Sivu 1 / 2 12 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 1-15/22

Viestiketju: RZD meinaa aloittaa Pendolino-liikenteen Pietarin ja Petroskoin välillä

  1. #1
    M62
    M62 ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    04.05.2006
    Viestejä
    31

    oletus RZD meinaa aloittaa Pendolino-liikenteen Pietarin ja Petroskoin välillä

    Sellainen uutinen oli helmikuun lopussa. Suunnitelmien mukaan pitäisi toteutua vuonna 2010. Matka-aika n. 4 h 10 min. Meinaavat hankkia Pendolinoja tälle reitille.
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 04.05.2006 kello 07:07. Syy: korjattu kieliasua

  2. #2

    Liittynyt
    14.07.2005
    Sijainti
    koti: Espoo/työ: Helsinki
    Viestejä
    5510

    oletus Vs: RZD meinaa aloittaa Pendolino-liikenteen Pietarin ja Petroskoin välillä

    Lainaus Alunperin kirjoittanut M62
    Sellainen uutinen oli helmikuun lopussa. Suunnitelmien mukaan pitäisi toteutua vuonna 2010. Matka-aika n. 4 h 10 min. Meinaavat hankkia Pendolinoja tälle reitille.
    Mä luin tästä samasta asiasta n viikko sitten sikäläisessä "Karjala" -sanomalehdessä. Sen mukaan junan huippunopeus olisi "vain" 140 km/h. Mahtaako pitää paikkansa? Juna kulkisi dieselillä eikä sähköllä. Osaako kukaan sanoa kuinka nopeasti Pietari-Petroskoi menee nyt ? Periaatteessa päääsisi sitten, jos vaihdot pietarissa osuisivat nappiin, Helsingistä Petroskoihin yhdessä päivässä.

    t. Rainer

  3. #3

    Liittynyt
    26.07.2005
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    794

    oletus Vs: RZD meinaa aloittaa Pendolino-liikenteen Pietarin ja Petroskoin välillä

    Matka Pietarista Petroskoihin kestää nyt reilut seitsemän tuntia.

    RZD ei ole tietääkseni virallisesti ilmoittanut Pendolinojen hankinnasta, joten miten ihmeessä joku lehti siitä tietää? Mistä lehdestä on kyse? Karjala-lehti tehdään Lappeenrannassa. Petroskoissa ilmestyvät Karjalan sanomat ja Carelia, joista jälkimmäinen on kulttuurilehti.

    Rataosa Pietarista Petroskoihin on kokonaan sähköistetty. Miksi tuonne mitään diesel-Pendolinoja ostettaisiin? Ja mikä edes on diesel-Pendolino? Saksa lienee ainoa maa, jossa "Pendolinot" ovat kulkeneet dieselin voimalla (BR 610). Saisiko DB viimeinkin myytyä huonosti toimivat junansa? Näiden junien suurin nopeus on ollut Saksassa 160 km/h.
    Blogi yleisistä saunoista: http://www.saunakulttuuri.com

  4. #4

    Liittynyt
    14.07.2005
    Sijainti
    koti: Espoo/työ: Helsinki
    Viestejä
    5510

    oletus Vs: RZD meinaa aloittaa Pendolino-liikenteen Pietarin ja Petroskoin välillä

    Lainaus Alunperin kirjoittanut vompatti
    Matka Pietarista Petroskoihin kestää nyt reilut seitsemän tuntia.

    RZD ei ole tietääkseni virallisesti ilmoittanut Pendolinojen hankinnasta, joten miten ihmeessä joku lehti siitä tietää? Mistä lehdestä on kyse? Karjala-lehti tehdään Lappeenrannassa. Petroskoissa ilmestyvät Karjalan sanomat ja Carelia, joista jälkimmäinen on kulttuurilehti.
    Sorry, muistin lehden nimen väärin, tarkoitin tietenkin petroskoilaista Karjalan Sanomia, en suomalaista "Karjala" -heimolehteä.

    Dieselistä siinä luki muistaakseni. Voin tarkistaa kun poikkean lainastossa tänään. Ymmärsin jotenkin että hanketta ajaa toistaiseksi vain Karjalan Tasavalta ja RZD:n roolista tiedä.

    t. Rainer

  5. #5
    Eki
    Eki ei ole kirjautuneena
    Eki avatar
    Liittynyt
    11.07.2005
    Viestejä
    191

    oletus Vs: RZD meinaa aloittaa Pendolino-liikenteen Pietarin ja Petroskoin välillä

    Lainaus Alunperin kirjoittanut vompatti
    Saksa lienee ainoa maa, jossa "Pendolinot" ovat kulkeneet dieselin voimalla...
    Höps! On Suomessakin. Dv12:n perässä...

  6. #6
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1459

    oletus Vs: RZD meinaa aloittaa Pendolino-liikenteen Pietarin ja Petroskoin välillä

    Lainaus Alunperin kirjoittanut vompatti
    Saksa lienee ainoa maa, jossa "Pendolinot" ovat kulkeneet dieselin voimalla (BR 610). Saisiko DB viimeinkin myytyä huonosti toimivat junansa?
    Italialaisilla on toki aivan omia huonosti kulkevia junia. Kuvateksteissä mainitaan "train #2", joten kaksi noita ainakin on joskus tehty.

  7. #7
    M62
    M62 ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    04.05.2006
    Viestejä
    31

    oletus Vs: RZD meinaa aloittaa Pendolino-liikenteen Pietarin ja Petroskoin välillä

    Huippunopeus on tällä hetkellä 110-120 km/h joillain pätkillä.

    Veikkaisin että kyseessä on taas sanomalehden virhe ja todennäköisimmin tässä tapauksessa ruvetaan liikennöimään tavallisia vaunuja EP10-veturin (3000V=/25kV~) vetovoimalla. Noiden koneiden hankinta Lokakuun rautateitä varten on jo varma asia mm. Suomen junia varten.
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 04.05.2006 kello 12:02. Syy: korjattua kieltä

  8. #8

    Liittynyt
    14.07.2005
    Sijainti
    koti: Espoo/työ: Helsinki
    Viestejä
    5510

    oletus Vs: RZD meinaa aloittaa Pendolino-liikenteen Pietarin ja Petroskoin välillä

    Lainaus Alunperin kirjoittanut M62
    Huippunopeus on tällä hetkellä 110-120 km/h joillain pätkillä.

    Veikkaisin että kyseessä on taas sanomalehden virhe ja todennäköisimmin tässä tapauksessa ruvetaan liikennöimään tavallisia vaunuja EP10-veturin (3000V=/25kV~) vetovoimalla. Noiden koneiden hankinta Lokakuun rautateitä varten on jo varma asia mm. Suomen junia varten.
    Millaisia nuo EP10:t ovat? Ovatko ne 2-osaisia kuten VL86 -sarja jotka tähän asti on vetänyt junia Vainikkalan ja Viipurin välillä vai jotain tyylikkäämpää designiä? Milloin niitä alkaa näkyä Vainikkalasa?

    t. Rainer

  9. #9

    Liittynyt
    31.08.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    676

    oletus Vs: RZD meinaa aloittaa Pendolino-liikenteen Pietarin ja Petroskoin välillä

    Tuolla on ainakin joku kuva RZD/EP10
    http://www.egghof.com/Bombardier/loks.htm

  10. #10
    Tunnistettu jäsen Compact avatar
    Liittynyt
    20.07.2005
    Viestejä
    2124

    oletus Karjalan Sanomat

    Karjalan Sanomien verkkolehdessä ei ole ainakaan mainintaa moisesta Pendolinoliikenteestä. Tammikuun 11. päivän lehdessä on juttua sähköistyksen valmistumisesta Petroskoin seudulla. Käytettävissä on yksi sähköjuna. Lehden uutiskuvassa on kylläkin dieselmoottorijuna Vanhat numerot löytyvät yläpalkin "arkistosta".

  11. #11
    Tunnistettu jäsen TEP70 avatar
    Liittynyt
    25.07.2005
    Sijainti
    Lappeenranta
    Viestejä
    1382

    oletus Vs: Karjalan Sanomat

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Compact
    Tammikuun 11. päivän lehdessä on juttua sähköistyksen valmistumisesta Petroskoin seudulla. Käytettävissä on yksi sähköjuna. Lehden uutiskuvassa on kylläkin dieselmoottorijuna
    Hah! Jostain on tosiaan löydetty arkistokuva D1-dieselmoottorijunasta, joita on nykyään jo melko vaikeaa löytää ylipäätään kameran eteen OZhD:n alueelta. Viipurissa lienee vielä kaksi yksikköä, mutta en ole nähnyt niitä liikenteessä aikoihin.

  12. #12
    Eki
    Eki ei ole kirjautuneena
    Eki avatar
    Liittynyt
    11.07.2005
    Viestejä
    191

    oletus Vs: RZD meinaa aloittaa Pendolino-liikenteen Pietarin ja Petroskoin välillä


  13. #13

    Liittynyt
    14.07.2005
    Sijainti
    koti: Espoo/työ: Helsinki
    Viestejä
    5510

    oletus Vs: RZD meinaa aloittaa Pendolino-liikenteen Pietarin ja Petroskoin välillä

    Osaako kukaan selittää miksi RZD:n Suomen liikenteen EP10 veturin nimi on kirjoitettu länsimaisin kirjaimin "Vuoksa" eikä "Vuoksi"? Johtuuko se tietämättömyydestä miten Vuoksi kirjoitetaan suomeksi vai onko kyseessä jokin piilopoliittinen viesti?

    t. Rainer

  14. #14
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Itä-Helsinki
    Viestejä
    2224

    oletus Vs: RZD meinaa aloittaa Pendolino-liikenteen Pietarin ja Petroskoin välillä

    Lainaus Alunperin kirjoittanut R.Silfverberg Näytä viesti
    Osaako kukaan selittää miksi RZD:n Suomen liikenteen EP10 veturin nimi on kirjoitettu länsimaisin kirjaimin "Vuoksa" eikä "Vuoksi"? Johtuuko se tietämättömyydestä miten Vuoksi kirjoitetaan suomeksi vai onko kyseessä jokin piilopoliittinen viesti?
    Vuoksi (ven. Вуокса, Vuoksa) on Saimaasta alkava Vuoksen vesistön laskujoki Laatokkaan. Sen pituus on 150 kilometriä, josta Suomen puolella 15 km. Vuoksi laskee Laatokkaan kahdesta sivuhaarasta. (Wikipedia)
    Viimeisin muokkaaja vko; 16.06.2007 kello 01:45. Syy: lainausta siivottu

  15. #15

    Liittynyt
    14.07.2005
    Sijainti
    koti: Espoo/työ: Helsinki
    Viestejä
    5510

    oletus Vs: RZD meinaa aloittaa Pendolino-liikenteen Pietarin ja Petroskoin välillä

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Albert Näytä viesti
    Vuoksi (ven. Вуокса, Vuoksa) on Saimaasta alkava Vuoksen vesistön laskujoki Laatokkaan. Sen pituus on 150 kilometriä, josta Suomen puolella 15 km. Vuoksi laskee Laatokkaan kahdesta sivuhaarasta. (Wikipedia)
    Tiedän toki sen että venäjäksi Vuoksi on Vuoksa, mutta on se aika epäkohteliasta suomalaisia kohtaan käyttää Venäjän ja Suomen välisen liikenteen veturin nimenä länsimaisin kirjaimin kirjoitettuna venäjänkielistä kirjoitusmuotoa, kun suomenkielinenkin olisi tarjolla.

    t.Rainer

Sivu 1 / 2 12 ViimeisinViimeisin

Vastaavia viestiketjuja

  1. Petroskoin avtobussit
    kirjoittanut Jouni Seilonen foorumissa Muuta busseista
    Vastauksia: 2
    Viimeisin viesti: 20.05.2008, 18:00
  2. Airecon aloittaa ilmasillan Lappeenrannan ja Helsingin välillä
    kirjoittanut Epa foorumissa Muuta joukkoliikenteestä
    Vastauksia: 3
    Viimeisin viesti: 03.10.2007, 19:40
  3. Pendolino korvattiin Dm12:lla Jkl - Tre
    kirjoittanut Mikko Laaksonen foorumissa Junat
    Vastauksia: 5
    Viimeisin viesti: 11.04.2007, 15:25
  4. Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 28.09.2005, 07:23

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •