Late jo kertoi pari viestiä sitten mitkä ne esteet ovat. En viitsi toistaa. Itse kyseisellä reitillä aika usein matkustavana tiedän että se on aika toivoton tapaus matkusti sitten raitiovaunulla, bussilla omalla autolla koska ruuhka-aikaan kävelee yhtä nopeasti. Polkupyörällä en ole uskaltanut koska siellä joku hullu voi ajaa päälle. Ja autoja ei sieltä saa siirrettyä millekään "sörnäisten rantatielle" koska sellaista ei ole keskustan länsipuolella.
Jos ne kaksi sivua pytyy tekemään metrolla tai junalla niin ei ole ongelma koska niiiden matkanopeus on 2 kertainen pintaliikenteeseen verrattuna. Olen itsekin tehnyt sellaisia työmatkoja, vaihto oli tosin Pasilassa. Ei olisi aikoinaan ollut ongelma mennä keskustan kauttakaan jos länsimetro olisi ollut olemassa 15-20 vuotta sitten.Mutta koska ei ollut vaihdoin työpaikani sellaiseen joka oli rantaradan varrella.
Autolla on vähän eri juttu koska ne juuttuvat ruuhkiin. Juna tai metro eivät juutu ellei ole jokin paha häiriö.
Kelpaa se kantakaupunfgissa ja tulee se kelpaamaan Jokerissa ja Laajasalossa. Jossakin 20 km päässä keskustassa se ei välttämättä pysty kilpailemaan enää koska asutus on liian hajanaista ja bussit + lähijunat hoitavat saman asian.
Me ei voida oikein mitään sille että olimme tai ainakin minä olin 10 vuotta alle äänestyiän kun päätettiin metrin 1. vaiheesta 1969. Joudutaan siis elämään niillä päätöksillä jotka ne jotka ovat nyt 80+ vuotiaita ovat tehneet. Noin se maailma menee. Kuitenkin metro saa korkeimmat arvosanat joka kerta kun joukkoliikennevälineiden paremmuutta mitataan.
t. Rainer