Dm8: hankittu kiitojunaliikenteeseen 1960-luvulla. Kiitojunat olivat erikoispikajunien edeltäjiä aikana kauan ennen IC-liikennettä.
Dm9: hankittu pääkaupunkiseudun paikallisjuniksi 1960-luvulla.
Näitä sarjoja hankittaessahan VR:llä ei ollut sähköistettyä rataa vielä kilometriäkään. Alkuperäinen käyttö kuitenkin jäi Dm8/9-junilla lyhyeksi. Dm9-junat paikallisliikenteeseen heikosti soveltuvina siirrettiin pikajuniin lyhyen koejakson jälkeen, ja saivat Dm8-junista seuraa 1970-luvun alussa, kun veturivetoiset erikoispikajunat omaksuttiin. Pikajunakäyttö Dm8/9-junilla jatkui vuoteen 1986, ja Dm9-junia käytettiin sitten vielä henkilöjunissa Turun seudulla kevääseen 1990 (ilman välivaunua).
Dm10: matkustajavaunusta muutettu koemoottorivaunu, muutos 1994. VR kuitenkin päätti, arvioidessaan Dm10:n käyttöiän lyhyehköksi, hankkia mieluummin uusia dieselmoottorijunia. Dm11-hankinta kariutui, kun junat eivät vastanneet asetettuja vaatimuksia. Dm12 on siten jo kolmas yhden ja saman projektin moottorijunatuotos.
PS. Ehkäpä valvojat laittavat oikeaan osioon ja kattavamman otsikon alle.
MODEDIT/kuukanko: laitettu