Niinpä, vaikka siellä ei olekaan Pisararataa. Eikö olisi järkevämpää rakentaa lisää sellaista kaupunkia, jossa on elämää klo 17 jäkeen, ei kaataa rahaa Pisaraan, joka ei tuo mitään lisää.
Kyllä ympäristön parkkipaikat ja -luolat ovat täynnä, kun oopperassa on esityksiä ja stadikalla tapahtumia. Ja jos Mäntymäelle rakennetaan ihan mitä hyvänsä, kaupunki pakottaa rakentamaan parkkiluolia lähiönormien mukaan. Esimerkki Luotsikatu 1, Katajanokka: pakko tehdä 60 auton parkkiluola. Lähin ratikkapysäkki noin 100 metrin päässä.
Ei vaan se on sen etu. Lähiliikenteen asemien vaikutusalueella asuvien määrä ei riitä Areenan asiakaspohjaksi. Ja myös muualla kuin asemilla asuvat haluavat päästä kastsomaan jääkiekkoa Areenalle. Kun seudulla ei ole riittävästi toimivaa joukkoliikenneverkkoa, Areenan tapainen jäähalli pitää sijoittaa paikkaan, jossa saavutettavuus autolla on riittävä. Autoilusaavutettavuus on parhaimmillaan ”keskellä ei mitään”.
Miten tämä kommentti liittyy tähän keskusteluun? Huomautin Jlu:lle siitä tosiasiasta, että Keskusta päätti valtion rahoista Kehäradalle ja metrolle. Väitätkö, ettei Keskustan johtama hallitus ja liikenneministeriö tehnyt päätöstä Kehäradan ja metron valtionrahoituksesta, ja kaikkien hallitusten budjettipäätökset jotka koskevat muualla Suomessa kuin Espoossa, Helsingissä ja Vantaalla toteutettuja hankkeita ovat Keskustan tekemiä? Siis silloinkin, kun Keskusta on ollut oppositiossa. Ja että minä vain valehtelen muuta siksi, että olen keskustalainen.
Antero