Sivu 1 / 7 12345 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 1-15/97

Viestiketju: Mankin ja Luoman seisakkeiden lakkautus

  1. #1
    JT
    JT ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen JT avatar
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    1983

    oletus Mankin ja Luoman seisakkeiden lakkautus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Rattivaunu
    Palvelua parantavaa säästöä aikaansaatiin Rantaradalla jo hieman aikaisemmin, kun viikonloppuaamuina L-junien liikennöintiä venytettiin ja S/U/A-junien aloittamista myöhennettiin. Palvelu parani Mankissa, Luomassa, Jorvaksessa ja Tolsassa, jotka ovatkin niin kuormitettuja ja tuottavia liikennepaikkoja, että liikenteen tuplaaminen eräiden aamutuntien aikana varmasti oli erittäin perusteltua...
    Torstain (6.4.) Hesarissa on artikkeli, jossa huhutaan Mankin ja Luoman seisakkeiden lopettamisesta. Taustalla on Ratahallintokeskuksen rantaradan asemien kehittämissuunnitelma-lista, johon ei oltu merkitty Mankin ja Luoman seisakkeita.
    Tilannetta heikentää myös ensi vuonna voimaan tuleva laki, jonka mukaan asemaa, jossa on jalankulkutasoristeys ohittava juna saa kulkea enintään nopudella 80 kliometria tunnissa. Kyseisillä seisakkeilla on juuri tälläiset tasoristeykset.

    Mikäli tosiaan Luoman ja Mankin seisakkeet poistetaan käytöstä alueen joukkoliikenneyhteydet heikkenevät todella radikaalisti. Alue on oikeastaan kokonaan junaliikenteen varassa lukuunottamatta M.V. Wikströmin paria koululaisvuoroa sekä linjaa 166, jotka kulkevat yhteensäkin vain noin 5 kertaa per suunta.

    MODEDIT/kuukanko: jaettu YTV-alueen lähijunaliikenteen vähentämistä käsittelevästä ketjusta
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 26.04.2006 kello 20:43. Syy: jaettu omaksi ketjukseen

  2. #2

    Liittynyt
    28.11.2005
    Viestejä
    362

    oletus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut JT
    Mikäli tosiaan Luoman ja Mankin seisakkeet poistetaan käytöstä alueen joukkoliikenneyhteydet heikkenevät todella radikaalisti. Alue on oikeastaan kokonaan junaliikenteen varassa lukuunottamatta M.V. Wikströmin paria koululaisvuoroa sekä linjaa 166, jotka kulkevat yhteensäkin vain noin 5 kertaa per suunta.
    Varmastikin bussiliikennettä lisättäisiin huomattavasti, mikäli juna-asemat lakkautetaan. Hesarin jutusta sain sellaisen käsityksen, että asemien matkustajamäärät ole kovin suuria joten liityntäliikenne jollekin lähiasemalle olisi varmasti melko helposti järjestettävissä. Alueen asukkaiden kannalta asemien lakkautus olisi kyllä todella ikävää.

  3. #3
    Tunnistettu jäsen Compact avatar
    Liittynyt
    20.07.2005
    Viestejä
    2123

    oletus

    Kirkkonummen kunta on itseasiassa syypää siihen, että Luoma (eli entinen Nokka) on katkolla. Kunta on ilmoittanut RHK:lle jo joskus aiemmin, ettei Luoma kuulu infran kannalta parannettaviin liikennepaikkoihin. Eli siis voidaan poistaa sitten kun on tarvis.

    Mankki on Espoon puolella ja erittäin hankalassa paikassa. Joki, kaarteet ja muut hankaluudet ovat sen parantamisen hankaluuksina. Tuskin Espoon kaupunkikaan vähät välittää tästä seisakkeesta.

    Se on käymisen väärti paikka, sillä Mankin miljöön kruunaavat vanhanajan lankkulaiturit.

  4. #4

    Liittynyt
    14.07.2005
    Sijainti
    koti: Espoo/työ: Helsinki
    Viestejä
    5510

    oletus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut JT
    Mikäli tosiaan Luoman ja Mankin seisakkeet poistetaan käytöstä alueen joukkoliikenneyhteydet heikkenevät todella radikaalisti.
    On typerää vähentää rantaradan seisakkeita Espoon ja Kirkkonummen välillä. Monen seisakkeen yhteydessä on uusia asuinalueita joihin on muutettu juuri junayhteyksien takia. Jos seisakket lopetetaan se olisi ihan sama jos asuinalueet sijaitsisivat Vihdissä tai Nurmijärvellä, niissä ollaan 100%.sesti autoilusta riippuvaisia. Itse asiassa ehdotan että Pellon seisake Espoon ja Kauklahden välilllä rakennettaisiin uudelleen, koska sen paikalle on nousemassa pian uutta asutusta.

    Tulevaisuudesssa, kun Espoon kaupunkirata on valmis, voisi joka asemalla pysähtyvä A-linjan kaupunkijuna ajaa Espoon keskukseen asti, ja Espoon ja Kirkkonummen välillä ajaisi S-juna 3 kertaa tunnissa, joka pysähtyisi kaikilla liikennepaikoilla Espon ja Kirkkonummen välillä, mutta Espoon ja Helsingin välillä vain Leppävaarassa, Huopalahdessa ja Pasilassa.

    t. Rainer

  5. #5
    JT
    JT ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen JT avatar
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    1983

    oletus Vs: YTV harventaa junaliikennettä

    Lainaus Alunperin kirjoittanut R.Silfverberg
    Itse asiassa ehdotan että Pellon seisake Espoon ja Kauklahden välilllä rakennettaisiin uudelleen, koska sen paikalle on nousemassa pian uutta asutusta.
    Myös Mankkiin on nousemassa piakkoin uusia kerrostaloja. Toivottavasti tämä riittää Ratahallintokeskukselle seisakkeen ylläpitämisen jatkuvuudeksi. Tätä luonnollisesti myös Espoon kaupunkikin toivoo RHK:lta.

  6. #6
    Tunnistettu jäsen Compact avatar
    Liittynyt
    20.07.2005
    Viestejä
    2123

    oletus Mankki

    Sanovat, että Mankkia olisi hankala modernisoida muiden korkealaiturillisten nykyaikaisten seisakkeiden tapaiseksi. Lännessä hankaloittaa Mankinjoki kuuluisine lohikutuineen ja idässä - oliko siinä kallioita, asutusta, yms.

    Varmasti uudistustyöt olisivat mahdollisia, mutta Espoon kaupungin aikaisemman kannan mukaanhan RHK toimii. Espoo ei ole halukas uusimaan Mankkia, vaan seisake lakkautetaan sitten kun "lankkulaiturit ovat tarpeeksi lahot". Se on Espoon tämänhetkinen oikea kanta asiaan. Jos alueelle kaavoitetaan samalla asuntoja, osoittaa se mainitun kaupungin älykkyydestä jotain.

    Mankki on puulaitureineen visiitin arvoinen!

  7. #7
    ultrix avatar
    Liittynyt
    22.10.2005
    Sijainti
    Tampere Järvensivu (Jvs)
    Viestejä
    3342

    oletus Vs: Mankki (hieman OT)

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Compact
    Mankki on puulaitureineen visiitin arvoinen!
    Hieman off-topic, mutta: tarkoitukseni oli tuossa puoli vuorokautta sitten käydä Mankissa, mutta U-junien aikataulu ei ihan sopinut omaani.

    Toivottavasti eivät lakkauta sitä ennen kuin ehdin käydä ko. seisakkeella.
    Sakari Kestinen

  8. #8
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Viestejä
    2789

    oletus Vs: Mankin ja Luoman seisakkeiden lakkautus

    Compactin viestin väite Espoon tahtotilasta ei pidä paikkaansa. Espoo on tukenut seisakkeen säilyttämistä ainakin vuodesta 2003 alkaen ja kaavoittanut seisakkeen läheisyyteen 600 asukkaan lisäasutuksen. Espoon kh on eilen 26.4.2006 päättänyt esittää seisakkeen säilyttämistä.

    Espoon Kh:n päätös

  9. #9
    Tunnistettu jäsen Compact avatar
    Liittynyt
    20.07.2005
    Viestejä
    2123

    oletus Vs: Mankin ja Luoman seisakkeiden lakkautus

    Tahtotila on sitten muuttunut. RHK:lle he ovat aikaisemmin kertoneet aivan muuta, ja RHK:han sen Mankin seisakkeen omistaa.

  10. #10
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Viestejä
    2789

    oletus Vs: Mankin ja Luoman seisakkeiden lakkautus

    Tahtotila on tainnut tosiaan muuttua. Ilmeisesti noin 2003 alkaen. Aikaisemmin pysäkillä ei ole tainnut olla väliä.

    Mutta niinhän ne tahtotilat muuttuvat. Turkukin päätti lakkauttaa raitiotien 1965, lakkautti 1972 ja on 1990-luvulta alkaen koko ajan enemmän vakavissaan tutkinut raitiotien uudelleenrakentamista.

    Mankin osalta tahtotila muuttui onneksi ajoissa. Mankin osalta sentään liikenne vielä jatkuu, ja kehittäminen on helpohkoa kun sen voi tehdä vaiheittain. Alikulun hinta 3 M€ on toki varsin korkea verrattuna pysäkin itsensä kustannuksiin. Toivottavasti Turku-Salo-radalla päästään edullisempiin kustannuksiin kun paikallisliikenteen seisakkeita tehdään.

  11. #11
    JSL
    JSL ei ole kirjautuneena
    JSL avatar
    Liittynyt
    31.07.2005
    Viestejä
    822

    oletus Vs: Mankin ja Luoman seisakkeiden lakkautus

    Mietin juuri, että Mankkiinhan olisi helppo tehdä ylikulkusilta kallion päälle ja sieltä rappuset alas kummallekin puolelle, niin ei tarvitsisi olla laituripolkua enää. Samalla tekisi paremmat pitkät betonilaiturit.

  12. #12

    Liittynyt
    08.11.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    374

    oletus Vs: Mankin ja Luoman seisakkeiden lakkautus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut JSL Näytä viesti
    Mietin juuri, että Mankkiinhan olisi helppo tehdä ylikulkusilta kallion päälle ja sieltä rappuset alas kummallekin puolelle, niin ei tarvitsisi olla laituripolkua enää. Samalla tekisi paremmat pitkät betonilaiturit.
    Lisätään vielä lämmin odotustila, asemaravintola ja ostoskeskus. Sitten ei puuttuisikaan kuin asiakkaat. Toivottavasti pääkaupunkiseutu ehtii laajenemaan nopeammin kuin seisakepurku. Toisaalta, rautatieliikenne elää vahvassa nousussa eli en uskoisi lähiaikoina nähtävän liikennepaikkojen vähennyksiä - pikemminkin päinvastoin.

  13. #13
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Itä-Helsinki
    Viestejä
    2224

    oletus Vs: Mankin ja Luoman seisakkeiden lakkautus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Mikko Laaksonen Näytä viesti
    Mutta niinhän ne tahtotilat muuttuvat. Turkukin päätti lakkauttaa raitiotien 1965, lakkautti 1972 ja on 1990-luvulta alkaen koko ajan enemmän vakavissaan tutkinut raitiotien uudelleenrakentamista.
    Mitenkä voimakas tuo tahtotila Turussa mahtaa olla tällä hetkellä. Olen yli 50v. Vieläkö ajelen raitsikassa Turussa

  14. #14

    Liittynyt
    04.12.2006
    Viestejä
    122

    oletus Vs: Mankin ja Luoman seisakkeiden lakkautus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Lari Nylund Näytä viesti
    Toivottavasti pääkaupunkiseutu ehtii laajenemaan nopeammin kuin seisakepurku. Toisaalta, rautatieliikenne elää vahvassa nousussa eli en uskoisi lähiaikoina nähtävän liikennepaikkojen vähennyksiä - pikemminkin päinvastoin.
    Pääradan varrella on Kytömaan ja Takojan alueille rakentunut paljon uutta asutusta seisakkeiden lakkautusten jälkeen ja lisää on tulossa. Toivottavasti tulisi myös uudet asemat...

  15. #15

    Liittynyt
    11.05.2006
    Viestejä
    342

    oletus Vs: Mankin ja Luoman seisakkeiden lakkautus

    Mankin seisakkeen lähelle on tulossa kerrostaloja tai ainakin rakennuslautakunnan esityslistasta 8.3. kokoukseen löytyy seuraavanlainen asia. Eli Kiinteistö Oy Espoon Lasilaaksontie 9, kaksi kerrostaloa, kaksi autokatosta ja jäteaitaus. On todella hyvä, jos nyt hiljainen asema saa lisää käyttäjiä.

Sivu 1 / 7 12345 ... ViimeisinViimeisin

Vastaavia viestiketjuja

  1. Linjan 50 lakkautus ja korvaaminen muilla linjoilla
    kirjoittanut Eppu foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 52
    Viimeisin viesti: 02.07.2011, 19:08
  2. Porin ja Seinäjoen lentojen lakkautus
    kirjoittanut janihyvarinen foorumissa Muuta joukkoliikenteestä
    Vastauksia: 35
    Viimeisin viesti: 28.08.2010, 14:10
  3. 84 aseman lakkautus 27.5.1990
    kirjoittanut Jouni Seilonen foorumissa Junat
    Vastauksia: 19
    Viimeisin viesti: 19.12.2009, 22:49
  4. Linjan 2 lakkautus
    kirjoittanut 339-DF foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 17
    Viimeisin viesti: 09.12.2007, 07:59
  5. RHK: Luoman asema halutaan lakkauttaa
    kirjoittanut Skurubisin foorumissa Junat
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 15.09.2005, 16:05

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •