Junahavaintoja 2015

Liittynyt
4 Lokakuu 2009
Viestit
3,220
3.1.

S 113 pysähtyi konduktöörin kuulutuksen mukaan poikkeuksellisesti Keravalla. Sen vuoksi se oli Lahdessa n. 10 min. myöhässä.
 
3.1.

S 113 pysähtyi konduktöörin kuulutuksen mukaan poikkeuksellisesti Keravalla. Sen vuoksi se oli Lahdessa n. 10 min. myöhässä.
Oliko jokin lähijuna peruttu vai eikö joku olisi ehtinyt esim. myöhästyneen lähijunan takia vaihtamaan Tiksissä tuohon Pendoon? Muita syitä en keksinyt..
 
Oliko jokin lähijuna peruttu vai eikö joku olisi ehtinyt esim. myöhästyneen lähijunan takia vaihtamaan Tiksissä tuohon Pendoon? Muita syitä en keksinyt..

Nousin Lahdessa kyytiin, ja konduktööri kuulutti myöhästymisen johtuvan siitä, että Keravalla pysähdyttiin ottamaan matkustajia kyytiin. Tarkemmin en tiedä.
 
Oliko jokin lähijuna peruttu vai eikö joku olisi ehtinyt esim. myöhästyneen lähijunan takia vaihtamaan Tiksissä tuohon Pendoon? Muita syitä en keksinyt..

Kaukojunilla toimitaan niin, että jos esimerkiksi pääradan suunnan kaukojuna on myöhässä ja junaan on riittävästi vaihtajia ja seuraavat yhteydet lähtevät pitkän ajan päästä, juna ratatilanteen salliessa pysähtyy poikkeuksellisesti jo Keravalla, samoin Lahden suuntaan menevä juna ja silloin Tikkurilan vaihdot tehdäänkin Keravalla.
 
Ei kyllä yksikään pysähdys voi itsessään vaikuttaa 10 minuuttia junan matka-aikaan, vaikka VR miten niin yrittikin tapausten Haukivuori ja Lievestuore kohdalla väittää.

Kuten jo mainitsin: "Nousin Lahdessa kyytiin, ja konduktööri kuulutti myöhästymisen johtuvan siitä, että Keravalla pysähdyttiin ottamaan matkustajia kyytiin. Tarkemmin en tiedä." Myöhästymistä oli tarkalleen 8 minuuttia.
 
Taitaa olla kyse siitä kaverista, jossa oli Iskun teippaukset?
Tarkempaa syytä en tiedä, mutta kuullut, että yksi syy maalaukseen oli ollut pahasti ruostunut runko, jota ei kehdattu jättää sellaiseksi.
 
Taitaa olla kyse siitä kaverista, jossa oli Iskun teippaukset?
Tarkempaa syytä en tiedä, mutta kuullut, että yksi syy maalaukseen oli ollut pahasti ruostunut runko, jota ei kehdattu jättää sellaiseksi.

Se Isku-teipattu oli Sm2 6061/6261 ja oli maalattu teippien alta kokovalkoiseksi, ja nyt kun teipit poistettiin, niin se maalattiinkin vihreäksi. Ilmeisesti maalaamossa ei enää ole juurikaan punaisen ilmeen mukaisia maaleja... (Se valkoinenkin on eri sävyä.)

Muut mainosteipatut Sm2-yksiköt ovat teippien alla punavalkoisia.

6012/6212:n vihertyminen, jos siis havainto pitää paikkansa, on kyllä siinä mielessä erikoista, että Sm1-yksiköillä ei elinikää enää pitäisi montaa vuotta olla, eikä niitä ole ollut mainosteipeissä nyt lainkaan.
 
6012/6212:n vihertyminen, jos siis havainto pitää paikkansa, on kyllä siinä mielessä erikoista, että Sm1-yksiköillä ei elinikää enää pitäisi montaa vuotta olla, eikä niitä ole ollut mainosteipeissä nyt lainkaan.
Onko tuo 6012/6212 enää muonavahvuudessakaan?

Havaittiinko tuo vihreä Sm2 (todennäköisesti siis 6061/6261) aamulla Keravan kaupunkiradalla? Ainakin aamulla tuo 6061/6261 liikkui K-junana samassa pötkössä yhdessä 6049:n ja 6073:n kanssa.
 
Takaisin
Ylös