Siksi kirjoitinkin, että periaatteessa vaikka
Olisi ihan kiinnostavaa muuten kuulla, että miksi juuri K-junalle olisi tulossa lisää käyttäjiä. Itselle ei nyt tule mieleen esimerkiksi isoja kehityshankkeita Tikkurilan ja Keravan välillä. Mutta en ole seurannut kovin yksityiskohtaisesti kehitystä tuossa suunnassa. Kuvittelisin kuitenkin, että suurin tarve olisi lisätä R- , H- ja Z-junien kapasiteettia.
Muistuttaisin, että ainakin itse pyrin tarkastelemaan asioita useastakin näkökulmasta. On kaksi eri asiaa miettiä, mikä ylipäätään on mahdollista ja mikä nyt taikka lähitulevaisuudessa järkevää. Lähtökohtana tälle pohdiskelulle oli se, että nähdäkseni laajemmasta Pisarasta olisi se hyöty, että yksi nykyisten kaupunkiratojen konfiguraatioon liittyvä heikkous saataisiin poistetuksi. Voi olla, että tuosta heikkoudesta tosiaankaan ei tule koskaan ongelmaa, jos ratojen maksimikapasiteettejä ei koskaan tarvitse ottaa käyttöön. Itse vain tosiaan tässä tapauksessa miettisin, onko meidän koko kaupunkiratajärjestelmä jo nykyisellään ylimitoitettu ja onko mikään järki laajentaa sitä, vaan tyytyä sen sijaan pienempiin kapaisteettia lisääviin toimenpiteisiin.