Minusta Pisararata on sinällään järkevä hanke ennen kaikkea siksi, että se parantaa Helsingin keskustan saavutettavuutta suurelle määrälle junamatkustajia. Nykytilanne on aika huono, kun junalla pääsee Helsingissä vain Pasilaan tai jonnekin Kaisaniemen-Töölön tasolle. Ilmeisesti Pisaralla saavutetaan myös huomattavia etuja aseman ratapihan käytössä - tosin näiden etujen merkityksestä näkyy olevan kovastikin eriäviä näkemyksiä. Helsingin ydinkeskusta on joka tapauksessa vähän turhan arvokas paikka seisottaa junia yhtään enempää kuin on välttämätöntä. HSL-liikenteen ohella Pisaraan voisi minusta laittaa myös jotain (Turku)-Karjaa-Pisara-Lahti/Tampere-taajamajunia.
Pisaraan on iskenyt jonkinlainen mammuttitauti, josta nuo 5 kpl liukuportaita on ehkä räikein esimerkki. Ei voi olla järkevää rakentaa kahta liukuporrasta niin, että niiden yläpäät ovat tuskin 100 m etäisyydellä toisistaan, saman torin eri laidoilla. Noin vertailun vuoksi, aika moni metroasema joutuu sinnittelemään yhdellä portaikolla kun toiseen ei ole varaa. Sen sijaan, että ei olla köyhiä eikä kipeitä, minusta Pisara pitäisi laittaa laihdutuskuurille ja etsiä ratkaisuja, joilla saataisiin mahdollisimman hyvin toimivat asemat mahdollisimman edullisesti.