Ongelma taidettiin ratkaista siten, että Vuosaareen on jatkossa lähetetty pääasiassa ainoastaan uudempia sähkövetureita.
Tunnelien kosteus ja siihen lisättynä kalustoa koetteleva äkkinäinen lämpötilan muutos kuivasta pakkaskelistä (ulkoilma) tunneliin ei toki ole mihinkään firmaan sidottu juttu. Vanha tasavirtakalusto tasasuuntaajineen on pääsääntöisesti alttiimpaa tälle. Kyllä niitä vastaavissa olosuhteissa maavuotoja tulee uudemmankin kaluston taajuusmuuttajiin, mutta ne eivät liene useinkaan kohtalokkaita kaluston liikkumiskvylle.
Englannin kanaalitunnelissa liikennöineet Eurostar-junat pääsivät otsikoihin hyytymällä meren alle useampaan otteeseen viime ja toissa talvina. Tässä tapauksessa siis kyseessä ovat huomattavasti uudempia ratkaisuja sisältävät vempeleet kuin Sr1.