Tässäpä näitä lupaamiani lisäkuvia Kemijärveltä.
--
--
--
![]()
Kemijärven aseman sähköistystyöt valmistuivat tällä viikolla. Ohessa otos asemalta. Saan lisää kuvia myöhemmin tänään, jotka sitten lisäilen tähän ketjuun.
--
![]()
Tässäpä näitä lupaamiani lisäkuvia Kemijärveltä.
--
--
--
![]()
Hyvä kuvia, laita nuo myös vaunut.orgiin!
No eiköhän tolla sähköistyksellä poisteta reeverin tarve Kemijärvellä kokonaan kun uusi puunkuormauspaikka, kunhan sijainnista päästään yksimielisyyteen tulee myös kokonaan sähköistetyksi.
Lienee myös varautumista Venäjän radan uudelleenkiskottamiselle sekä kaivosliinkenteelle. Poliitikkojen päätöksellä tehty, ei liiketalouden kriteereillä.
Niin minäkin muistan, että sähköistyspäätös tuli ihan eduskunnan omasta aloitteesta jonkin budjetin käsittelyn yhteydessä.
Ville
Taas poistui järkevä syy lopettaa turha yöjunaliikenne Kemijärvelle. Kyllähän maassa riittää turhake ratoja sähköistettäviksi, mutta ei lisä raidetta Keravan ja Riihimäen välille.
Tuttuja näkymiä.
Tämä sähköistys alkaa olla aikalailla valmis jo koko rataosalla. Hyvästit deevereille saa sanoa sitten joulukuussa 2013.... Vielä on tosin aikaa kuvata kyseistä hienoa veturityyppiä.
http://yle.fi/uutiset/salla_-_kantal...ajalla/6768804
Jospa sittenkin olisi hyötyä tosta sähköistyksestä ja vielä tällä vuosikymmenellä?![]()
Kolmioraide tietenkin pitää rakentaa uusiksi.
Yle uutisoi maakuntaradiossa ja netissä tässä marraskuussa, että sähköt kytketään johtimiin testikäytön merkeissä 15.12.2013. Itse varsinainen liikenne alkaa helmikuussa. Myös se entisen sellutehtaan alue aiotaan sähköistää ja muuttaa puunlastauspaikaksi.
EDIT: Myös Venäjältä tuleva rata aiotaan luultavasti kunnostaa, saattaa kymmenen vuoden päästä tulla melko paljon venäläisiä turisteja sitten...
Viimeisin muokkaaja kuukanko; 29.11.2013 kello 23:22. Syy: kielenkäyttö
Yle-Uutiset 18.6.2013:Venäläiset aktivoituneet Salla-Kantalahti -radan rakentamiseen