Sivu 3 / 7 EnsimmäinenEnsimmäinen 1234567 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 31-45/97

Viestiketju: Mankin ja Luoman seisakkeiden lakkautus

  1. #31
    LimoSWN avatar
    Liittynyt
    02.10.2008
    Sijainti
    Espoo,78
    Viestejä
    418

    oletus Vs: Mankin ja Luoman seisakkeiden lakkautus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut tislauskolonni Näytä viesti
    Mankin seisakkeen lähelle on tulossa kerrostaloja tai ainakin rakennuslautakunnan esityslistasta 8.3. kokoukseen löytyy seuraavanlainen asia. Eli Kiinteistö Oy Espoon Lasilaaksontie 9, kaksi kerrostaloa, kaksi autokatosta ja jäteaitaus. On todella hyvä, jos nyt hiljainen asema saa lisää käyttäjiä.
    Mankin aseman vieressä on nyt Lasimäki 2 (45 as.) , Lasitörmä 2 (72 as.) ovat kerrostalo alueita. Lisää pitäisi saada. Kaupungin kaavoissa on nykyisen viljelypellon kaavoittaminen rivitalo/pienkerrostalo tontiksi. Lasimäentien raja tulee täyttymään kerrostaloilla loppuun. Sekä tuo Lasilaaksontie 9 tulossa sitten hetken kuluessa.
    -Kaikkia ei vain voi,eikä pidä ymmärtää.-
    Joukkoliikenne harrastaja espoosta.
    Kuvia tulossa omalle palvelimelle hetken kuluessa, kun palvelin asennettu loppuun.

  2. #32
    Aleksi.K avatar
    Liittynyt
    27.04.2006
    Sijainti
    Leppävaara
    Viestejä
    2697

    oletus Vs: Mankin ja Luoman seisakkeiden lakkautus

    Nyt viimeistään olisi hyvä kuopata Mankin lakkautusaikeet kun kerrostaloja nousee ympärille. Päin vastoin se pitäisi kunnostaa ja saattaa 2010-luvulle. Se puulaiturihan on ollut iet ja ajat siellä, eikä se Kirkkonummen suunnan hiekkalaiturikaan nyt kauhean brameassa kunnossa ole.
    Viimeisin muokkaaja Aleksi.K; 17.09.2013 kello 21:02.

  3. #33
    ultrix avatar
    Liittynyt
    22.10.2005
    Sijainti
    Tampere Järvensivu (Jvs)
    Viestejä
    3344

    oletus Vs: Mankin ja Luoman seisakkeiden lakkautus

    Mankin puulaiturin peruspilaaminen olisi rautatiekulttuurin kannalta erittäin haitallinen teko. Don't fix what ain't broken.
    Sakari Kestinen

  4. #34
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6712

    oletus Vs: Mankin ja Luoman seisakkeiden lakkautus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ultrix Näytä viesti
    Don't fix what ain't broken.
    Mahtaakohan Könkkölä asioida usein Mankissa? Jos, niin se taitaa olla mitä suurimmassa määrin broken se laituri...
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  5. #35
    Knightrider avatar
    Liittynyt
    07.03.2009
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1403

    oletus Vs: Mankin ja Luoman seisakkeiden lakkautus

    Kai puulaituriakin voi kunnostaa pilaamattakin? Samalla voisi sen betonisen sadesuojan korvata komialla puisella versiolla

  6. #36
    LimoSWN avatar
    Liittynyt
    02.10.2008
    Sijainti
    Espoo,78
    Viestejä
    418

    oletus Vs: Mankin ja Luoman seisakkeiden lakkautus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ultrix Näytä viesti
    Mankin puulaiturin peruspilaaminen olisi rautatiekulttuurin kannalta erittäin haitallinen teko. Don't fix what ain't broken.
    Millonkas olet käynyt viimeksi mankissa? Itse käytän kävelen 4 min asemalle.
    Lisäksi viime talvena mankissa meuhusi asemalla traktori joka tuhosi laiturilla niin kävely ramppia, kun myös raiteen puoleista suojusta. Puulaituri olisi aika purkaa. Betonista seuraava laituri, kiitos.
    -Kaikkia ei vain voi,eikä pidä ymmärtää.-
    Joukkoliikenne harrastaja espoosta.
    Kuvia tulossa omalle palvelimelle hetken kuluessa, kun palvelin asennettu loppuun.

