Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Näytetään tulokset 16-21/21

Viestiketju: Ruotsissa pöllittiin juna

  1. #16

    Liittynyt
    15.10.2007
    Viestejä
    298

    oletus Vs: Ruotsissa pöllittiin juna

    Hieman ihmetyttää myös, ettei siivooja ilmeisesti hoksannut vetää hätäjarrusta. Saksassa noin vuosikymmen sitten kuoli yli sata junamatkustajaa osin siksi, ettei kukaan matkustajista vetänyt hätäjarrusta edes siinä vaiheessa, kun vaunun sisään oli lattian läpi tunkeutunut varsin kookkaita junan pyörän kappaleita.

    Hätäjarru on nykyisellään vain "se seinässä oleva kahva, johon ei saa koskea". Tarvittaisiin kai jonkinlainen "vedä hätäjarrusta" -tiedotuskampanja.
    Viimeisin muokkaaja Dakkus; 20.01.2013 kello 22:46.

  2. #17

    Liittynyt
    09.07.2005
    Viestejä
    540

    oletus Vs: Saltsjöbadenin onnettomuus, syytä epäillä työsuojelurikosta

    Siivojan vammat olivat sen verran vakavia, että hänet on jouduttu leikkamaan useaan otteeseen. Onni onnettomuudessa on, että hän on tullut tajuihinsa. On kuulemma "puolitajuissaan" ja pystyy kommunikoimaan läheistensä kanssa.

    Eri asia on, muistaako hän mitään itse onnettomuudesta. Vielä ei tiedetä, joutuiko hän paniikkiin, eikä siksi esim. älynnyt vetää hätäjarrusta. Varmaa on, että sekä liikenteen tilaaja SL että liikennöitsijä Arriva valehtelivat siivojan pöllineen junan. Joutuivat myöntämään valehtelun, kun sekä poliisi että syyttäjänvirasto omissa tutkimuksissaan löysivät todisteita työsuojelurikoksesta. Herää kysymys - minkälainen on Arrivan turvallisuuskulttuuri? Saltiksen lisäksi Arriva liikennöi kaikkia Tukholman paikallisratoja pl. Lidingön rata ja Pendeltågit.
    :P

    Matkustajat, tehkää kasoja kadun reunaan!

  3. #18

    Liittynyt
    18.03.2006
    Sijainti
    Stockholm
    Viestejä
    1973

    oletus Vs: Saltsjöbadenin onnettomuus, syytä epäillä työsuojelurikosta

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Piirka Näytä viesti
    Saltiksen lisäksi Arriva liikennöi kaikkia Tukholman paikallisratoja pl. Lidingön rata ja Pendeltågit.
    Tokihan myös Lidingöbanan on Arrivan liikennöimä. Sen sijaan Roslagsbanan on eri yrityksen, Roslagståg AB:n juttu.

  4. #19

    Liittynyt
    28.05.2010
    Sijainti
    Turku
    Viestejä
    3319

    oletus Vs: Saltsjöbadenin onnettomuus, syytä epäillä työsuojelurikosta

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Vesa Nurminen Näytä viesti
    Tokihan myös Lidingöbanan on Arrivan liikennöimä.
    Mistä lähtien? Viimeksi kun itse siellä kävin niin sitä operoi Veolia Transport.

  5. #20

    Liittynyt
    25.10.2007
    Sijainti
    Vantaa / Vanda
    Viestejä
    92

    oletus Vs: Ruotsissa pöllittiin juna

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Vesa Nurminen Näytä viesti
    Tokihan myös Lidingöbanan on Arrivan liikennöimä. Sen sijaan Roslagsbanan on eri yrityksen, Roslagståg AB:n juttu.
    Paitsi että 7.1. vaihtui liikennöintisopimus myös Roslagsbanalla, eli nyt kaikkia SL:n paikallisratoja liikennöi Arriva Sverige AB (Spårväg Citya taas "harrastajien" Stockholms Spårvägar AB ja pendeltågeja tietysti SJ:n tytäryhtiö Stockholmståg KB). Roslagsbanan liikennettä hoitaa siis nykyään tavallaan Saksan rautatiet (Arriva on DB:n tytätyhtiö), kun ennen sitä hoitivat yhdessä Tanskan ja Norjan rautatiet (Roslagståg AB:n omistivat DSB ja NSB:n omistama Svenska Tågkompaniet AB).


    Lainaus Alunperin kirjoittanut zige94 Näytä viesti
    Mistä lähtien? Viimeksi kun itse siellä kävin niin sitä operoi Veolia Transport.
    Kesäkuussa 2012, eli samalla kuin Nockeby-/Saltsjö-/Tvärbanalla, vaihtui liikennöitsijä Veoliasta Arrivaan, joka voitti lyhytaikaisen sopimuksen radan liikennöinnistä (ennen kuin se kesäkuusta 2013 joulukuuhun 2014 suljetaan kunnostuksen/uudistuksen vuoksi, jolla ennakoidaan radan kytkemistä Spårväg Cityyn).

  6. #21

    Liittynyt
    28.05.2010
    Sijainti
    Turku
    Viestejä
    3319

    oletus Vs: Ruotsissa pöllittiin juna

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 2000/Inkognito Näytä viesti
    Kesäkuussa 2012, eli samalla kuin Nockeby-/Saltsjö-/Tvärbanalla, vaihtui liikennöitsijä Veoliasta Arrivaan, joka voitti lyhytaikaisen sopimuksen radan liikennöinnistä (ennen kuin se kesäkuusta 2013 joulukuuhun 2014 suljetaan kunnostuksen/uudistuksen vuoksi, jolla ennakoidaan radan kytkemistä Spårväg Cityyn).
    Kiitti tiedosta, itse kävin siellä juuri olikohan huhtikuussa 2012. Kiitti myös tuosta sulkemis infosta, pitä seuraavalla Tukholman risteilyllä sitten käydä tuo ajelemassa.

Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 12

Vastaavia viestiketjuja

  1. Norrbotnia-rata suunnitteilla Ruotsissa
    kirjoittanut Tap foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 7
    Viimeisin viesti: 02.04.2010, 18:07
  2. Kummallisia käytäntöjä Ruotsissa
    kirjoittanut Jouni Seilonen foorumissa Muuta busseista
    Vastauksia: 6
    Viimeisin viesti: 26.01.2009, 06:38
  3. Duoraitiovaunut Ruotsissa, tutkimusraportit netissä
    kirjoittanut Mikko Laaksonen foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 29.01.2008, 15:06
  4. Ratojen lakkautusuhka Ruotsissa
    kirjoittanut Mikko Laaksonen foorumissa Junat
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 10.08.2006, 11:31
  5. Duoraitiovaunulla Ruotsissa
    kirjoittanut Lauri Räty foorumissa Kuvat
    Vastauksia: 6
    Viimeisin viesti: 10.05.2006, 23:12

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •