Näytetään tulokset 1-10/10

Viestiketju: Škoda toimittaa 109E -vetureita Deutsche Bahnille

  1. #1

    Liittynyt
    12.04.2008
    Viestejä
    31

    oletus Škoda toimittaa 109E -vetureita Deutsche Bahnille

    Škoda Transportation toimittaa DB Regiolle vuoden 2016 loppuun mennessä kuusi kaksikerroksista junayksikköä, jotka on tarkoitettu liikennöimään Nürnberg–Ingolsadt–München -rataosalla. Tilaus sisältää myös kuusi 109E -veturia. Škoda 109E -veturi on jo aikaisemmin saanut eurooppalaisen TSI High Speed ​​RST -sertifikaatin 200 km/h asti. Lisää tietoja tilauksesta esim. Railwaygazette.
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 30.06.2013 kello 19:09. Syy: kieliasu

  2. #2

    Liittynyt
    15.10.2007
    Viestejä
    298

    oletus Vs: Škoda toimittaa 109E -vetureita Deutsche Bahnille

    Todella hienoa kuulla, että Škoda on vihdoin löytänyt tilaajan tuolle veturityypille. Sehän on poikkeuksellisen edistynyt veturi, mutta siitä johtuen myöskin poikkeuksellisen kallis. Mahtaisiko tässä olla vaikutusta sillä, että Turkin TCDD tilasi vahvasti 109E:hen perustuvan mutta yksinkertaistetun veturityypin, jonka toimittajaosapuolista toinen siis oli Škoda.

    Tekee gutaa rautatiemarkkinoille, että on vähän enemmän kilpailua. Ehkä tämä on ollut osasyynä DB:n päätökseen ottaa noita vetureita jokunen kappale – saa sitten jatkossa kalustoa hieman halvemmalla esim. Bombardieriltä ja Siemensiltä.

  3. #3

    Liittynyt
    13.02.2009
    Viestejä
    156

    oletus Vs: Škoda toimittaa 109E -vetureita Deutsche Bahnille

    Olisiko tässä pieni näpäytys saksalaiselle veturi- ja vaunuteollisuudelle, jonka monet tuotteet ovat pahasti myöhässä. Tämä koskee esimerkiksi Siemensin Velaro-suurnopeusjunia. Samoin tuore ICx-hankinta on lykkääntynyt (puolinopeita veturijunia, Vmax 249 km/h). Nämä viivästykset aiheuttavat valtionrautateille (DB) ongelmia, sillä monet lähivuosien aikatauluparannukset on suunniteltu kyseisen kaluston varaan.
    Juha

  4. #4

    Liittynyt
    23.08.2005
    Viestejä
    3332

    oletus Vs: Škoda toimittaa 109E -vetureita Deutsche Bahnille

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Juha P Korhonen Näytä viesti
    Samoin tuore ICx-hankinta on lykkääntynyt (puolinopeita veturijunia, Vmax 249 km/h).
    Anteeksi OT, mutta: Wikipedian mukaan ICx:t ovat kuitenkin EMUja. Irrottelu lienee melko helppoa, mutta junassa kuitenkin vetäviä akseleita näyttäisi olevan suorastaan pitkin ja poikin, sekä jännästi kummassakin variaatiossa ensimmäisessä ja viimeisessä vaunussa ei ollenkaan. 249 km/h ilmeisesti johtunee halusta saada junat tahallaan luokiteltua ei-suurnopeusjuniksi? Onkohan siihen jotain oikeita lainsäädännöllisiäkin syitä vai vain imagoasia sekä tilastot yms. Tosin jos kyseessä olisi imago, junista ei ehkä tehtäisi lähes erehdyttävästi ICEiden näköisiä.

  5. #5

    Liittynyt
    15.08.2008
    Viestejä
    2256

    oletus Vs: Škoda toimittaa 109E -vetureita Deutsche Bahnille

    Suurnopeusjunasta saattaa puuttua ensimmäisen ja viimeisen vaunun vetävät akselit, koska pito on junan päissä huonompi.

  6. #6

    Liittynyt
    12.04.2008
    Viestejä
    31

    oletus Vs: Škoda toimittaa 109E -vetureita Deutsche Bahnille

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Karel Näytä viesti
    Škoda Transportation toimittaa DB Regiolle vuoden 2016 loppuun mennessä kuusi kaksikerroksista junayksikköä, jotka on tarkoitettu liikennöimään Nürnberg–Ingolsadt–München -rataosalla. Tilaus sisältää myös kuusi 109E -veturia. Škoda 109E -veturi on jo aikaisemmin saanut eurooppalaisen TSI High Speed ​​RST -sertifikaatin 200 km/h asti. Lisää tietoja tilauksesta esim. Railwaygazette.
    Visualisointi: http://www.skoda.cz/cs/press-room/ar...psaly-smlouvu/

  7. #7
    Toni Lassila avatar
    Liittynyt
    08.01.2013
    Sijainti
    Rovaniemi
    Viestejä
    42

    oletus Vs: Škoda toimittaa 109E -vetureita Deutsche Bahnille

    Melkoisen ruman veturin Škoda on kyllä saanut aikaiseksi. Melko järkyttävä möhkäle. Ohjaamokin vaikuttaa kuvien perusteella aika oudolta, koska kytkimet on kuin "roiskaistu" hajalleen sinne.

    Mahtaakohan veturin tekniikka olla ihan "länsilaatua"? České dráhyn monet edellisetkin veturit ovat toki Škodan valmistamia, sillä sehän on vähän kuin "Tšekin Transtech." Ainakin vanhemmat kyseisen yrityksen veturit olivat kai ihan ajanmukaisia tekniikaltaan, mm. Venäjän Čs-sarjalaiset.
    Viimeisin muokkaaja Toni Lassila; 28.09.2013 kello 19:17.

  8. #8
    JSL
    JSL ei ole kirjautuneena
    JSL avatar
    Liittynyt
    31.07.2005
    Viestejä
    829

    oletus Vs: Škoda toimittaa 109E -vetureita Deutsche Bahnille

    Henkilökohtasena mielipiteenä lausun seuraavaa: VR OY:lle mieluummin CKD:n veturi kuin Elsas-Thompsonin punaviinipäissään suunniteltu tekele. Tshekkiläistehtaalla on tuhansien 5-ft systeemin veturien valmistuskokemusta menestyneesti ja punaisen blockin nopeitten sähkärien valmistus oli keskitetty sinne. Rumiahan ne lasikuituhyttiset "Laminatkat" olivat kuin mitkä, mutta onneksi neuvostoinsinöörit keksivät korittaa niitä uudelleen. Ranskan vaihtoehdon kehnous ei selittelyjä kaipaa.

  9. #9

    Liittynyt
    12.04.2008
    Viestejä
    31

    oletus Vs: Škoda toimittaa 109E -vetureita Deutsche Bahnille

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Toni Lassila Näytä viesti
    Ohjaamokin vaikuttaa kuvien perusteella aika oudolta, koska kytkimet on kuin "roiskaistu" hajalleen sinne.
    Ohjaamo on siis EUDD (European Driver's Desk) mukainen.

  10. #10
    Toni Lassila avatar
    Liittynyt
    08.01.2013
    Sijainti
    Rovaniemi
    Viestejä
    42

    oletus Vs: Škoda toimittaa 109E -vetureita Deutsche Bahnille

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Karel Näytä viesti
    Ohjaamo on siis EUDD (European Driver's Desk) mukainen.
    http://vaunut.org/kuva/65668?t=109E

    Tässä on kuva siitä.

Vastaavia viestiketjuja

  1. HKL: Helsingin uudet metrojunat toimittaa CAF
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 2
    Viimeisin viesti: 16.10.2012, 13:00
  2. Škoda 15T: toimitukset Prahaan
    kirjoittanut Karel foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 1
    Viimeisin viesti: 14.08.2011, 20:54
  3. HKL: Helsingin uudet raitiovaunut toimittaa Transtech
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 1
    Viimeisin viesti: 02.12.2010, 09:59
  4. Škoda 15T:n koeajot
    kirjoittanut Karel foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 2
    Viimeisin viesti: 21.03.2009, 13:25

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •