväli, mikä on jo metromaisen liikenteen rajoilla, mutta infra on yhteistä kaukoliikenteen kanssa.

    Kovin vahva metromainen brändi laajemmalla johtaisi paremminkin matkustajia harhaan. Heikko brändi on myös viesti: matkustajan on syytä vähän etukäteen selvittää asioita vaikkapa harvan vuorovälin takia, tai siksi että palvelu rakentuu sekä lähiliikennejunien että kaukojunien varaan.

    Tampereen seudulle on sitten hyvä kehittää omaa brändiä sitä mukaa kun liikennöinti kehittyy.
    Tässäkin piilee se ongelma, että A-junalla on oma infra, mutta hyvin heikko vuoroväli. Vain ruuhkassa sillä on 10 min, arkisin päivällä 20 min ja kaikkina muina aikoina 30 min. Se ei siis ole metromaista liikennettä. Tässä brändissä ei siis kannata ainakaan ennen Espoon kaupunkirataa olettaa, että junilla olisi metromainen vuoroväli. Se oletus toisaalta edes ole välttämätön. Kun kävin Hampurissa pari vuotta sitten, huomasin, että siellä on metrolinja, jolla vain kerran tunnissa jatkuu vuoro aivan perimmäiselle asemalle asti.

  3. #363

    Liittynyt
    14.07.2005
    Sijainti
    koti: Espoo/työ: Helsinki
    Viestejä
    5911

    oletus Vs: HSL-lähijunaliikenteellä voisi olla jokin tunnus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Ville O. Turunen Näytä viesti
    Sinne asti, minne on erillinen kaupunkirata. Rantaradan suunta on kuitenkin vähän ongelma, sillä Kauklahteen asti kuitenkin on noin vartin vuoroväli, mikä on jo metromaisen liikenteen rajoilla, mutta infra on yhteistä kaukoliikenteen kanssa.

    Kovin vahva metromainen brändi laajemmalla johtaisi paremminkin matkustajia harhaan. Heikko brändi on myös viesti: matkustajan on syytä vähän etukäteen selvittää asioita vaikkapa harvan vuorovälin takia, tai siksi että palvelu rakentuu sekä lähiliikennejunien että kaukojunien varaan.

    Tampereen seudulle on sitten hyvä kehittää omaa brändiä sitä mukaa kun liikennöinti kehittyy.
    Saksankielisissä maissa S-Bahn verkko kattaa myös 2-raiteisia osuuksia joissa samat raiteet kaukojunien kanssa ja haaroissa voi olla vuoroväli arkisin 20-30 minuuttia ja pyhinä jopa tunti.

    Helsingin lähijunat Kauklahteen ja Keravalle asti ovat selvästi S-Bahn tasoa. Ainoastaan se että keskustassa kaikki junat sumputetaan yhdelle asemalle siipirakennusten päähän josta pitkät kävelymatkat metrolle ja raitiovaunulle, tiputtaa järjestelmän itä-eurooppa-sarjaan.

    t. Rainer

  4. #364

    Liittynyt
    22.07.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    602

    oletus Vs: HSL-lähijunaliikenteellä voisi olla jokin tunnus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut R.Silfverberg Näytä viesti
    Saksankielisissä maissa S-Bahn verkko kattaa myös 2-raiteisia osuuksia joissa samat raiteet kaukojunien kanssa ja haaroissa voi olla vuoroväli arkisin 20-30 minuuttia ja pyhinä jopa tunti.

    Helsingin lähijunat Kauklahteen ja Keravalle asti ovat selvästi S-Bahn tasoa. Ainoastaan se että keskustassa kaikki junat sumputetaan yhdelle asemalle siipirakennusten päähän josta pitkät kävelymatkat metrolle ja raitiovaunulle, tiputtaa järjestelmän itä-eurooppa-sarjaan.

    t. Rainer
    Berliinin mallia soveltaen https://www.bvg.de/de S-bahn https://sbahn.berlin/liniennetz/ olisi HSL-alueella A, E, I, K, L, P, U ja Y. Sitten seuraisivat M Toijala-Nokia ja G Riihimäki-Lahti. Lopuksi olisi Regionalbahn https://www.bvg.de/de/Fahrinfo/Regionalbahn D, R, T ja Z.

    Nythän on tilanne tämä https://www.vr.fi/cs/vr/fi/lahiliike...eittikartta-fi

  5. #365

    Liittynyt
    15.01.2014
    Viestejä
    334

    oletus Vs: HSL-lähijunaliikenteellä voisi olla jokin tunnus

    hhmmm.... miten todellinen ongelma on brändi junissa? Esimerkiksi Munchenissa ajallessa menin sillä mikä meni minnekin, muistaakseni sielläkin piti tietää paikallisten kautta mitä kannatti käyttää jos meni esimerkiksi Ulmiin, sillä hintaerot suuret eivät ne turistille näy minkään brändin avulla....

Vastaavia viestiketjuja

  1. Vastauksia: 15
    Viimeisin viesti: 11.12.2013, 21:03
  2. HSL: Joukkoliikenteen pitää olla turvallista sekä henkilöstölle että matkustajille
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 22.09.2011, 07:30
  3. Minne metroa voisi jatkaa?
    kirjoittanut 339-DF foorumissa Metrot
    Vastauksia: 338
    Viimeisin viesti: 16.10.2007, 13:06
  4. Nyt jokainen voi olla suunnittelujohtaja
    kirjoittanut vristo foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 12
    Viimeisin viesti: 07.08.2006, 10:58

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •