VR vinkkaa Facebookissa

Liittynyt
12 Joulukuu 2010
Viestit
610
Hivenen huvitti VR:n opastus Facebookissa, kun asiakas kyseli lipunostoon liittyvää juttua. VR ehdotti, että asiakkaan tulisi aivan ensimmäisenä tarkistaa, pysähtyykö tietty juna TAMPEREELLA.

Ohessa screenshot, elikkäs kuvaruuturintti aiheeseen liittyen.

--

VR FB 22032013.jpg
 
Mikä tässä nyt niin huvittavaa on? Mun mielestä tuo ohjeistus on ihan looginen. Varmaan kaikki junat pysähtyvät Tampereella, mutta ohjeesta hyötyvät tässä nekin, jotka tekevät kimppamatkoja vaikka Lempäälästä Hämeenlinnaan/Tikkurilaan. Ihan perusteluta siis kirjoittaa yleispätevämpi vastaus, joka kelpaa muillekin kuin tuolle yhdelle kysyjälle.

Vastaava kikka ei muuten toimi lentoliikenteessä. Lentoyhtiöillä kun on tapana näyttää istumapaikkakartalta vapaita paikkoja vähän sen mukaan, kuinka hyvä asiakas on kyseessä eli kuinka kallis lippu ja kuinka blingi statuskortti. Varaamattomiakin paikkoja esitellään siis huonommille asiakkaille varattuina.
 
En minäkään kyllä huomaa mitään huvittavaa vastausta. Kuten 339-DF yllä totesi, on tuo yleispätevä vastaus, sopii myös muille samanlaisia matkoja tekevälle. Kaikki Oulun ja Helsingin välillä kulkevat pysähtyvät kyllä Tampereella.

Kyllä varmaan olisi ssaanut suoraan vastauksen millä junalla voi mennä jos olisi päivää ja kellonajan mukaan kysynyt, mutta kysyi vaan yleisen kysymyksen ja siihen sai asiallisen vastauksen. Herra joht. Nyman kertoo varmaan kaikille miten toisin asian olisi voinut ilmaista omasta mielestään?
 
Ei tossa nyt ollut mitään muuta huvittaa kuin tämä lauseen kohta: "Kannattaa ensin tarkistaa, että juna, millä matkustetaan pysähtyy Tampereella". Jokainen henkilöjuna pysähtyy Tampereella.

Itse olisin kirjoittanut tuon jotenkin toisin, vaikkapa että: "Hei Ilkka, Kiitos kysymyksestäsi. Kannattaa ensin tarkistaa, että junan kaikki vaunut menevät Helsinkiin asti.". Så enkelt. Nythän tuosta alkuperäisestä vastauksesta jäi hieman sellainen kuva, että kaikki junat eivät pysähdy Tampereella.
 
Viimeksi muokattu:
Sinussa ei ihmisenä ole mitään vikaa, mutta pakko vähän ihmetellä että onko sinulla jokin pakkomielle VR:ää kohtaan (tiedän että omien sanojesi mukaan ei ole), kun takerrut jokaiseen pieneen asiaan? Kuten aikasemmin todettu, ja tuon viestin jälkeen ilmestyneissä sanottu niin tuo oli yleinen vastaus jos on muitakin ihmisiä joita kiinnostaa sama asia, on asema sitten jokin muu vaikka.
 
Ei nyt kyllä ollut tarkoitus takertua pieneen asiaan, vaan siihen, että tuosta VR:n vastauksesta sai sen kuvan, että kaikki henkilöjunat eivät pysähdy Tampereella ja se on väärä kuva.
 
Komppaan johtajaa tässä asiassa. Typerästi vastattu asiakaspalvelusta. Viestistä henkii se, että VR pitää matkustajia ihan idiootteina. Yleispätevyydestä oma henkilökohtainen yhden hengen otokseni tuli siihen lopputulokseen, että jos jotain tämäntyylistä lähden kyselemään, niin en kyllä jaksa kahlata sivustolla läpi josko jotain samanlaista selvitystä on jo aiemmin annettu.

Pikkuasiahan tämä loppuviimein kuitenkin on.
 
VR on ihan Tallinkin tasolla asiakaspalvelussa. Jopa ST Peter Line on parempi.
 
Kun kysyjä on pelle, niin pelle saa yleensä myös pellevastauksen. Asiallisemman vastauksen olisi saanut jos olisi jättänyt käyttämättä alatyylisiä ilmauksiaan, mm. pellesivusto, yököttävä, jne. Mielestäni tuollaista kysyjää voidaankin pitää lähtökohtaisesti tyhmänä. Hyvin vastattu siis.
 
Kun kysyjä on pelle, niin pelle saa yleensä myös pellevastauksen. Asiallisemman vastauksen olisi saanut jos olisi jättänyt käyttämättä alatyylisiä ilmauksiaan, mm. pellesivusto, yököttävä, jne. Mielestäni tuollaista kysyjää voidaankin pitää lähtökohtaisesti tyhmänä. Hyvin vastattu siis.

Oudon tulkinnan tuosta tekstistä teet. VR:hän antaa ihan asiallisen vastauksen, huolimatta kysyjän mielipiteestä sivun laadusta. Ja niin kuuluukin tehdä.
 
Takaisin
Ylös