Junahavaintoja - alkuvuosi 2013

Keskuspuskimista en tiedä, mutta vahvasti näytti entiseltä Sibeliuksen ekaluokan vaunulta jälkeenpäin lisättyine ilmastointeineen. Ekaluokan keltainen raitakin vielä kohdallaan. Ilmeisesti nyt sitten kelvollinen käytettäväksi kotimaan liikenteessä.
Mistä tulikin mieleeni: mihin SIbben viimeisessä vaiheessa käytetyt Ex-vaunut joutuivat? Ovatko ne mahdollisesti juuri tässä samassa rungossa?
 
Keskuspuskimista en tiedä, mutta vahvasti näytti entiseltä Sibeliuksen ekaluokan vaunulta jälkeenpäin lisättyine ilmastointeineen. Ekaluokan keltainen raitakin vielä kohdallaan. Ilmeisesti nyt sitten kelvollinen käytettäväksi kotimaan liikenteessä.

Kyllä, kyse juuri siitä (kuva1 ja kuva2 -vaunusta. Olikoha Chfy tms. entinen littera.. (muistelen että olisi ollut Chfy mutta vaunut.orgin hausta ei Chfy:tä löydy)
 
Niinpä tietysti, enpä tajunnut sieltä katsoa ollenkaan... :D Mutta onko tuon 29901:n littera tosiaan vielä Chfy ja miten tuo sitten eroaa sisarestaan Ehft 29902:sta muutenkuin ulkonäöllisesti?

Muistaakseni ainakin jokin aika sitten toisen noista kyljessä oli vielä Chfy-merkinnät, vaikka järjestelmissä se oli muutettu jo Ehft-sarjaan. Havaintoja viimeajoilta ei minulla ole.
 
Mistä tulikin mieleeni: mihin SIbben viimeisessä vaiheessa käytetyt Ex-vaunut joutuivat? Ovatko ne mahdollisesti juuri tässä samassa rungossa?
Ne pyörivät samassa kierrossa muiden Ex-vaunujen kanssa. Olisivat voineet saman tien myös palauttaa ne alkuperäisille numeroilleen. Mitä viimeksi IC-vararunkoa näin, siinä oli kaksi tavallista Valmetin Ex:ää (26303 ja 26320) ja yksi entinen Sibeliuksen vaunu.
 
26.2.

S 57 lähdössä vararungolla.
S 59 ajetaan kahdessa osassa. Vaunut 7-12 Ouluun junana S 59 ja vaunut 1-6 Seinäjoelle junana S 1059 (ja edelleen Kokkolaan junana S 409)
 
Viimeksi muokattu:
Havaittu 27.2, juna H 231.

Eilf 25205 on valmistunut VR:n uuden yritysasun mukaiseksi. Kyljessä merkintä "Hy 2.13"
 
Ke 27.2.2013
R-juna klo 16.19 lähtö Helsingistä ajettiin 3x Sm2 kalustolla. En muista että viime vuosina näin olisi tehty. Aikataulutkin on suunniteltu sm4-kalustolle.
 
Ke 27.2.2013
R-juna klo 16.19 lähtö Helsingistä ajettiin 3x Sm2 kalustolla. En muista että viime vuosina näin olisi tehty. Aikataulutkin on suunniteltu sm4-kalustolle.

Tuo junavuoro ajetaan normaalisti veturivetoisena ja Eil-vaunustolla. Sen aikataulu on tästä syystä normaalia R-junaa löysempi: se saapuu Riihimäelle vasta 17:22.

Sm1/2-kalustolla pysyy tässä hyvin mukana. Noita veturivetoisia "peltipaikkuja" on viimeaikoina korvattu Sm1/2-junilla, ilmeisesti veturipulasta johtuen.
 
Takaisin
Ylös