Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Näytetään tulokset 16-20/20

Viestiketju: Eri junatyyppien pysähtymisperusteet

  1. #16
    JE
    JE ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    29.06.2005
    Viestejä
    1220

    oletus

    Esimerkiksi Kouvola-Pieksämäki-Oulu -välille jää useita päivittäisiä vuoroja. Samoin pohjoisessa, Kokkolasta ja Kuopiosta Rovaniemelle säilyvät nykyisinkin liikkuvat pikajunat. Ja mitä ilmeisimmin kaavailtu Turku-Oulu -pikajuna on sekin vain vaivoin luokiteltavissa yksinomaan laivajunaksi.
    terveisin
    JE

  2. #17

    Liittynyt
    14.07.2005
    Sijainti
    koti: Espoo/työ: Helsinki
    Viestejä
    5510

    oletus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut JE
    Esimerkiksi Kouvola-Pieksämäki-Oulu -välille jää useita päivittäisiä vuoroja.
    Siis tuleeko Savon radalle pelkästään Kuovolasta lähteviä pikajunia, vai onko kyseessä Helsingistä lähtevä vaunusto joka ajaa Hki-Kouvola IC:nä ja jatkaa Kouvolasta eteenpäin pikajunana?

    t. Rainer

  3. #18
    JE
    JE ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    29.06.2005
    Viestejä
    1220

    oletus

    Savon radalla noin puolet yhteyksistä muuttuu vaihdollisiksi. Helsinki-Kouvola (-Imatra) -välille tulee IC2-junia, niihin vaihdot kai pääosin ovat.
    terveisin
    JE

  4. #19

    Liittynyt
    14.07.2005
    Sijainti
    koti: Espoo/työ: Helsinki
    Viestejä
    5510

    oletus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut JE
    Savon radalla noin puolet yhteyksistä muuttuu vaihdollisiksi. Helsinki-Kouvola (-Imatra) -välille tulee IC2-junia, niihin vaihdot kai pääosin ovat.
    Jopas erikoista. Saa nähdä miten matkustajat omaksuvat käytännön. Vaikka en pidä esim pakollista vaihtoa metron ja liityntäliikenteen välillä niin huonona asiana kuin jotkut muut, niin kaukojunaliikenteessä pakollinen junanvaihto on aina huononnus koska kaukomatkustajilla on usein paljon matkatavaraa mukanaan. Toivottavasti vaihto Kouvolassa sentään sujuu saman laiturin yli.

    t. Rainer

  5. #20

    Liittynyt
    21.12.2005
    Viestejä
    12

    oletus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut R.Silfverberg
    Vaikka en pidä esim pakollista vaihtoa metron ja liityntäliikenteen välillä niin huonona asiana kuin jotkut muut, niin kaukojunaliikenteessä pakollinen junanvaihto on aina huononnus koska kaukomatkustajilla on usein paljon matkatavaraa mukanaan. Toivottavasti vaihto Kouvolassa sentään sujuu saman laiturin yli.
    Jos tulevalla muutoksella aikaansaadaan Helsinki-Joensuu-Helsinki -reitin IC- ja Sm3-junien sekä Kotkan taajamajunaliikenteen ja Savon radan kaukojunaliikenteen samanaikainen kohtaaminen Kouvolassa, on se kuin pitkäaikainen, huutava vääryys korjattaisiin kerralla kuntoon! Ainakin aamun ensimmäisellä ja illan viimeisellä Joensuun junavuorolla tulee päästä saumattomasti Kotkasta Karjalan laulumaille (muilla yhteyksillä ei niin suurta väliä).

    Toivottavasti myös varhaisin junayhteys Joensuusta Kuopion kautta Oulun suuntaan saadaan saumattomaksi tai odotusajan suhteen vähintään ihmilliseksi Pieksämäellä (tällä aikataululla H850:stä IC71:een peräti 2h37min). Myöhäinen paluuliikenne Joensuuhun H855:llä tulee säilyttää jotakuinkin nykyisessä aikataulussaan.

Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 12

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •