Junahavaintoja - loppuvuosi 2013

Eilen 30.8.13

Sm1 6x20 Linjalla U (KKN- HEL)

Kauklahden jälkeen ilmeni ongelmia junassa virranotossa, joten vuoro jouduttiin ajamaan alennetulla nopeudella aikataulusta jäätiin 5 min saavuttaesssa HEL.
 
Tänään aamupäivällä pääsin 10.49 Keskustasta lähteneellä E-junalla Sm5 #05:n kyydillä :) Voi pojat mitä luksusta se oli ;)
Tuomarilan asemalle päästyäni, n. 11.15-11.20 aseman ohitti Turkuun menevä juna perässään EDO. Mikäli näin oikein se oli numeroltaan #28602
 
5.9 aamuruuhkassa hajosi joko H, tai R -juna Keravalle, minkä seurauksena siirrettiin kyseisen junan matkustajat Keravalta klo 8.05 lähtevään K -junaan, mikä sitten olikin niin täpösen täynnä että kummatkin yksiköt olivat täydessä seisomalastissa.
 
Ma 9.9

20:34 Hki:stä lähtenyt M-juna pysähteli ja hidasteli paljon ja jäi yhteensä noin 15-20 minuuttia aikataulusta jälkeen edellä madelleen työkoneen vuoksi, jonka päämäärä konnarin/kuljettajan kuulutuksen mukaan oli Vantaankoskella. Mitäköhän kyseinen kone siellä tehnyt? mielestäni tuo kesän ratakorjausprosessikin saatiin päätökseen?
 
Ma 9.9

20:34 Hki:stä lähtenyt M-juna pysähteli ja hidasteli paljon ja jäi yhteensä noin 15-20 minuuttia aikataulusta jälkeen edellä madelleen työkoneen vuoksi, jonka päämäärä konnarin/kuljettajan kuulutuksen mukaan oli Vantaankoskella. Mitäköhän kyseinen kone siellä tehnyt? mielestäni tuo kesän ratakorjausprosessikin saatiin päätökseen?

Kehäratahan jatkuu Vantaankoskelta Kivistön suuntaan. Siellä Kehä III:n ylittävällä sillalla on jo ratatyöt menossa joten eiköhän se sinne ollut matkalla.
 
Kehäratahan jatkuu Vantaankoskelta Kivistön suuntaan. Siellä Kehä III:n ylittävällä sillalla on jo ratatyöt menossa joten eiköhän se sinne ollut matkalla.

Samoin toisessa päässä, eli Havukoskella, sillalla havaittu TUKEkone eilen illalla kahdeksan maissa.
 
Pernon telakan rata saa osin betonipöllit ja vähintään 43kg kiskot. Viime perjantaiaamuna oli ilmestynyt pöllejä Ihalantien varteen Ihalan liittymän vieressä olevan ylikäytävän nurkille. Viikonlopun ja tämän viikon aikana ylikäytävän molemmin puolin sekä jonkin matkaa telakalle päin on remonttia tehty eli radan 1974 jälkeen rakennetulla osuudella. Vanhalla pätkällä ei mitään vielä tapahtunut. En tiedä, onko alkupätkän omistaja Turun kaupunki ja uudemman osan telakka. LiVi:n rata ei ainakaan ole, mutta pohdin vaihtoehtoa jos telakka korjaa vaan oman osuutensa. Mene ja tiedä.. Destian ukkoja ainakin paikalla mutta en ole ehtinyt kysymään. Pernontien sillan jälkeisellä osallahan on ollutkin penkan osittaista raukeamista.
 
Keskiviikko 2.10.

16.41 Z-juna ajettiin tänään Helsingin kirjavalla vararungolla.
 
Keskiviikko 2.10.

16.41 Z-juna ajettiin tänään Helsingin kirjavalla vararungolla.
No jopas on luxuskalustoa. Oikeen ykkösluokka ja ravintolakin, mutta mahtoiko se olla auki? Penkitkin olivat kunnolliset lähijuniin verrattuna, tosin vanhoja sinisten jakkaroita on vain Ei:n lämpöpäässä. Kyllä Ex toki voittaa lähijunakaluston myös, Ehft/Chfty/Ehf nyt vain niukasti, samoin Ei:n sähköpää.
 
Oikeen ykkösluokka ja ravintolakin, mutta mahtoiko se olla auki?

Melkoisella varmuudella ei. Sillä jos jostain ihmeellisestä syystä olisi päätetty, että Z-junan palveluihin tällä vuorolla kuuluisi ravintolavaunupalvelut, niin vielä olisi jollain ilveellä pitänyt löytää vaunuun henkilökuntaa tiskin taakse.
 
Takaisin
Ylös