Junahavaintoja - alkuvuosi 2013

15.36 Helsingistä lähtevä Eil ajettiin tänään sm2-kalustolla.

Siitä pääteltynä, että illalla Riihimäen asettelussa ei ollut ainuttakaan Eil-vaunustoa, mutta niiden tilalla kolme Sm1/2-letkaa, Riihimäelle ei ajettu tänään ainuttakaan Eil-junaa. :)
 
Siitä pääteltynä, että illalla Riihimäen asettelussa ei ollut ainuttakaan Eil-vaunustoa, mutta niiden tilalla kolme Sm1/2-letkaa, Riihimäelle ei ajettu tänään ainuttakaan Eil-junaa. :)

Eilenkään (torstaina) siellä ei muuten seissyt kuin kaks letkaa.. Eil-rungoista tänään kuitenkin ajettiim ainakan 231, joka kyllä saapui lähtölaiturilleen vasta 3min ennen lähtöaikaa.

---------- Viestit yhdistetty 16.2.2013 klo 1:09 ---------- Previous Post was on 15.2.2013 at 22:21 ----------

15.2./helmikuu 2012

Yksi Hccmqqr -vaunu on saanut ylleen vihreän värityksen ja samalla uuden littean: Gd, numerona FIN-VR 65 10 98-76 013-5. Kuva:

http://vaunut.org/kuva/80829
 
20.2.

H225 (R-juna klo 16:19, normaalisti Eileillä) lähdössä 3xSm2 + Sm1

---------- Viestit yhdistetty klo 14:35 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 14:16 ----------

20.2.

Sm1 6x21:llä (I-junassa) oli haara ongelma kun kuulutteli vähän väliä "Haara haara haara haara... haara.. haara haara.. haara) jne. Ehkei saanut paristaan Sm1:stä tarpeeksi tyydytystä.

---------- Viestit yhdistetty klo 18:14 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 14:16 ----------

20.2.

IC 966 (Turku - Helsinki) törmäsi hirveen Salo - Karjaa välillä. 966 jäi linjalle vaunujen kanssa, veturi hajosi. 968 jäi Saloon josta matka jatkuu busseilla. 961 jäi Karjaalle josta matka jatkuu busseilla (havainnon mukaan ainakin 5bussia lähti kuljettamaan 961:n matkustajia, joista ainakin 4 Amper Oy:n autoja. 961:n veturi lähti hakemaan 966:n vetureineen ja vaunuineen.
Keski-Suomalaisen uutinen aiheesta (lisätty 21:21)
 
Viimeksi muokattu:
21.2

N-linjalla oli aamupäivällä Poikkeuksellisesti Sm1-kalustoa flirttien tilalla, Klo 11.30-12.30 bongasin Tikkurilan ja Korson välillä yksiköt 6012/6212 ja 6017/6217, kumpikin siis eri vuoroissa. Aika ahdasta on saattanut olla kun yhdellä yksiköllä on menty!
 
Painajaismaista! Hirveää! Tämä on Jokelaakin pahempi painajainen! Tarjoaako VR kriisiapua?!

(Viittaan siis tuohon KSML:n otsikkoon, joka on ihan naurettava.)

:D Ja miksi juuri tämä tapaus nostattaa kauheen haloon ko. lehdessä... Ties kuinka monta hirvi/poro onnettomuutta ja parhaimmillaan ei sanaakaan siitä... En ymmärrä?
 
Länsi- tai Varsinais-Suomessa olisi varmaankin mukavampi uutinen, jos juna törmäisi susiin. ;)
 
Riihimäeltä 7.52 lähtevä neljällä yksiköllä ajettava (joista yksi tulee Tampereelta ja yksi Lahdesta) vuoro oli peruttu. Puolestaan seuraava H ajettiin pelkästään kahdella yksiköllä. H:n ollessa vielä Järvenpään pohjoispuolella, ilmoitettiin mm. Keravan näyttötauluissa, että "junassa kaksi yksikköä, junassa ei ole tilaa". Sitten H:n jälkeen tuli neljäyksikköinen pimeä Sm4-runko "Huoltoon" -kivillä.

Kerrassaan mainiota, kun aamuruuhkassa maksavia asiakkaita hemmotellaan tällaisella loistavalla ja asiakaslähtöisellä "palvelulla". Junia tulee joskus ja johonkin saattaa sitten ehkä mahtua.

Jos operaattorilla olisi yhtään kiinnostusta säilyttää edes nykyiset asiakkaat, olisi ollut järkevää määrätä R:n perässä tuleva IC pysähtymään väliasemilla. Toki se olisi jäänyt jonkinverran myöhään, mutta sitävartenhan Helsingissä kapasiteettia varaamassa notkuu jatkuvasti vararunko, jolla kaukoliikenteen myöhästelyjen vaikutuksia voidaan minimoida. Mutta operaattorin päätehtävä ei tunnetusti ole asiakaspalvelu, vaan junaliikenne. Siitähän ostoliikenteen muodossa maksetaan miljoonatolkulla vuosittain.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vs: Junahavaintoja 2013

Missä välissä 6009 on poistettu? Sitä vastoin havainnot 6040:stä aivan viime ajoilta saattavat olla vähissä.

Kuten jo itse itsellesi vastasitkin, niin 6009 on yhä käytössä. 6040 sitä vastoin on poistettu.
 
24.2.

Ilmalan vararungon kokoonpano on vähän muuttunut, tällä hetkellä se on Sr1 + Ex + Ex + Ex + Rbkt + Ei + Ehft.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
24.2.

Ilmalan vararungon kokoonpano on vähän muuttunut, tällä hetkellä se on Sr1 + Ex + Ex + Ex + Rbkt + Ei + Ehft.
Tuo on ollut tuolla tavoin tovin. IC-vaunut ja vanhat teräsvaunut on jaoteltu omiksi ryhmikseen. Mahtaako syy olla sama kuin Turku - Pieksämäki- ja ehkä joidenkin muiden sellaisten IC-runkojen kohdalla, joissa on osa vaunuista perinteisiä teräsvaunuja (esim. Rkt, Eipt jne.)? On haluttu välttää sellaista vaunujärjestystä, jossa miltei joka toinen vaunu olisi sininen ja joka toinen IC-vaunu. Eri sukupolvien vaunujen väliset liitännät eivät ilmeisesti ole täysin ongelmattomat.
 
Tuo on ollut tuolla tavoin tovin. IC-vaunut ja vanhat teräsvaunut on jaoteltu omiksi ryhmikseen. Mahtaako syy olla sama kuin Turku - Pieksämäki- ja ehkä joidenkin muiden sellaisten IC-runkojen kohdalla, joissa on osa vaunuista perinteisiä teräsvaunuja (esim. Rkt, Eipt jne.)? On haluttu välttää sellaista vaunujärjestystä, jossa miltei joka toinen vaunu olisi sininen ja joka toinen IC-vaunu. Eri sukupolvien vaunujen väliset liitännät eivät ilmeisesti ole täysin ongelmattomat.

Tai ihan vain konduktöörin työn helpottamiseksi? Ei tartte junan toisesta päästä kävellä toiseen sulkemaan ovia.. Tossa vararungossahan on ennen ainakin ollut kaikki teräskorien ovet lukittuja. EFitissä taisi olla toinen ovi auki, kaikki muut lukossa.

Havainnon pistin siksi ettei sitä täällä kukaan ole havainnoinut ja viimeksi kun tuon näin niin eli EFit Ei:n tilalla ja Ei oli yhden Ex:n tilalla.
 
Takaisin
Ylös