Pisara ei tule lisäämään ainoatakaan vuoroa muualle Suomeen. Jos Karjalaan, Pohjanmaalle, Savoon jne. haluttaisiin enemmän vuoroja, voitaisiin se tehdä vaikka heti huomenna, kun jatkettaisiin Tampereelle, Jyväskylään ja Kouvolaan päättäviä junia eteenpäin. Tai ajettaisiin niitä vuoroja enemmän, jotka seisovat päivälläkin useita tunteja ratapihoilla.
Lentoradan kaukojunathan taasen olisivat tosiaan niitä samoja junia jotka ajavat Tikkurilan kautta. Tikkurilahan vapautuisi lähillikenteen tarpeisiin lähes kokonaan Lentoradan myötä.
Puhe maakuntien uusista vuoroista on pelkkää lobbaussumustusta, jonka voi jokainen todeta tutkimalla toimintaa viime vuosilta. Junia ja asemia vain lakkautetaan maakunnista ja kaikki uudet maakuntia palvelevat junaehdotukset tyrmätään "toiveunena" (kuten esim. Länsi-Suomen suora Pietari-yhteys ja Etelä-Suomen suurten maakuntien välinen suora poikittaisjuna). Miten tilanne muuttuisi Pisaran myötä? Ei mitenkään.