Sivu 6 / 11 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2345678910 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 76-90/155

Viestiketju: Junahavaintoja - loppuvuosi 2013

  1. #76
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    6005

    oletus Vs: Junahavaintoja - loppuvuosi 2013

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Elmo Allen Näytä viesti
    Jos niitä K-linjalla vielä jossain vakiona on, poistunevat kunhan Sm5:sia saadaan vähän lisää.
    Ensimmäiset 10 Sm5:ttä poistivat Sm4:t jo HSL:n liikennetilauksista, mutta VR korvaa niillä HSL:n tilaamaa Sm1-Sm2 -kalustoa joissakin sellaisissa junissa, joissa VR saa tuotannollista etua HRZ-junien ja Keravan kaupunkiradan kalustokiertojen yhdistämisestä.

  2. #77

    Liittynyt
    23.12.2007
    Viestejä
    617

    oletus Vs: Junahavaintoja - loppuvuosi 2013

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Elmo Allen Näytä viesti
    Itse olen käsittänyt, että niiden kaikki varsinainen kierto on enää linjoilla R, H ja Z (ja aina Tampereelle ja Kouvolaan asti sekä Riihimäeltä Lahteen). Niille ne myös parhaiten soveltuvatkin, koska ovat 160 km/h kalustoa (ja Sm5:sia ei HSL-alueen ulkopuolella käytetä, kun ovat Junakaluston junia ja HSL-tunnuksissakin). Jos niitä K-linjalla vielä jossain vakiona on, poistunevat kunhan Sm5:sia saadaan vähän lisää. (Kuinkahan monta niitä on nyt toimitettu?)
    Iltapäiväruuhkassa kulkee, kuten edellisenkin talviliikenteen aikana, kaksi paria I-junia Sm4:illa, ovat kaksiyksikköisiä. Lisäksi Sm4:ia ovat Kotkan satamaan ajavat junat ja onhan niitä viikonvaihteen yöliikenteessä yksi T-juna etelään päin.

  3. #78

    Liittynyt
    11.03.2006
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    245

    oletus Vs: Junahavaintoja - loppuvuosi 2013

    Onko joku syy, minkä takia Sm4-junia ei käytetä viikonloppunakaan rantaradalla, vaikka niitä riittäisikin? Tai yöliikenteessä L- ja T-junilla?

  4. #79
    JSL
    JSL ei ole kirjautuneena
    JSL avatar
    Liittynyt
    31.07.2005
    Viestejä
    822

    oletus Vs: Junahavaintoja - loppuvuosi 2013

    Eikö se oo parempi että känniörvelöt yrjöö paalattaviin SM1-2 eikä uudempaan kalustoon?

  5. #80
    Bussipoika avatar
    Liittynyt
    06.07.2013
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    628

    oletus Vs: Junahavaintoja - loppuvuosi 2013

    Lainaus Alunperin kirjoittanut aulis Näytä viesti
    Onko joku syy, minkä takia Sm4-junia ei käytetä viikonloppunakaan rantaradalla, vaikka niitä riittäisikin? Tai yöliikenteessä L- ja T-junilla?
    L-junilla syy on varmaankin sama kuin U-junilla: joillakin asemilla on matalat laiturit.

    ---------- Viestit yhdistetty klo 11:05 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 11:02 ----------

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Elmo Allen Näytä viesti
    Itse olen käsittänyt, että niiden kaikki varsinainen kierto on enää linjoilla R, H ja Z (ja aina Tampereelle ja Kouvolaan asti sekä Riihimäeltä Lahteen). Niille ne myös parhaiten soveltuvatkin, koska ovat 160 km/h kalustoa (ja Sm5:sia ei HSL-alueen ulkopuolella käytetä, kun ovat Junakaluston junia ja HSL-tunnuksissakin). Jos niitä K-linjalla vielä jossain vakiona on, poistunevat kunhan Sm5:sia saadaan vähän lisää. (Kuinkahan monta niitä on nyt toimitettu?)
    Kyllä itse olen ainakin nähnyt joskus muinoin Flirtin Z-junalla.

  6. #81

    Liittynyt
    12.12.2010
    Viestejä
    568

    oletus Vs: Junahavaintoja - loppuvuosi 2013

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Bussipoika Näytä viesti
    L-junilla syy on varmaankin sama kuin U-junilla: joillakin asemilla on matalat laiturit.
    Mikä syy se on? Sm4:n lattia on samalla korkeudella kuin Sm1/2-junien rappusten alin askelma, eli 55 senttiä kiskonpinnasta.

    Muistaakseni tljanunen kertoi joskus Sm4:sten probleemista kaarreasemilla, kuten Käpylässä ja Koivuhovissa, joten jos tlajunen on linjoilla, oleppa hyvä ja kerro virkistä muistiani.

  7. #82

    Liittynyt
    23.08.2005
    Viestejä
    3332

    oletus Vs: Junahavaintoja - loppuvuosi 2013

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Bussipoika Näytä viesti
    Kyllä itse olen ainakin nähnyt joskus muinoin Flirtin Z-junalla.
    Tarkoitukseni ei ollut sanoa, että Sm5:siä ei ole kertaakaan millään HSL-alueen ulkopuolelle menevällä linjalla käytetty. On tosiaan olemassa poikkeuksia, mutta olen käsittänyt että lähinnä koeajotarpeiden takia. Voi olla, että joitakin muitakin poikkeussyitä on ollut. Mitään sopimusta niiden säännöllisestä käytöstä (tai edes poikkeuskäytöstä) RHZ- ja vastaavilla linjoilla ei käsittääkseni ole.

  8. #83
    Karosa avatar
    Liittynyt
    17.10.2011
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    2542

    oletus Vs: Junahavaintoja - loppuvuosi 2013

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Elmo Allen Näytä viesti
    Mitään sopimusta niiden säännöllisestä käytöstä (tai edes poikkeuskäytöstä) RHZ- ja vastaavilla linjoilla ei käsittääkseni ole.
    Jos en ihan väärin muista, niin HSL ja VR olivat kyllä sopineet asiasta, että Z-junissa käytettiin flirt-yksiköitä useampanakin kertana.

  9. #84
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    3553

    oletus Vs: Junahavaintoja - loppuvuosi 2013

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Karosa Näytä viesti
    Jos en ihan väärin muista, niin HSL ja VR olivat kyllä sopineet asiasta, että Z-junissa käytettiin flirt-yksiköitä useampanakin kertana.
    Tuolloin kyseessä oli juuri ne kerrat joilla testattiin junien max. Nopeutta. Elmo tarkoittanee ettei flirteillä ole näitä muutamaa Z-linjan testikertaa lukuunottamatta sovittu käytöstä HSL-alueen ylittävästä liikenteestä.

  10. #85

    Liittynyt
    23.08.2005
    Viestejä
    3332

    oletus Vs: Junahavaintoja - loppuvuosi 2013

    Lainaus Alunperin kirjoittanut aki Näytä viesti
    Elmo tarkoittanee ettei flirteillä ole näitä muutamaa Z-linjan testikertaa lukuunottamatta sovittu käytöstä HSL-alueen ylittävästä liikenteestä.
    Jep. Eli että vaikka VR:llä ilmaantuisi jokin kalustovaje tai muu tarve Sm4-linjoille, ei siihen tuosta vain voi Sm5:tä laittaa, vaikka sellainen sattuisi olemaan vapaana.

  11. #86

    Liittynyt
    23.12.2007
    Viestejä
    617

    oletus Vs: Junahavaintoja - loppuvuosi 2013

    Onko kukaan kuullut sellaista, että Kotkan radalla olisi palattu Sm1-2-kalustoon, mistä matkustajat ovat hyvin närkästyneitä? Näin ainakin jokin paikallinen sanomalehti on väittänyt ja VR on asian varmistanut. Sm4:ssa on enemmän tilaa joten sitä tarvitaan tiedon mukaan Riihimäen ja Lahden juniin; en ole kyllä tähän mennessä nähnyt ainakaan yhtään "uutta" kahdella yksiköllä ajettavaa Z-junavuoroa. Ja Riksun vuoroista on tähänkin asti useimmat ajettu Sm4:llä ja arkena kahdella yksiköllä.

  12. #87
    Bussipoika avatar
    Liittynyt
    06.07.2013
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    628

    oletus Vs: Junahavaintoja - loppuvuosi 2013

    Lainaus Alunperin kirjoittanut tohpeeri Näytä viesti
    Onko kukaan kuullut sellaista, että Kotkan radalla olisi palattu Sm1-2-kalustoon? Näin ainakin jokin paikallinen sanomalehti on väittänyt ja VR on asian varmistanut.
    Joonas Pion ottamissa, vähän aikaa sitten ilmestyneissä kuvissa näkyy ainakin sm1/2 juna Kotkassa...

  13. #88
    Karosa avatar
    Liittynyt
    17.10.2011
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    2542

    oletus Vs: Junahavaintoja - loppuvuosi 2013

    Lainaus Alunperin kirjoittanut tohpeeri Näytä viesti
    Onko kukaan kuullut sellaista, että Kotkan radalla olisi palattu Sm1-2-kalustoon
    Joo, ne on Kotkan radalla sen takia kun Sm4:silla on peruskorjaukset käynnissä Hyvinkään konepajalla, sen takia niitä ei riitä Kotkaan.

    Tässä esimerkiksi Joonas Pion kuva Sm2:sta Kotkasta:
    http://joonaspio.1g.fi/kuvat/Teemat/...3/DSC_0022.JPG
    Viimeisin muokkaaja Karosa; 30.08.2013 kello 21:37.

  14. #89

    Liittynyt
    24.11.2012
    Sijainti
    Pääkaupunkiseutu
    Viestejä
    18

    oletus Vs: Junahavaintoja - loppuvuosi 2013

    Viime sunnuntaina jokainen Kotkan taajis oli Sm2:lla.

  15. #90

    Liittynyt
    02.08.2010
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    45

    oletus Vs: Junahavaintoja - loppuvuosi 2013

    Perjantaina 30.8 oli Helsingistä klo 8.01 lähtenyt K-juna ajettu sm4 6313:lla ja 6312:lla.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Junahavaintoja - alkuvuosi 2013
    kirjoittanut zige94 foorumissa Junat
    Vastauksia: 273
    Viimeisin viesti: 29.06.2013, 17:46
  2. Kesän 2013 korvaavan bussiliikenteen kilpailutukset 102/2013 ja 103/2013
    kirjoittanut Joonas Pio foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 9
    Viimeisin viesti: 07.06.2013, 11:59
  3. Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - loppuvuosi 2008
    kirjoittanut Waltsu foorumissa Turun paikallisliikenne
    Vastauksia: 16
    Viimeisin viesti: 01.01.2009, 20:03
  4. Junahavaintoja 2008
    kirjoittanut TEP70 foorumissa Junat
    Vastauksia: 65
    Viimeisin viesti: 28.12.2008, 16:28
  5. Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - loppuvuosi 2007
    kirjoittanut JSL foorumissa Turun paikallisliikenne
    Vastauksia: 15
    Viimeisin viesti: 07.12.2007, 15:37

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •