Tampereen pikaratikkahanke

Ei tarvitse, sain tuon jo harrastusystävältä. Ei vuonna 2021 enää makseta lehtijutuista.
Itseasiassa tuo on nykyaikaa ettei lehtijuttuja enää pääse ilmaiseksi lukemaan, valitettavasti. Kehtaavat jotkut lehdet jo tilaajillekin esittää mainoksia videoissa sekä lehtiartikkeleissa
 
_
Asemakeskuksen ja asematunnelin uudistamisesta on tehty suunnitelma, joka on menossa kaupunginhallitukseen maanantaina 18.1.2021. Osapuolina ovat Kaupunki,Väylä ja VR. Rautatieaseman ratikkapysäkki on tarkoitus siirtää asematunneliin, josta tulee uudet nousut rautatielaitureille jotka myös uudistetaan. 50 miljoonan arvoinen homma.

Linkin takana asian esittelymateriili.

https://tampere.cloudnc.fi/download/noname/{c5b6c5e5-01ed-4bdc-8884-f31ff8d13794}/4620633Screenshot 2021-01-15 at 08.30.36.jpg
 
Viimeksi muokattu:
"Apulaispormestari: Jos Näsijärven tekosaarta ei tehdä, koko ratikka jää rakentamatta länteen – Oikeuden päätös silti tuskin kaataa hanketta"
https://www.aamulehti.fi/uutiset/art-2000007739113.html

Se on nyt huono ettei oo Plan B. Mahdolisuus on että ratikka menee sitten vain Santalahteen asti. Oli ihan alussa idea että ratikka menee Pispalan Valtatien kautta länteen, se pitäs nyt mietiä uudestaan.
Olis tärkeä että ratikka jatkaa myöskin länteen etenpäin, toivottavasti jotain ratkaisu löytyy siheen.
 
"Apulaispormestari: Jos Näsijärven tekosaarta ei tehdä, koko ratikka jää rakentamatta länteen – Oikeuden päätös silti tuskin kaataa hanketta"
https://www.aamulehti.fi/uutiset/art-2000007739113.html

Se on nyt huono ettei oo Plan B. Mahdolisuus on että ratikka menee sitten vain Santalahteen asti. Oli ihan alussa idea että ratikka menee Pispalan Valtatien kautta länteen, se pitäs nyt mietiä uudestaan.
Olis tärkeä että ratikka jatkaa myöskin länteen etenpäin, toivottavasti jotain ratkaisu löytyy siheen.

Ei tällä Hämeenlinnan hallinto-oikeuden päätöksellä ole mitään vaikutusta, moite vain kaupungille huonosta asioiden hoidosta.

Tärkein päätös, jota odotetaan on Vaasan hallintooikeuden päätöstä AVI:n myöntämästä täyttöluvasta (valitettu). Päätöstä odotettiin jo ennen joulua, mutta kestää näköjään vielä. Ja päätöksestä luutavasti haetaan valituslupaa korkeimmalta hallinto-oikeudelta, joten kestää vielä 2022 loppuun.

Tämän takia koko kakkos-osa jaettiin kahtia, A ja B osiiin jotta päästään jatkamaan ratikkatöitä heti Hatanpään valtatien jälkeen.

"Juttuun täsmennetty torstaina 14.1. kello 11, että Mikko Nurminen ei ole huolissaan Hämeenlinnan hallinto-oikeuden nyt tekemästä päätöksestä. Lisäksi on täsmennetty, että Nurmisen mukaan Vaasan hallinto-oikeudessa käsiteltävänä oleva vesilain mukainen täyttölupa on keskeisin koko tekosaaren rakentamisen mahdollistamiseksi."
 
"Apulaispormestari: Jos Näsijärven tekosaarta ei tehdä, koko ratikka jää rakentamatta länteen – Oikeuden päätös silti tuskin kaataa hanketta"
https://www.aamulehti.fi/uutiset/art-2000007739113.html

Se on nyt huono ettei oo Plan B. Mahdolisuus on että ratikka menee sitten vain Santalahteen asti. Oli ihan alussa idea että ratikka menee Pispalan Valtatien kautta länteen, se pitäs nyt mietiä uudestaan.
Olis tärkeä että ratikka jatkaa myöskin länteen etenpäin, toivottavasti jotain ratkaisu löytyy siheen.

Olenkin ihmetellyt että raitiotietä ei tehdä pispalan valtatien kautta vaikka siellä on asutustakin ja näin ollen potenttiallisia matkustajia, toisin kuin nyt santalahden puolella.
Pohjanmaantien kautta olisi ollut valmis alikulkukin rautatien (parkanon rata) alitse.
Vai onko santalahteen tarkoitus tehdä keinosaarelle rikkaiden asutusalue järvinäkymineen ja siksi raitiotie vedetään väkisin tuolle "väärälle" puolelle paasikiventietä?
 
Olenkin ihmetellyt että raitiotietä ei tehdä pispalan valtatien kautta vaikka siellä on asutustakin ja näin ollen potenttiallisia matkustajia, toisin kuin nyt santalahden puolella.
Pohjanmaantien kautta olisi ollut valmis alikulkukin rautatien (parkanon rata) alitse.
Vai onko santalahteen tarkoitus tehdä keinosaarelle rikkaiden asutusalue järvinäkymineen ja siksi raitiotie vedetään väkisin tuolle "väärälle" puolelle paasikiventietä?

olet oikeassa, Tampereelle muuttaa 3000 uutta asukasta vuosittain, joten uusia asuntoja tarvitaan hyvien joukkoliikenneyhteyjsien varrelle. Järvikaupunki on suunnitelty yli 20000 asukkaan "lähiöksi" ja varmaankin joukkoon mahtuu kaikenlaista kulkijaa, mutta rikkaat ovat kyllä löytäneet paikkansa jo Teiskon rannoilta ja he eivät tule käyttämään ratikkaa.
 
Vaasan Hallinto-oikeus hylkäsi valituksen, 11.3 mennessä tiedetään jatkuuko valittaminen kho:ssa

"Vaasan hallinto-oikeus hylkäsi valituksen Hiedanrannan vesistötäytöstä
Näsijärven tekosaari voitaisiin rakentaa ja johtaa raitiotien toinen vaihe sitä kautta Länsi-Tampereelle. Valituslupaa saatetaan silti hakea vielä Korkeimmasta hallinto-oikeudesta."

https://www.aamulehti.fi/tampere/art-2000007777180.html
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
aamulehden toimittaja panikoi kuinka ratikka tulee Turtolan risteyksessä rusentamaan alle jäävät autot tunnistamattomaksi möhkäleeksi. Kumma kun Helsingissä on ajettu ratikoita noin 130 vuotta ja lieneekö yksikään ratikan kanssa kolarissa ollut auto mennyt niin pahaan kuntoon ettei merkkiä olisi enää tunnistanut... Lisäksi ratikalla on Turtolan risteyksen kohdalla 30 km/h nopeusrajoitus, mitä jutussa ei jostain syystä mainita. On vähän huono verrata junaratojen tasoristeyksiin joissa junilla on vauhtia toista sataa.

https://www.aamulehti.fi/moro/art-2000007780331.html
 
aamulehden toimittaja panikoi kuinka ratikka tulee Turtolan risteyksessä rusentamaan alle jäävät autot tunnistamattomaksi möhkäleeksi. Kumma kun Helsingissä on ajettu ratikoita noin 130 vuotta ja lieneekö yksikään ratikan kanssa kolarissa ollut auto mennyt niin pahaan kuntoon ettei merkkiä olisi enää tunnistanut... Lisäksi ratikalla on Turtolan risteyksen kohdalla 30 km/h nopeusrajoitus, mitä jutussa ei jostain syystä mainita. On vähän huono verrata junaratojen tasoristeyksiin joissa junilla on vauhtia toista sataa.

https://www.aamulehti.fi/moro/art-2000007780331.html

Kannattaisi miehen käydä katsomassa miten ulkomailla pärjätään aika heikoillakin olosuhteilla, voisi olla tyytyväinen. Ja autokuskilla on kaksi silmää, kädet ja jalat joten eiköhän onnistu lakeja jos noudattaa pysähtyminen ja huomioiminen.
 
Takaisin
Ylös