Pasilalle saisi aika paljon tehdä, jotta se olisi kelvollinen paikka odottaa junaa. Dynamiitti voisi olla helpoin vaihtoehto. Sijainnista en niin valittaisi, aika harvoin sitä on asiaa nimenomaan Helsingin niemelle. Useimmiten se on läpikulkupaikka johonkin. Tietenkään keskustan liike-elämä ei tykkäisi jos matkustajavirrat pysähtyisivät jo Pasilan tasalle.
Voi olla että jos tuollaista kiristystä yrittäisi niin kolahtaisi aika pian omaan nilkkaan. Ihan kuin koko Suomi välttämättä haluaisikaan matkustaa nimenomaan Rautatientorille. Kansanedustajat saattaisivat kyllä vähän nipottaa, kun niillä on kävelymatka päärautatieasemalta eduskuntaan.
Tekisi mieli sanoa, että jos tämä on diili niin siitä vaan ja katsotaan miten käy.
Realistisesti homma tietenkin menee niin, että jos uhataan pysäyttää kaukojunat Pasilaan niin sitten kysytään mitä se vaatii että ne ajetaan päärautatieasemalle saakka. Vastaus on käsittääkseni: uusi asetinlaite 100 M€ + parannuksia vaihdekujiin. Noille voisi myöntää määrärahan minun puolestani vaikka huomenna.
Luulen muuten ettei VR:kään olisi kauhean innostunut pysäyttämään kaukojunia Pasilaan. Sehän heikentäisi sen houkuttavuutta suhteessa vaihtoehtoihin. Tämä Pasila-kortti on vain sellainen valkoinen elefantti, jota heilutellaan silloin kun halutaan kiristää rahaa kaikenlaiseen muuhun kivaan.