Sivu 124 / 182 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 24446484104114120121122123124125126127128134144164 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 1846-1860/2720

Viestiketju: Tampereen pikaratikkahanke

  1. #1846
    janihyvarinen avatar
    Liittynyt
    18.08.2006
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    2310

    oletus Vs: Tampereen pikaratikkahanke

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Mikko Laaksonen Näytä viesti
    Tays:n osalta kyse ei ole parista minuutista vaan enimmillään seitsemästä minuutista.

    Ongelmaksi alkaa nyt muodostua hiukan se, että yksi linja koetetaan saada kulkemaan kaikkien kohteiden kautta.
    En oikein kyllä ihan seitsemään minuuttiin usko, mutta onhan se hieman hitaampi. Toisaalta voisi ehkä olla järkevää rakentaa molemmat linjaukset. Sammonkadun pätkän rakentaminen ei tuo paljon lisäkustannuksia eikä missään nimessä investointina mene hukkaan.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Mikko Laaksonen Näytä viesti
    Kyselyyn vastaajat eivät ole hahmottaneet, että Kannen / Sorin sillan kautta kulkeva raitiotie kulkee myös rautatieaseman kautta vaikka se ei kulkisi nykyisen pääsisäänkäynnin kautta.
    Ei se kyllä oikeasti kulje. Tällä hetkellä pysäkkiä ei ole suunniteltu Sorin sillalle. Ilmeisesti jonkun Libeskindin tornin kulma on suunniteltu sellaiseksi että se estää pysäkin rakentamisen siihen paikkaan. Pysäkki tulisi siis yliopiston eteen. Se on aivan liian kaukana rautatieasemalta. Liukuportaat tms. huomioidenkin matka on aivan liian pitkä vaihtaa junasta ratikkaan.

    Tavalla tai toisella ratikka on pakko saada rautatieaseman pääoven läheisyyteen. Kelpuutan Tuomiokirkonkadun ja Hämeenkadun kulman vielä rajatapauksena läheisestä paikasta mieluummin kuin yliopiston edustan.

  2. #1847
    Tunnistettu jäsen killerpop avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    2858

    oletus Vs: Tampereen pikaratikkahanke

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Jykke Näytä viesti
    Ja vaihtoehtokyselyn tulokset on nyt netissä saatavilla ja huomisessa yleisötilaisuudessa niitä käsitellään.
    No niin, latasin sitten itsellenikin tuon PDF:n, vaikken edes kerinnyt ottamaan osaa vaikutusvaiheessa.

    Aika rohkeasti Ramboll on kuitenkin nimennyt teoksen Ekokem Oy:ksi, halutaankohan tässä nyt rinnastaa koko raitiotieprojekti ongelmajätteisiin
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat  
    TSB-Bussisivut | Suomen kirjastoautot | phototrans

    Raitiovaunuliikenteen elinkaari oli yhtä pitkä kuin sosialistipuolueen vaalikampanja. – Koko raitiovaunuprosessi on täynnä absurdeja piirteitä ja julkisen rahan tuhlausta.

  3. #1848
    ultrix avatar
    Liittynyt
    22.10.2005
    Sijainti
    Tampere Järvensivu (Jvs)
    Viestejä
    3324

    oletus Vs: Tampereen pikaratikkahanke

    Huomatkaa nyt Sammonkadun linjauksesta puhuessanne, että Sampolan ja Prisman välillä on vaihtoehdossa vain Uintikeskuksen pysäkki, jolloin Pikkolon (Kiinanmuurin) ja kauppiksen kohdat jäisivät vaille ansaitsemansa pysäkkiä. TAYSin hitain on hidas mutta toisiksi hitain ei enää liian hidas.
    Sakari Kestinen

  4. #1849
    janihyvarinen avatar
    Liittynyt
    18.08.2006
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    2310

    oletus Vs: Tampereen pikaratikkahanke

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ultrix Näytä viesti
    Huomatkaa nyt Sammonkadun linjauksesta puhuessanne, että Sampolan ja Prisman välillä on vaihtoehdossa vain Uintikeskuksen pysäkki, jolloin Pikkolon (Kiinanmuurin) ja kauppiksen kohdat jäisivät vaille ansaitsemansa pysäkkiä. TAYSin hitain on hidas mutta toisiksi hitain ei enää liian hidas.
    Juuri näin. Minusta se hitain vaihtoehto jossa tehdään lenkki Prisman ympäri oli lähinnä suunniteltu hidastamaan sujuvaa matkantekoa. Se toiseksi hitain vaihtoehto ei ole minusta kohtuuttoman hidas.

  5. #1850
    Ertsu avatar
    Liittynyt
    15.03.2006
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    638

    oletus Vs: Tampereen pikaratikkahanke

    Tänään tuli uutta tietoa ratikan reittisuunnitelmista.
    Tuon Prisman ympäriajon lisäksi ihmettelen Hallilan koukkausta. Se sulkisi lukonmäkeläiset ratikkapalvelun ulkopuolelle. Eikö hallilalaisille voisi tehdä jalankulku-alikultunnelin siihen Hallilan kerrostalojen kohdalle? Ne kerrostalot ovat ihan valtaväylän vieressä, mutta kävellen ei pääse suoraan. Sama tunneli menisi myös lukonmäen puolelle, jolloin lukonmäkeläisilläkin olisi lyhyt kävelymatka. Sen Hervannan valtaväylän ali on jo ennestään alikulkutunneleita, mutta ne ovat väärissä kohdissa. Ratikka saisi siis kulkea valtaväylän keskellä.

  6. #1851
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    28.02.2007
    Viestejä
    1250

    oletus Vs: Tampereen pikaratikkahanke

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Ertsu Näytä viesti
    Tänään tuli uutta tietoa ratikan reittisuunnitelmista.
    Tuon Prisman ympäriajon lisäksi ihmettelen Hallilan koukkausta. Se sulkisi lukonmäkeläiset ratikkapalvelun ulkopuolelle.
    Samaa mieltä molemmista, mutta eiköhän tämä viimeistään käännä ratikan selkeästi Sammonkatu-vaihtoehdon suuntaan.

    Muutamia muita huomioita (jos tuosta kartasta nyt jotenkin olisi tarkoitetut linjaukset onnistunut arvailemaan).

    - Lielahti: Enqvistinkatu, ei hyvä. Harjuntausta olisi kaupallisten palveluiden tavoittamisen kannalta parempi. Liekö sitten vaikeampi toteuttaa?

    - Kauppakatu tiputettu tässä vaiheessa kokonaan pois vaihtoehdoista, ei hyvä.

    - Hervannan linjaukseksi on valittu ehdotetuista suht. surkeista vaihtoehdoista kuitenkin onneksi se paras.

    Kartta jatkoon valituista vaihtoehdoista
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 05.04.2011 kello 23:30. Syy: iso kuva linkiksi

  7. #1852

    Liittynyt
    09.07.2005
    Viestejä
    529

    oletus Vs: Tampereen pikaratikkahanke

    Tämän päivän Hesarissa on melkein kokosivun juttu Tampereen ratikasta (ja Bergenin Bybanesta). Tuo kouvon linkkaama karttakin on kuvituksena, tosin ilman näitä teknisiä selvitysaluerajauksia. Jutussa on myös kartta Pohjoismaiden sekä nykyisistä järjestelmistä että suunnitelluista. Onkohan toimittaja "ulkona pyöräilemässä" kun on merkinnyt karttaan mm Örebron ja Växjön hankkeet? Köpiksestäkin toteaa: "Raitiotie lopetettu 1972. Automaattimetro aloitti 2002, sitä kritisoitu kalleudesta ja kapasiteetista." Köpiksen metro onkin automaattiratikka.
    :P

    Matkustajat, tehkää kasoja kadun reunaan!

  8. #1853
    Jykke avatar
    Liittynyt
    21.03.2007
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    624

    oletus Vs: Tampereen pikaratikkahanke

    Pistetään vielä AL:n jutun linkki.

  9. #1854
    ultrix avatar
    Liittynyt
    22.10.2005
    Sijainti
    Tampere Järvensivu (Jvs)
    Viestejä
    3324

    oletus Vs: Tampereen pikaratikkahanke

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kouvo Näytä viesti
    - Lielahti: Enqvistinkatu, ei hyvä. Harjuntausta olisi kaupallisten palveluiden tavoittamisen kannalta parempi. Liekö sitten vaikeampi toteuttaa?
    Enqvistinkatu tulee olemaan jatkossa se akseli yhä enemmän, minkä varaan Lielahden palveluja rakentuu. Kun Enqvistinkadun pohjoispuolen ja Sellukadun hallien nykykäyttö päättyy, tilalle voidaan kaavoittaa ja rakentaa jotain kaupunkimaisempaa. Enqvistinkadun pysäkeiltä ei ole kuin satakunta metriä Harjuntausta-kadulle, se ei kenenkään maailmaa kaada.
    Sakari Kestinen

  10. #1855
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    28.02.2007
    Viestejä
    1250

    oletus Vs: Tampereen pikaratikkahanke

    Toiselta foorumilta suoraa lainausta:

    Lainaus Alunperin kirjoittanut slette
    Tampereen kaupungin sivuilta on saatavissa uutta materiaalia raitiotiehen liittyen:

    Asemapiirroksia, joista selviävät radan sijainti katutilassa, pysäkit, liikennevalojen muutokset, kaistajärjestelyt, radan geometria ym:

    Yleiskartta raitiotien linjausvaihtoehdoista (sis. pysäkit), pieniä muutoksia aikaisempaan verrattuna

    Bussien perusliityntälinjasto, Pispalan valtatie - Itsenäisyydenkatu - Sammonkatu -vaihtoehto

    Bussien perusliityntälinjasto, Pispalan valtatie - Itsenäisyydenkatu - TAYS -vaihtoehto

    Kartta pyöräpysäköinnin kannalta tärkeistä pysäkeistä
    Ja edelleen samasta osoitteesta:

    Lainaus Alunperin kirjoittanut grendy
    Nyt on karttapohjainen kysely raitiotiestä osoitteessa http://maps.ramboll.fi/palaute/kysel...unkiraitiotie/ ! Pääsee myös virallisen linkin kautta osoitteesta http://www.tampere.fi/tampereinfo/vi...5zQfwkVro.html

  11. #1856
    Jykke avatar
    Liittynyt
    21.03.2007
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    624

    oletus Vs: Tampereen pikaratikkahanke

    Missäköhän projektissa oin aikaisemmin annettu näin hyvät vaikutusmahdollisuudet tavallisille tallaajille? Kyselyssä saa merkitä karttaan kohtia missä ratikan pitäisi kulkea omalla kaistallaan, missä on liikennevaloetuisuuden erityinen tarve (tyhmä kysymys sillä joka valoristeyksessä luonnollisesti!), mistä pitäisi vähentää henkilöautoilua, mihin tarvittaisiin pysäkki, mihin ei tarvita pysäkkiä, missä on polkupyöräliitynnän tarve, millä alueella liikenne paranee/huononee, jne, jne....

    Eli kaikki tämänkin foorumin innokkaat kartanpiirtäjät huomio! Nyt on mahis päästä vaikuttamaan ainutlaatuiserlla tavalla. Ja vaikkei Tamperetta tuntisikaan niin hyvin, niin ei haittaa. Varmasti aluetta tuntemattomatkin voivat löytää parannettavaa.

    Linkki vielä kertaalleen.

  12. #1857
    PepeB avatar
    Liittynyt
    31.12.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    261

    oletus Vs: Tampereen pikaratikkahanke

    Tuolla kun oli annettu noita Bussien Perusliityntälinjastoja, niin onko se ihan tavoite, että aletaan muokkaamaan linjastoa tuollaiseksi?

  13. #1858
    Tunnistettu jäsen Kinmo avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    74

    oletus Vs: Tampereen pikaratikkahanke

    Aiheesta järjestetään taas keskustelutilaisuus Aleksanterin koululla 8.9.2011. Siellä esitellään jatkoon valittujen vaihtoehtojen suunnitelmia ja vaikutuksia.
    There are people talking in sentences that have no punchline and they don't even care.

  14. #1859
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Itä-Helsinki
    Viestejä
    2224

    oletus Vs: Tampereen pikaratikkahanke

    Tässä ketjussa asiasta keskustellaan nyt seitsemättä vuotta!
    Mahtaakohan käydä, että keskustelutilaisuuksia pidetään ja suunnitelmia hiotaan vielä vuonna 2017

  15. #1860
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6386

    oletus Vs: Tampereen pikaratikkahanke

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Albert Näytä viesti
    Tässä ketjussa asiasta keskustellaan nyt seitsemättä vuotta!
    Mahtaakohan käydä, että keskustelutilaisuuksia pidetään ja suunnitelmia hiotaan vielä vuonna 2017
    Mä luulen, että vuonna 2017 ollaan ihan oikeasti tilanteessa, jossa ensimmäinen, tilapäinen linja vaikkapa rautatieasemalta Hervantaan on juuri avattu liikenteelle ja lopullisen Lentävänniemi – Hervanta -linjan avajaisia valmistellaan seuraavalle vuodelle. Mutta keskustelutilaisuuksia pidetään ja suunnitelmia hiotaan silti – nimittäin toisen linjan, jonka rakennustyöt alkavat heti kun ykköslinja valmistuu.
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

Vastaavia viestiketjuja

  1. Tampereen linja 37
    kirjoittanut Wiima sen pitää olla foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 10
    Viimeisin viesti: 12.07.2011, 23:11
  2. Tampereen jokeri
    kirjoittanut Jykke foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 23.09.2009, 15:17
  3. Tampereen bussitarjonnasta
    kirjoittanut kemkim foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 21
    Viimeisin viesti: 07.09.2009, 00:47
  4. Tampereen rautatieasema
    kirjoittanut janihyvarinen foorumissa Junat
    Vastauksia: 10
    Viimeisin viesti: 09.02.2009, 18:54
  5. Tampereen laajenemissuuntia
    kirjoittanut kemkim foorumissa Offtopic
    Vastauksia: 7
    Viimeisin viesti: 15.01.2007, 18:11

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •