Näytetään tulokset 1-4/4

Viestiketju: Sm- ja Dm-kaluston keulanäyttöjen määräasematekstien puutostila

  1. #1

    Liittynyt
    12.12.2010
    Viestejä
    568

    oletus Sm- ja Dm-kaluston keulanäyttöjen määräasematekstien puutostila

    Hoksasin muuten justiinsa nimittäin nyt, että minkähän vuoksi otsikonmukaisessa kalustossa ei ole keulassa määräasematekstejä? Ruotsissa moinen palvelu on defaultina kaikessa kalustossa, mutta ei meillä vaan.
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 20.11.2012 kello 22:24. Syy: kielenkäyttö, provot pois

  2. #2

    Liittynyt
    14.07.2005
    Sijainti
    koti: Espoo/työ: Helsinki
    Viestejä
    5510

    oletus Vs: Sm- ja Dm-kaluston keulanäyttöjen määräasematekstien puutostila

    Se on jokin "perinnejuttu". VR:llä ovat vissiin ajatelleet että pelkkä linjatunnuskirjain riittää koska ihmiset tietävät muutenkin mihin suuntaan on Helsinki ja mihin suuntaan toinen päätpiste. Dm-kalustoa käytetään vain kaukoliikenteessä nykyisin ja ihmiset tietävät kuulutuksien perusteella minne juna menee. Sm-junissa oli kokeiluluontoisesti 1990-luvun alussa vihreäksi maalatussa Sm1-protosaneerausyksikössä määräasemakyltti tuulilasissa, samoin rullattavat kyltit sisäikkunoissa, mutta niitä ei asennettu sarjatyönä saneerattaviin Sm-yksikköihin. Ainoastaan lipunmyynnistä kertovia kylttejä on ollut monenlaisia käytössä, koska siitä tuli porua kun ihmiset eivät löytäneet lipunmyyntivaunua.

    t. Rainer
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 20.11.2012 kello 22:24. Syy: poistettu lainaus

  3. #3

    Liittynyt
    12.12.2010
    Viestejä
    568

    oletus Vs: Sm- ja Dm-kaluston keulanäyttöjen määräasematekstien puutostila

    Lainaus Alunperin kirjoittanut R.Silfverberg Näytä viesti
    Sm-junissa oli kokeiluluontoisesti 1990-luvun alussa vihreäksi maalatussa Sm1-protosaneerausyksikössä määräasemakyltti tuulilasissa, samoin rullattavat kyltit sisäikkunoissa, mutta niitä ei asennettu sarjatyönä saneerattaviin Sm-yksikköihin.
    t. Rainer
    Totta muuten joo toi, en edes muistanut ennen kuin mainitsit. Kyseessä taisi olla 6041/6241-runko, jonka vasemmassa etukulmassa luki Vantaankoski Vandaforsen. Olisiko tää ollut mustataustaisella valaistulla taululla ja itse teksti oli vihreällä? Rullaa kaiketi tossa ei ollut, joten junalla ei saanut liikennöidä muualla kuin Vantiksen baanalla, joka itse asiassa on Pyhän Martinlaakson rata.

  4. #4

    Liittynyt
    28.05.2010
    Sijainti
    Turku
    Viestejä
    3319

    oletus Vs: Sm- ja Dm-kaluston keulanäyttöjen määräasematekstien puutostila

    Tokassa viestissä perusteltiikin dm-kaluston kohdalla. Eihän kaukoliikenteenjunissakaan (pikajuna, intercity, pendolino ja taajamajuna poislukien sm4 -kalustolla ajettavat) edessä määränpääkilpiä ole eikä tarvitse. Sivuilla riittää hyvin määränpääteksti, vaikka sitäkään ei aina katsota mikä on tullut huomattua. Useimmiten se tärkein informaatio on näyttötaulu. Kun näytössä on vaikka S41 Oulu, hyppäävät ihmiset kyytiin kun siihen juna saapuu. Jotkut katsovat vielä sivukilvestä että onko varmasti oikea juna vai ei.

    Sm1/2 -kalustossa, Dm-kalustossa ja sinisissä vaunuissa (taajikset + pikajunat) on sivuilla klassiset "pelti"kilvet, eipä pahemmin muihin ole tarvetta
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 20.11.2012 kello 22:24. Syy: poistettu lainaus

Vastaavia viestiketjuja

  1. Concordian kaluston numerointi
    kirjoittanut aki foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 2
    Viimeisin viesti: 08.09.2013, 21:29
  2. Vastauksia: 180
    Viimeisin viesti: 03.10.2011, 21:21
  3. TKL:n kaluston numerointi-idea raitiovaunujen kanssa
    kirjoittanut ultrix foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 13
    Viimeisin viesti: 30.09.2009, 13:28
  4. Kaluston käyttö linjoittain, kevät 2007
    kirjoittanut 339-DF foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 3
    Viimeisin viesti: 21.05.2007, 09:26

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •