4.1.
IC2 953 ohitti äsken Leppävaaran Ilmalan vararungolla (Sr2 + Ei + Ex + Ex + Rbkt + Ex + Ehft)
1.1.
H9515 (N-juna) lähti Helsingistä Z-junan tunnuksilla. Pasilan jälkeen konduktöörin kävellessä ohi huomautin asiasta jonka jälkeen kiirehti äkkiä vaihtamaan ja kuulutti vielä itse että juna on N-juna, ei Z-juna toisinkuin näytöt sanoivat junassa ja pahoitteli vielä virhettä.
4.1.
IC2 953 ohitti äsken Leppävaaran Ilmalan vararungolla (Sr2 + Ei + Ex + Ex + Rbkt + Ex + Ehft)
ko. juna tuli 3 raidetta pitkin Tikkurilaan pohjoisesta ja ajoi ns. vastavirtaan Tiksissä raiteella 4 jota K-junat käyttävät keravan suuntaan, siirtyi heti Tikkurilan etelä-puolella raiteelle 2. en tiedä koska tai missä meni raiteelle 1 onnen ogelia. odottamani flirt keravan suuntaan jäi myöhään ja hyytyi Rekolassa jossa kuulutus kolmella kielellä teknisistäongelmista. viivästys 10min
6.1.
Ihminen jäi junan alle Tuomarilan ja Espoon asemien välillä aamupäivällä. Hälytyskeskus sai ilmoituksen raideliikenneonnettomuudesta klo 11:20. Uutisen mukaan olisi jäänyt pikajunan alle (ilmeisesti joku siirtojuna tai IC2 949 joko omalla rungollaan tai vararungolla).
Uutinen Metro.fi:ssä, Turun sanomissa ja MTV3-uutisissa.
9.1.
IC 963/974 (Helsinki - Turku satama, Turku satama - Helsinki) ajettiin Ilmalan vararungolla.
10.1.
Dv12 2710 sai kunnian vetää tämän vuoden ensimmäisenä saapuneen Sm5 23:n Ilmalaan. Lähtö Turusta n. 13:30 ja Ilmalassa n. klo 17.
12.1.
Mies jäi P269:n alle (Helsinki - Kolari yöpikajuna) Tampereen Pispalassa, eli melkein heti Tampereelta lähdön jälkeen. Aamulehden uutinen aiheesta.
17.1.
S 7 ajettiin kahdessa osassa peräkkäin niin että vaunut 1-6 Kuopioon junana S 1007 ja 7-12 Joensuuhun numerolla S 7. Liikenneviraston kuulutuksista ei kuitenkaan poikkeava tapaus kuulunut mitenkään, konduktöörit kyllä huutelivat ja tiedottivat asiasta. Kuva S 1007:sta odottamassa lähtöään heti S 7:n perään.
I-juna Helsingistä klo 15:15 peruttiin teknisen vian vuoksi. K-juna klo 15:21 ajettiin kuitenkin sitten tällä rungolla, joten tekninen vika ei ollut kyseessä, sillä juna oli kunnossa kuitenkin 15:09 lähdössä K-junana. Ja 15:21 K-juna lähti poikkeuksellisesti raiteelta 5, josta tämän 15:15 I-junan piti lähteä.
Z-juna Kouvolaan klo 15:41 oli lähdössä Sm2 -rungolla, ainakin 2x samia siinä oli. Huomasin juuri lähteneen oman I-junan ikkunasta tämän.
EDIT: Yritin juosta kotiin kameraa hakemaan ja takas radan varteen mutta myöhästyin muutamilla sekunneilla... :/ Sm2 + Sm2 (jos tän oikein näin) + Sm1 oli kalustona. Aika laaduton korvaus kyllä vanhalle kunnol Eilille..
---------- Viestit yhdistetty klo 16:02 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 13:24 ----------
Täydennetään vielä:
Myös H 235 (Helsinki - Kouvola Z-juna) ajettiin Sr2:n ja Eilien sijasta sameilla. Syinä tähän ja H 231:n korvaukseen on kuulemma veturipula.
IC2 176:ssa oli Sr2:n tilalla Sr1 vetämässä.
Viimeisin muokkaaja zige94; 17.01.2013 kello 16:37.
Niin joo... Eipä sitä erityisemmin mainittuEnpä tuota tullut edes ajatelleeksi, koska jos se on ennen tuon I-junan lähtöä päätetty että ajaakin K-junana niin onhan ongelman pakko melkeinpä jossain muualla kuin junassa olla. Mikä sitten se syy oli, jos 6min myöhemmin lähtevä K-juna pääsi normaalisti lähtemään aikataulussa tuolla I-junan rungolla..
EDIT: Tarkistin HSL:n poikkeusliikennetiedotteesta niin siellä on sanottu olevan tekninen vika junassa, siellähän on vaihtoehtoina mm. tekninen vika radassa, eli vika oli näköjään junassa.
---------- Viestit yhdistetty klo 5:30 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 4:48 ----------
18.1.
Ainakin H332 (Z Kouvola - Helsinki) ajettiint tänään 3x Sm1/2. Todennäköisesti myös H230 (Z Kouvola - Helsinki) ajettiin 3x Sm1/2. Rungot olivat siis mennert eilisissä H231 ja 235:ssa joista havainto yllä.
Joo 232 se pitikin oli, kirjoitusvirhe. Ilmeisesti sama veturipula jatkuu tänäänkin niinkuin eilen. Pakkanen tekee tepposia. Tänään on aika monta sami-vuoroa ollu peruttuina/myöhässä pääradallakin. Todennäköisesti myös rantaradalla (näistä mulla ei tule s-postiin ilmoitusta). Flirtit toimineet todella hyvin pakkasessa ja Sm4:t..
---------- Viestit yhdistetty klo 10:27 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 8:40 ----------
Ja lisätään:
17.1.
Karosa kertoi äsken facebookissa mulle että oli nähnyt Sr1-vetoisen Turusta Helsinkiin menneen IC2:n. Tarkistin mikä juna se oli, eli IC2 954 on myös ajettu Sr1 -veturilla. Tänään tuskin on yhtään paremmalla mallillaan..
19.1.
IC 49 ajettiin Sr1 -veturilla
IC 50:ssä oli Juhannusjunasta tuttu ja ainoa vihreä Rbkt 26907.