Turun seudun junaratojen historiaa

Liittynyt
14 Heinäkuu 2005
Viestit
5,950
JSL sanoi:
Olen myös miettinyt Tku-Rai -radan uudelleen kaksiraiteistamista välillä Mt 185 - Viheriäisten radan erkanemiskurvi.
Kysyn tässä vähän aiheesta sivussa:

Milloin Turku-Raisio rata on ollut kaksiraiteinen? Onko se ollut koko matkaltaan vai vain osina? Miksi se oli, ja miksi kaksoisraide purettiin? Onko henkilöliikenne Naantaliin ja Uuteenkaupunkiin ollut joskus niin vilkasta että 2 raidetta on ollut tarpeen?

Toinen kysymys: Vieläkö Turun Laivastoasemalle Pansioon menee oma raide?

t. Rainer

MODEDIT/kuukanko: Siirretty omaksi aiheekseen, niin ei mene aiheen sivusta
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
R.Silfverberg sanoi:
Milloin Turku-Raisio rata on ollut kaksiraiteinen? Onko se ollut koko matkaltaan vai vain osina? Miksi se oli, ja miksi kaksoisraide purettiin?
Kyseessä ei ole ollut varsinainen kaksoisraide vaan Nesteen jalostamolle menevä raide on ulottunut Turku - Uusikaupunki - linjaraiteen rinnalla Ihalan seisakkeelle asti, noin 1,5 - 2 km. Kyseessä on ollut tavallaan Ihalan aseman / seisakkeen raiteiston pidennys.

R.Silfverberg sanoi:
Toinen kysymys: Vieläkö Turun Laivastoasemalle Pansioon menee oma raide?
Raide ei ulotu enää Turun laivastoasemalle asti. Pansion satamaradan liikennöitävissä oleva raide loppuu ennen Valmetinkatua.

Laivastoaseman puolella kiskot on poistettu ja Metallikadun päästä laivastoasemanportille saakka on ollut rakenteilla pyörätie. Itse alueella raiteita ulkoalueilla ei enää ollut 1995/1996 kun olin laivastossa Pansiossa.
 
Takaisin
Ylös