Sivu 124 / 192 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 24446484104114120121122123124125126127128134144164184 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 1846-1860/2873

Viestiketju: Pisararata

  1. #1846
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    31.07.2012
    Viestejä
    267

    oletus Vs: Pisararata

    Onkohan tämä ollut jo täällä:
    Pisara-radan laajemmat
    yhteiskunnalliset vaikutukset
    http://www.helsinki.fi/ruralia/asian...jemmat_web.pdf

    (josta muuten selviää että keskustatunnelin hyöty bkt:een on suurempi kuin kehäradan!)

  2. #1847

    Liittynyt
    23.08.2005
    Viestejä
    3332

    oletus Vs: Pisararata

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kantokoski Näytä viesti
    (josta muuten selviää että keskustatunnelin hyöty bkt:een on suurempi kuin kehäradan!)
    Joka itse asiassa tarkoittaa rakentamisen kerrannaisvaikutuksia BKT:hen, ei suinkaan itse hankkeen hyötyjä. Toisin sanoen sitä, kun hanke työllistää rakennusmiehiä, jotka käyttävät sitä rahaa paikallisiin kauppoihin ja sen sellaista. Itse tutkimushan* ei edes käytä sanaa hyöty. Ei ole mitenkään yllättävää, että keskustatunnelilla kalliimpana hankkeena on enemmän rakentamisen vaikutuksia BKT:hen. Tutkimuksen varteenotettavuudesta kukin tehköön päätelmänsä sillä perusteella, että se ensinnäkin käyttää Kehäradan vanhaa nimeä Marja-rata ja käyttää sen kustannusarviona 300 miljonaa euroa. Ja länsimetrolle 400 miljoonaa.

    * Honkatukia & Törmä 2007: Helsingin kaupungin väylähankkeiden aluetaloudelliset vaikutukset. VATT-muistioita 76.

  3. #1848
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    31.07.2012
    Viestejä
    267

    oletus Vs: Pisararata

    Siis, ensinnäkin, marja-rata on virkamieskunnassa ja poliitikoissa yleisemmin tunnettu nimi. Toiseksi, radat maksavat eri osapuolille eriverran. Espoolaisen veronmaksajan ei tarvitse tuijottaa Vantaan kaupungintalolle lähetettyä hintalappua. Myöskään valtion maksuosuuksia ei helsinkiläisten tarvitse liiemmin ajatella.

    Ja ei se ole mitenkään vähäteltävää, että esim. keskustatunnelista tulee suoraa verotuloa takaisin paristaamiljoonaa, ja loput epäsuorina ja välillisinä, ja moninmoninkertaisesti takaisin.

  4. #1849
    janihyvarinen avatar
    Liittynyt
    18.08.2006
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    2312

    oletus Vs: Pisararata

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kantokoski Näytä viesti
    Siis, ensinnäkin, marja-rata on virkamieskunnassa ja poliitikoissa yleisemmin tunnettu nimi.
    Oli joskus. Nyttemmin termi kehärata on ainakin julkisuudessa pitkälti korvannut sen, kun radan ensisijaista funktiota on pyritty häivyttämään. Marja-rata on siitä hyvä nimi, että siitä ilmenee suoraan, että radan olemassaolon syy on Marja-Vantaan kaavoitus, eivät mitkään liikenteelliset perustelut.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kantokoski Näytä viesti
    Toiseksi, radat maksavat eri osapuolille eriverran. Espoolaisen veronmaksajan ei tarvitse tuijottaa Vantaan kaupungintalolle lähetettyä hintalappua. Myöskään valtion maksuosuuksia ei helsinkiläisten tarvitse liiemmin ajatella.
    Tätä tuskin voi laskea eduksi. Minusta se on haitta. Vähintään valtion budjettia sopisi murehtia vähän enemmänkin.

  5. #1850

    Liittynyt
    28.11.2005
    Viestejä
    396

    oletus Vs: Pisararata

    Lainaus Alunperin kirjoittanut janihyvarinen Näytä viesti
    Marja-rata on siitä hyvä nimi, että siitä ilmenee suoraan, että radan olemassaolon syy on Marja-Vantaan kaavoitus, eivät mitkään liikenteelliset perustelut.
    Toisaalta myös Marja-Vantaa on poistumassa (tai jo poistunut) ainakin virallisista yhteyksistä, ks. http://www.vantaa.fi/marja-vantaa

  6. #1851
    janihyvarinen avatar
    Liittynyt
    18.08.2006
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    2312

    oletus Vs: Pisararata

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Jussi Näytä viesti
    Toisaalta myös Marja-Vantaa on poistumassa (tai jo poistunut) ainakin virallisista yhteyksistä, ks. http://www.vantaa.fi/marja-vantaa
    Totta kai. Nimi muistutti aluekaavoituksesta ja linkkautui ratahankkeeseen. Kuka poliitikko tai virkamies kaipaa tätä muistuttamaan epämääräisistä kytkennöistä?

  7. #1852

    Liittynyt
    23.08.2005
    Viestejä
    3332

    oletus Vs: Pisararata

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kantokoski Näytä viesti
    Toiseksi, radat maksavat eri osapuolille eriverran. Espoolaisen veronmaksajan ei tarvitse tuijottaa Vantaan kaupungintalolle lähetettyä hintalappua. Myöskään valtion maksuosuuksia ei helsinkiläisten tarvitse liiemmin ajatella.
    Mutta tuossa selvityksessä ei suinkaan tutkittu sitä, mitä se eri osapuolille maksaa, vaan hankkeen kokonaiskustannuksia yhteiskunnalle.

  8. #1853
    ess
    ess ei ole kirjautuneena
    ess avatar
    Liittynyt
    10.11.2007
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    738

    oletus Vs: Pisararata

    http://www.youtube.com/watch?v=7r10wTj_zg0

    Videosta voisi päätellä että Pisara-rata on jo sovittu rakennettavan.
    "Juna toisi huumeet."

  9. #1854

    Liittynyt
    07.08.2009
    Viestejä
    2289

    oletus Vs: Pisararata

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ess Näytä viesti
    Videosta voisi päätellä että Pisara-rata on jo sovittu rakennettavan.
    Jep. Propa*köh*... tiedotusmateriaalia aiheesta on jo jaeltu kaupunkilaisten postiluukkuihinkin, ilmeisesti lähinnä tulevien asematyömaiden ja tunnelin suuaukkojen ympäristössä.

  10. #1855

    Liittynyt
    07.08.2009
    Viestejä
    2289

    oletus Vs: Pisararata

    Hesarin pääkirjoitus, joka tosin ei ole järin pääkirjoitusmainen, vaan lähinnä listaa suunnitelmia:

    http://www.hs.fi/paakirjoitukset/Jun...a1378276577008

  11. #1856

    Liittynyt
    26.09.2006
    Sijainti
    Helsinki, Punavuori
    Viestejä
    3826

    oletus Vs: Pisararata

    Pisaran myötä Koillis-Helsingin bussilinjat on tarkoitus päättää Käpylään.

    http://www.hs.fi/kaupunki/Pisararada...a1379217015558

    Minusta olisi myös syytä selvittää Valimon aseman siirtoa lähemmäksi Vihdintietä ja noidenkin bussien siirtämistä pääosin liityntään.

  12. #1857
    Knightrider avatar
    Liittynyt
    07.03.2009
    Viestejä
    1438

    oletus Vs: Pisararata

    Lainaus Alunperin kirjoittanut petteri Näytä viesti
    Pisaran myötä Koillis-Helsingin bussilinjat on tarkoitus päättää Käpylään.

    http://www.h jos.fi/kaupunki/Pisararadalle+K%C3%A4pyl%C3%A4+on+t%C3%A4rke%C3%A4/a1379217015558

    Minusta olisi myös syytä selvittää Valimon aseman siirtoa lähemmäksi Vihdintietä ja noidenkin bussien siirtämistä pääosin liityntään.
    Valimolla on niin suppeat matkustajamäärät ja junavuorotarjonta, että Vihdintien linjoja kannattaa päättää Huopalahteen jollakin konstilla. Siellä tulee pysähtymään myös kaikki Kehäradan junat.

  13. #1858

    Liittynyt
    26.09.2006
    Sijainti
    Helsinki, Punavuori
    Viestejä
    3826

    oletus Vs: Pisararata

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Knightrider Näytä viesti
    Valimolla on niin suppeat matkustajamäärät ja junavuorotarjonta, että Vihdintien linjoja kannattaa päättää Huopalahteen jollakin konstilla. Siellä tulee pysähtymään myös kaikki Kehäradan junat.
    Niin. Jokerikin menee Huopalahdesta. Mutta miten osan Vihdintien busseista saisi järkevästi Huopalahteen ja niille terminaalinkin? Huopalahden asema on ahtaassa paikassa. Vihdintieltä pitäisi sinne päästä suunnilleen radan reittiä pitkin, että yhteys olisi kohtuullisen nopea.

  14. #1859

    Liittynyt
    07.08.2009
    Viestejä
    2289

    oletus Vs: Pisararata

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Knightrider Näytä viesti
    Siellä tulee pysähtymään myös kaikki Kehäradan junat.
    Paitsi että HSL juuri esittää, että ei pysähtyisi.

  15. #1860

    Liittynyt
    26.09.2006
    Sijainti
    Helsinki, Punavuori
    Viestejä
    3826

    oletus Vs: Pisararata

    Lainaus Alunperin kirjoittanut hmikko Näytä viesti
    Paitsi että HSL juuri esittää, että ei pysähtyisi.
    Käsittääkseni HSL ei ole ehdottanut Huopalahden junatarjonnan karsimista.

    ---------- Viestit yhdistetty klo 15:12 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 15:06 ----------

    Lainaus Alunperin kirjoittanut petteri Näytä viesti
    Niin. Jokerikin menee Huopalahdesta. Mutta miten osan Vihdintien busseista saisi järkevästi Huopalahteen ja niille terminaalinkin? Huopalahden asema on ahtaassa paikassa. Vihdintieltä pitäisi sinne päästä suunnilleen radan reittiä pitkin, että yhteys olisi kohtuullisen nopea.
    Hmm. Haagan nykyinen keskusta on aika lailla kuolemassa. Entäs jos radan ja Jokeritunnelin päälle rakennettaisiin Huopalahden aseman kohdalle kauppakeskus, bussiterminaali ja asuntoja. Samalla vanhan liikekeskustan parkkipaikoillekin voisi rakentaa asuntojakin. Tuo olisi oikein mielenkiintoinen täydennysrakennushanke. Toki NIMBYt saavat tuollaisista hankkeista sätkyjä.

    Tuon lisäksi tarvittaisiin tieyhteys suoraan Vihdintieltä ehkä ratalinjaa seuraillen.

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •