Junahavaintoja 2015

Maanantaina osui ensimmäistä kertaa omalle kohdalleni ohjausvaunu Tampere-Turku -välillä IC 930:ssa. Kyseessä ei edes ollut Pieksämäeltä tuleva juna, joilla on suunnanvaihto Tampereella, vaan lähtöasema oli Tampere.
 
Lähijuna karttojen vaihto on alkanut. Useammassa ainakin Sm4 ja Sm5-yksiköistä oon bongannut siniset HSL:n linjakartat.
 
Matkustin eilen "väärin päin" käännetyssä Sm5 junassa. Vuoro oli klo E-juna klo 18:49 Helsingistä Kauklahteen. Ilmeisesti oli ollut koeajossa kehäradalla. Varmaan 1.7. lähtien ei junia edes yritetä pitää samaan suuntaan käännettynä.

t. Rainer
 
30.6.

HSL:n, VR:n, Liikenneviraston ja muiden tahojen koeajojuna matkustajineen (HSL:n ja VR:n arvontojen voittajat sekä niiden ja muiden tahojen kutsuvieraat) pysähtyi Leinelään n. 12:20, jolloin matkustajat astuivat laiturille vilkaisemaa asemaa ja jatkoi matkaansa n. klo 12:23 kohti Lentoasemaa. Juna vetää koko kierroksen Helsingistä Tikkurilan ja Lentoaseman kautta takaisin Helsinkiin.
 
30.6.
I-junan aikataulun mukaan viimeisessä (Tikkurilasta 8:23) vanhalla kalustolla ajetussa junassa kalustona SM1 6036 + SM2 6063. Kuitenkin myös I-juna Tikkurilasta 8:43 ajettiin kokoonpanolla SM2 6057 + SM1 6034 + SM2 6062.
 
10.8.
H-juna 9699 (Helsingistä kello 16:48) ajettin kalustolla SM1 6041 + SM2 6084 + SM2 6051
 
Vs: Pisararata

Keskiviikkona 16.9.2015 Huopalahdesta klo 6:28 lähtenyt P-juna vaihtoi raidetta ennen Vantaankoskea olevalla puolenvaihtopaikalla ja takaisin oikealle raiteelleen Ruusumäen puolenvaihtopaikalla. Kivistön kohdalla puolestaan I-juna ajoi niinikään "väärällä puolella". Tietääkö joku, mistä moinen johtui?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vs: Pisararata

Keskiviikkona 16.9.2015 Huopalahdesta klo 6:28 lähtenyt P-juna vaihtoi raidetta ennen Vantaankoskea olevalla puolenvaihtopaikalla ja takaisin oikealle raiteelleen Ruusumäen puolenvaihtopaikalla. Kivistön kohdalla puolestaan I-juna ajoi niinikään "väärällä puolella". Tietääkö joku, mistä moinen johtui?

Ruusumäen vaihteissa oli jotain häikkää.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
to 19.11. klo 16:32

Tikkurilan ohitti raidetta 1 etelään Sr1 perässään vain Eil(f) ja Edb. Julian mukaan MV11920 ja menossa Hyvinkäältä Ilmalan ratapihalle, lienee siis ihan tavallinen palaaminen konepajalta liikenteeseen. Hetken ehdin ajatella että Eil-vaunuja ruvettaisiin käyttämään sinisten sijaan kaksivaunuisissa taajamajunissa.
 
Eilen (19.11)
Menin z junalla tikkurilasta helsinkiin klo 12:05 niin sisä näytöissä luki m vantaankoski mutta pysäkkejä ei lukenut
 
Maanantai 30.11

Helsingistä klo 16.49 lähtenyt E-juna kuulutettiin lähteväksi poikkeuksellisesti raiteelta 6. Ihmiset juoksivat tuhatta ja sataa Elielinaukion päästä 6-raiteelle, sitten monet ihmettelivät että missä se E-juna on, kun ensimmäisenä raiteella seisoi Sm4 kilvitettynä H Riihimäki. E-juna oli sitten vasta tämän takana:)
 
Takaisin
Ylös