Junahavaintoja - loppuvuosi 2013

7.10

M-junalla oli aamulla myöhästymisiä kun jokin A -tai M-juna oli hajonnut Pasilan asemalle. Kun odotin junaa Myyrmäessä Helsinkiin päin, niin 6.47 saapuva juna oli peruttu ja 6.57 junan uusi lähtöaika oli 7.03. Tuota lähtöaikaa siirrettiin jatkuvasti eteenpäin, 04..05..06 ja lopulta 7.09. Oikeasti siis tuo koko 6.57 vuoro peruttiin ja 7.07 saapui 2 min. myöhässä. Jostain syystä klo 7.01 ajoi kahden yksikön Sm5 tyhjänä aseman ohi kohti Helsinkiä. Vantaankosken suuntaan junia meni Myyrmäen kohdalla 5 min. välein klo 6.51, 6.56, 7.01 ja tämän jälkeen normaalein välein.
 
Maanantai 14.10.

Haarajoella turvalaite rikki, kaikki oikoradan junat ajetaan Riihimäen kautta, Z-junat pysähtymättä Kerava-Riihimäki-Lahti, eli Z-junat pysähtyy Keravalla, ja seuraavan kerran Lahdessa. Kerava-Haarajoki-Mäntsälä-Lahti väli korvataan busseilla.
 
Torstai 17.10.

Keravalla vaihdevika, N-junat pysähtymättä Tikkurila-Kerava, takaisinpäin pysähtyy kaikilla asemilla
eilen:

lisäksi eiliselle: S 7:aa ei saatu jaettua kahteen osaan, S7 ajettiin kahdella rungolla Joensuuhun. S 75:n peruttiin, matkustajat IC 77:lla, kaikki eivät mahtuneet kyytiin, ajettiin lisäksi P 1075 Kv-Kuo, kalustona 231:stä tulevat Eil-vaunut


kulussa oli IC 1060 Tpe-Hki erikoisella kalustolla, Edo (suljettuna)+Edfs+Edm (hytit suljettu)+Ex), syynä S60:n myöhästyminen 100min vaihdevian vuoksi.
 
Ainakin jollain kohtaa matkaa Seepra on havaittu Veturit kartalla -palvelun mukaan hinauksessa. Todennäköisesti siis tullut koko matkan näin.
Juu selvä kiitoksia. Vaan pisti miettimään onkohan ne polttaneet karstoja matkalla mutta ei niin ei :)
 
Tänään 22.10 M-reitillä liikkui yksi kolmen yksikön sm1/sm2. Ajoi ainakin ruuhkalähdöt 14:34, 15:34 jne. Helsingistä.
 
Ainakin jollain kohtaa matkaa Seepra on havaittu Veturit kartalla -palvelun mukaan hinauksessa. Todennäköisesti siis tullut koko matkan näin.
Aika usein minusta käy niin, ettei hinauksessa oleva veturi näy kartalla laisinkaan. Poikkeuksiakin on kyllä omiinkin silmiin osunut.
 
Aika usein minusta käy niin, ettei hinauksessa oleva veturi näy kartalla laisinkaan. Poikkeuksiakin on kyllä omiinkin silmiin osunut.

Riippuen vähän kalustosta, niin usein hinauksessa olevan kaluston akkukytkin avataan, jolloin vekottimesta häviää kaikki sähköt. Näin ollen ei paikanninkaan toimi.
 
M-junat pysähtyvät tämän uudistuksen myötä vähän tyhmästi. Varsinkin kahdella yksiköllä ajettaessa junat pysähtyvät asemilla laiturien etupäässä. Esimerkiksi Huopalahdessa koko tuplaflirtti ajaa katoksen ja "bussiportaiden" ohi, sama juttu Pasilassa, koko pötkö pysähtyy vasta rullaportaiden jälkeen
 
Takaisin
Ylös