  7. #37
    ultrix avatar
    Liittynyt
    22.10.2005
    Sijainti
    Tampere Järvensivu (Jvs)
    Viestejä
    3344

    oletus Vs: Mankin ja Luoman seisakkeiden lakkautus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut LimoSWN Näytä viesti
    Millonkas olet käynyt viimeksi mankissa?
    Taisi olla alkukesästä 2007…
    Sakari Kestinen

  8. #38

    Liittynyt
    22.08.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1732

    oletus Vs: Mankin ja Luoman seisakkeiden lakkautus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut LimoSWN Näytä viesti
    Betonista seuraava laituri, kiitos.
    Eikös tuolla kohtaa maaperä ole sellainen, että tuppaa tuollainen betoninen laituri hulahtamaan maan sisään? Vaatisi hervottomat paalutukset, eli hervottomasti rahaa suhteessa tarpeeseen.

  9. #39
    LimoSWN avatar
    Liittynyt
    02.10.2008
    Sijainti
    Espoo,78
    Viestejä
    418

    oletus Vs: Mankin ja Luoman seisakkeiden lakkautus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut tlajunen Näytä viesti
    Eikös tuolla kohtaa maaperä ole sellainen, että tuppaa tuollainen betoninen laituri hulahtamaan maan sisään? Vaatisi hervottomat paalutukset, eli hervottomasti rahaa suhteessa tarpeeseen.
    Kaupunki on tehnyt tutkielmaa tuossa koska siihen voitaisiin rakentaa talo, kun vanha puretaan pois. ei se nyt niin pehmeä mitä esim. Suurpelto oli. Alueella on luja kallio pohja.
    -Kaikkia ei vain voi,eikä pidä ymmärtää.-
    Joukkoliikenne harrastaja espoosta.
    Kuvia tulossa omalle palvelimelle hetken kuluessa, kun palvelin asennettu loppuun.

  10. #40

    Liittynyt
    04.11.2008
    Sijainti
    Helsinki, Vallila
    Viestejä
    421

    oletus Vs: Mankin ja Luoman seisakkeiden lakkautus

    Hesari tietää kertoa, että Mankin seisake lakkautetaan, ja Luoma kenties myös.

    Muodollisesti asiaa ei vielä ole päätetty, mutta HSL:n toiminta- ja taloussuunnitelmaehdotuksessa lukee:
    Lainaus Alunperin kirjoittanut HSL:n toiminta- ja taloussuunnitelmaehdotus
    Matka-aikojen nopeuttamiseksi ja junaliikenteen täsmällisyyden ja selkeyden parantamiseksi
    muutetaan nykyiset U-junat S-juniksi joille lisätään pysähtymiset Tolsan ja Jorvaksen asemilla.
    Mankin seisake, jossa nousuja on ollut 0,7 matkustajaa/vuoro, lakkautetaan. Korvaavana
    yhteytenä toimii linjan 18 jatke Lasilaaksoon.
    Ja Espoon kaupunginhallituksen vastaus tähän on:
    Lainaus Alunperin kirjoittanut Espoon kaupunginhallituksen lausunto
    Espoo puoltaa vuodelle 2014 esitettyjä Espoon palvelutason tarkistuksia.

    Mankin seisakkeen lakkauttaminen ja linjan 18 liikennöinnin aloittaminen Lasilaaksoon on
    mahdollista sen jälkeen, kun Lasimäentien länsiosa on valmis. Katu pyritään rakentamaan
    valmiiksi vuoden 2014 aikana.
    Näinolleen asia lienee aika selvä, ja Mankin liikenne lakannee kesäkauden alussa 2015.

    Hesarin jutun spekulaatio uudesta seisakkeesta Mankin ja Luoman väliin sen sijaan lupaa jotain uuttakin ehkä vielä joskus. Lisärakentamisen kannalta siinä saattaisi myös olla olla parempi kohta, kun ympärillä on vielä enemmän peltoa.
    Viimeisin muokkaaja Otso Kivekäs; 05.10.2013 kello 23:38.

  11. #41

    Liittynyt
    22.08.2009
    Viestejä
    530

    oletus Vs: Mankin ja Luoman seisakkeiden lakkautus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Otso Kivekäs Näytä viesti
    Hesari tietää kertoa, että Mankin seisake lakkautetaan, ja Luoma kenties myös.

    Hesarin jutun spekulaatio uudesta seisakkeesta Mankin ja Luoman väliin sen sijaan lupaa jotain uuttakin ehkä vielä joskus. Lisärakentamisen kannalta siinä saattaisi myös olla olla parempi kohta, kun ympärillä on vielä enemmän peltoa.
    Keravalla sijaitseva Kytömaan seisake lakkautettiin 90-luvulla. Nykyisin alueelle ajaa 2 bussilinjaa, joita käyttävät lähinnä koululaiset ja vanhukset. Lakkautuksen jälkeen alueelle rakennettiin Virrenkulman asuinalue, jossa silmämääräisesti asuu ainakin tuhat asukasta, mutta seisakkeen palauttamista ei edes suunnitella. Luultavasti Mankissakin työssäkäyvä väestönosa tulee käyttämään lähinnä autoa ja asemaa ei tulla palauttamaan vaikka alueelle nousisikin uusi asuinalue joskus. Todella sääli.

  12. #42
    Knightrider avatar
    Liittynyt
    07.03.2009
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1403

    oletus Vs: Mankin ja Luoman seisakkeiden lakkautus

    Paljonko maksaa ylläpitää seisaketta? Ei luulisi, että kovinkaan paljoa. Miksi pitää valita yhden modernin, kalliin ja todennäköisesti toteutumattoman rautatieaseman ja ei-minkään väliltä? Nykyinen vuoro- ja linjatarjonta on mielestäni kohdillaan ja ottaa huomioon matkustajamäärät. Itsekin olen sitä mieltä, että käytännössä asukkaat vaihtavat kokonaan autoon ja autollisiin perheisiin saatetaan hankkia toinen auto. Ei lähes tyhjän bussin kärrääminen pitkin paikallispolkuja ole HSL:n päästötavoitteita eikä matkanopeuksia julkisella liikenteellä ajatellen järkevää. Lakkautukset eivät nopeuttaisi S/U-junia merkittävästi, koska ratageometria estää ajon esim. 160 km/h nopeudella koko rataosuudella. Muistaakseni tuolla Luoma-Mankki-seudulla on itse asiassa vain 80-100 km/h nopeusrajoitus.

  13. #43
    JSL
    JSL ei ole kirjautuneena
    JSL avatar
    Liittynyt
    31.07.2005
    Viestejä
    822

    oletus Vs: Mankin ja Luoman seisakkeiden lakkautus

    Hirveä poru jostain PK-seudun lopetettavasta pysäkistä jota ei edes käytä juuri kukaan. Jossain linkissä valitettiin että ei millään viitsisi mennä 1km päähän seuraavalle seisakkeelle. No HUH HUH! Muualta Suomesta on viety junapysähdykset aika monesta paikasta jossa olisi potentiaalia Mankkia paljon enemmän.

  14. #44

    Liittynyt
    22.08.2009
    Viestejä
    530

    oletus Vs: Mankin ja Luoman seisakkeiden lakkautus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut JSL Näytä viesti
    Jossain linkissä valitettiin että ei millään viitsisi mennä 1km päähän seuraavalle seisakkeelle. No HUH HUH!
    Nythän joillakin Mankin länsiosissa asuvilla kävelymatka pitenee jo yli 1,5 kilometriin. 1,5 km on ihan kiva kävellä, jos on hyvä sää, ei kantamuksia eikä kiire, mutta ei se kyllä ketään houkuttele luopumaan henkilöautostaan. Liityntäbussi ei taas jostain syystä houkuttele matkustajia, ellei sen vuoroväli ole hyvin tiheä, mihin taas Mankissa ei ole väestöpohjaa.

    Ongelma on lisäksi se, että vaikka tuolle alueelle rakennettaisiin tuhansille ihmisille asunnot, niin seisaketta ei tulla palauttamaan, sillä nykyään vaihtoehtona on vain liityntäbussi tai Kalasatama-tasoinen rautatieasema. Muualla junat ja metro ohittavat komeasti merkittäviä asuinalueita, kuten Kurkimäki, Veräjälaakso, Vallinoja ja Kytömaa nykyään.

  15. #45

    Liittynyt
    12.12.2010
    Viestejä
    568

    oletus Vs: Mankin ja Luoman seisakkeiden lakkautus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Minä vain Näytä viesti
    Nythän joillakin Mankin länsiosissa asuvilla kävelymatka pitenee jo yli 1,5 kilometriin. 1,5 km on ihan kiva kävellä, jos on hyvä sää, ei kantamuksia eikä kiire, mutta ei se kyllä ketään houkuttele luopumaan henkilöautostaan. Liityntäbussi ei taas jostain syystä houkuttele matkustajia, ellei sen vuoroväli ole hyvin tiheä, mihin taas Mankissa ei ole väestöpohjaa.
    Tämä on hyvä pointti. Onnettomaan liityntäbussiliikenteeseen olen törmännyt omakohtaisten kokemusteni osalta Vantaan Päiväkummussa asuessani, kuten olen tännekin moneen kertaan s973:n epätäsmällisyydestä kirjoittanut. Etelä-Päiväkummussa (Sahamäki) sentään asuu aika paljon porukkaa, mutta s973:n vuoroväli arkisin Päiväkummusta Koivukylän asemalle ja toisin päin on 30 minuuttia, viikonloppuisin kokonaisen tunnin. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että muun muassa kauppareissu (~2,5 kilometriä suuntaansa) täytyy tehdä bussilla, mikäli ei omista autoa. Koska HSL on kehittänyt aikataulut tältä osin jopa tähtitieteellisen hienosti, paluubussi Koivukylästä Päiväkumpuun tulee vastaan matkan puolivälissä, joten matkustavaisen pitää odotella Koivukylän asemalla Citymarket-keikkansa jälkeen seuraavaa autoa. Ajallisesti tämä operaatio kahvipaketin hakemisen suhteen tarkoittaa melko tarkkaan 45 minuuttia.

    Tämä ei liity joukkoliikenteeseen, mutta Etelä-Päiväkummun ainut julkinen palvelu joukkoliikenteen lisäksi on kerran viikossa vieraileva kirjastoauto; ensimmäistäkään kioskia, pankkiautomaattia tai mitään muutakaan sivistyksestä tuttua sörviisiä ei meidän mehtistä löydy.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Linjan 50 lakkautus ja korvaaminen muilla linjoilla
    kirjoittanut Eppu foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 52
    Viimeisin viesti: 02.07.2011, 19:08
  2. Porin ja Seinäjoen lentojen lakkautus
    kirjoittanut janihyvarinen foorumissa Muuta joukkoliikenteestä
    Vastauksia: 35
    Viimeisin viesti: 28.08.2010, 14:10
  3. 84 aseman lakkautus 27.5.1990
    kirjoittanut Jouni Seilonen foorumissa Junat
    Vastauksia: 19
    Viimeisin viesti: 19.12.2009, 22:49
  4. Linjan 2 lakkautus
    kirjoittanut 339-DF foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 17
    Viimeisin viesti: 09.12.2007, 07:59
  5. RHK: Luoman asema halutaan lakkauttaa
    kirjoittanut Skurubisin foorumissa Junat
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 15.09.2005, 16:05

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •