Minusta tuo kuulostaa hyvältä. Tuossa olisi matkustajan kannalta myös sellainen etu että kotiin pääsee samalla junalla millä tuli.
Tähän liittyen, kertokaa nyt joku tyhmälle miksei sellainen ilmiselvä idea kuin x-raide Pasilan pohjoispuolella kiinnosta ketään? Eli niin että Pasila-Käpylä välillä etelään kulkeva raide sukeltaisi tunneliin jo nousisi Pasilan laiturile 8, ja toisaalta Ilmalan jälkeen etelään kulkeva raide nousisi raiteelle 1 (nuo reunaraiteet olisi ratageometrisesti ehkä vähän helpompia kun sivulla on tilaa). Tuo on vaihtomatkustajille vajaan viiden minuutin nopeutus ja lisäksi vaivaa rutkasti pois. Saattaisi jopa auttaa vähän laituripulaan, minusta ainakin näyttää että se Pääradan puoli on vähän kuormitetumpi.
Mitäköhän tuollainen maksaisi