Osui silmiin tämmöinen juttu, jonka mukaan Britannian ratayhtiö NetworkRail testaa yhteistyössä Bombardierin ja Abellio Greater Anglia -operaattorin kanssa akkukäyttöistä sähkömoottorijunaa Lontoon lähiliikenteessä. Akkuvoimalla voidaan luemma ajaa tunti ja sen jälkeen latausaikaa tarvitaan kaksi tuntia. Akut on asennettu olemassa olevaan Class 379 Electrostar -yksikköön (sarjan ensimmäinen juna valmistui 2010). Mainospuheen mukaan akkuvoimalla ajaminen mullistaa koko alan ja silleen.
Citylab: The Train of the Future Might Be Battery-Powered (14. 1. 2015)
NetworkRailin lehdistötiedote: Batteries included: Network Rail begins on-track trials of prototype battery-powered train (14. 8. 2014)
Citylab: The Train of the Future Might Be Battery-Powered (14. 1. 2015)
NetworkRailin lehdistötiedote: Batteries included: Network Rail begins on-track trials of prototype battery-powered train (14. 8. 2014)