Sivu 170 / 182 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7090110130150160166167168169170171172173174180 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 2536-2550/2720

Viestiketju: Tampereen pikaratikkahanke

  1. #2536

    Liittynyt
    02.07.2005
    Viestejä
    314

    oletus Vs: Tampereen pikaratikkahanke

    En ole nähnyt vielä yhtään valtuutettua, joka olisi kääntynyt ei-puolueesta ratikan kannattajaksi nyt viime kuukausina. Lähes kaikki 13 "en osaa sanoa"-vastaajaa vetosivat nousseisiin kustannuksiin, eli juuri hankkeen akilleen kantapäähän.

    Valtio avustaa vielä tahattomasti ei-puoluetta kertomalla, että Tampereen ratikka ehkä saa lisärahaa ehkä ei. Valtiolla on niin epäluotettava maine sopimuskumppanina, että tätäkin taatusti käytetään keppihevosena.

  2. #2537

    Liittynyt
    26.09.2006
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    3515

    oletus Vs: Tampereen pikaratikkahanke

    Lainaus Alunperin kirjoittanut petteri Näytä viesti
    Aamulehden pari viikkoa sitten tekemässä valtuustokyselyssä ratikan kannattajia oli 28, vastustajia 21 ja 13 ei ollut päättänyt kantaansa. Viittä valtuutettua ei tavoitettu. Enemmistöön vaaditaan 34 ääntä.

    http://www.aamulehti.fi/kotimaa/nain...-rakentamista/
    Katsotaanpa noita viittä, joita ei tavoitettu ja spekuloidaan vähän lisää.

    Pia Viitanen ja Peter Löfberg taitavat olla kyllä puolella. Jos nuo tuo oletus pitää paikkansa ja kyllä puolelta ei ole siirtymää ei-linjalle, kannattajia olisi 30.

    Neljä puuttuu, 16 ääntä tarjolla.

    Ei puolelle voitaneen ei osaa sanoa osastosta Aamulehden lausuntojen perusteella lisätä Martti Höyssä ja Ilpo Sirviö. Timo Hanhilahti (vihr) äänestänee kuitenkin ryhmänsä mukana kyllä ja Seppo Silvennoinen(ps) ei.

    31-24, 12 ääntä jaossa, 34 tarvitaan. Kokoomuksen kaupunki- ja joukkoliikenneaktiivit, nyt lobbaamaan ja lujaa! Ja vihreät hei, Timo Hanhilahden ääni voi ratkaista tämän hankkeen, joten hänen kanssaan ehkä kannattaisi keskustella, kun hän on vielä epävarma.
    Viimeisin muokkaaja petteri; 22.09.2016 kello 16:57.
    "Vain se, joka käsittelee ajatuksiaan kevyesti, on niiden herra. Ja vain ajatustensa herra ei ole niiden orja." — Lin Yutang

  3. #2538
    sub
    sub ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    29.10.2010
    Viestejä
    269

    oletus Vs: Tampereen pikaratikkahanke

    Eikös Hanhilahti ole kepuli? Tämä vastustajien loppumetrien vyörytys oli täysin odotettavissa, ja paikallisen valtamedian tulituki on taattu.

  4. #2539
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6386

    oletus Vs: Tampereen pikaratikkahanke

    Lainaus Alunperin kirjoittanut sub Näytä viesti
    Eikös Hanhilahti ole kepuli? Tämä vastustajien loppumetrien vyörytys oli täysin odotettavissa, ja paikallisen valtamedian tulituki on taattu.
    Se on selvää että loppumetreillä vastustajat heräävät. Vaan mikä sen todellinen merkitys sitten on?

    Toimiiko Tampereen valtuustossa ryhmäkuri? Höyssähän kyllä vastustaa viimeiseen asti, mutta uskaltaako äänestää puolueensa kantaa vastaan vai jättäytyykö esim. pois äänestyksestä?
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  5. #2540

    Liittynyt
    14.03.2008
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    69

    oletus Vs: Tampereen pikaratikkahanke

    On ajauduttu ikävään tilanteeseen vain sen takia, että kiveen lyötyyn 250 miljoonan kattoon ei allianssin toimesta kyetty. Politikointi ja kabinettidiilaus ratkaisevat asian.

    Lähdetään siitä, että varmat 28 kyllä pitävät. Jos eivät pidä, niin hanke kaatuu. Kuten mainittua tarvitaan kuusi valtuutettua äänestämään ratikan puolesta (poikkeus esim. jos yksi tyhjä, äänet menevät tasan 33-33, valtuuston pj Marinin ääni ratkaisee eli ratikka toteutetaan.). AL:n ei tavoitetuista Viitanen ja Vikman lienevät varmuudella ratikan kannalla (+2). EOS porukasta Airaksista on vaikea Tredean toimitusjohtajana nähdä ainakaan ei-miehenä (+1). Aleksovski on mielipidevaikuttaja ja hänen kyllä tarkoittaa samalla useampaa muuta kannattajaa, mutta kabinettidiilaus voi merkitä äänestyksessä myös kielteistä kantaa. Pormestari voi saada Sirenin ja Jäntin ratikan taakse, mutta varmaa tämä ei ole. Sasi peesaa Löfbergiä, molempien uskon äänestävän ei. Muut miellän automaattisesti ei-leiriin. Summa summarum, kyllä ääniä on varmuudella korkeintaan 31. Ei-puolella olevat tarvitsevat kuitenkin lähes kaikki vapaat äänet, joten tiukalle menee.

  6. #2541
    kivisuo avatar
    Liittynyt
    24.04.2008
    Viestejä
    100

    oletus Vs: Tampereen pikaratikkahanke

    Eiköhän kannattaisi vielä selvityttää ainakin lautta- ja köysiratavaihtoehdot.
    Lisää tehoa joukkoliikenteeseen: matkakortteihin varret!

  7. #2542

    Liittynyt
    26.09.2006
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    3515

    oletus Vs: Tampereen pikaratikkahanke

    Lainaus Alunperin kirjoittanut lunastaja Näytä viesti
    . Aleksovski on mielipidevaikuttaja ja hänen kyllä tarkoittaa samalla useampaa muuta kannattajaa, mutta kabinettidiilaus voi merkitä äänestyksessä myös kielteistä kantaa. Pormestari voi saada Sirenin ja Jäntin ratikan taakse, mutta varmaa tämä ei ole. Sasi peesaa Löfbergiä, molempien uskon äänestävän ei. Muut miellän automaattisesti ei-leiriin. Summa summarum, kyllä ääniä on varmuudella korkeintaan 31. Ei-puolella olevat tarvitsevat kuitenkin lähes kaikki vapaat äänet, joten tiukalle menee.
    Tämän perusteella vaikuttaa, että Aleksovski taitaa sitten ratkaista. Ainakin niin, että jos Aleksovski sanoo kyllä, ratikka toteutuu.

    Kokoomuksen ääniä voi olla kyllä vaikea ennustaa, sieltä voi tulla ylläreitä.
    Viimeisin muokkaaja petteri; 22.09.2016 kello 21:37.
    "Vain se, joka käsittelee ajatuksiaan kevyesti, on niiden herra. Ja vain ajatustensa herra ei ole niiden orja." — Lin Yutang

  8. #2543
    Tunnistettu jäsen killerpop avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    2858

    oletus Vs: Tampereen pikaratikkahanke

    Tällä hetkellä puhutaan 33 miljoonan €uron ylityksistä, mutta jos Lielahti halutaan oikeasti palvella, ovat ylitykset vähintään 47 M€

    Raitiotieallianssi sanoi Ylen keskustelussa, että lännen reitti päätetään myöhemmin. Eli mahtaako valtuusto edes tietää mistä päättää, koska lännen reitti päätetään kuulemma joskus 2019.

    Itse asun alkuperäisen ratikkareitin varrella. Tuo hädässä suunniteltu kustannuksia alentava reitti ”Hiedanrannan” kautta on lopullinen niitti meidän kulkemisen hankaloittamiseen. Ikävä kyllä, Lielahdessa ei vielä tiedetä, kuin huonoksi heidän joukkoliikennepalvelut tulisivat, eikä varsinkaan alueen yrityksissä.

    Ihme kyllä, tämän päivän Aamulehteen oli taas piirretty case Kummolassa alkuperäinen ratikkareitti Lielahden kautta, eikä tuota budjettiversiota.
    TSB-Bussisivut | Suomen kirjastoautot | phototrans

    Raitiovaunuliikenteen elinkaari oli yhtä pitkä kuin sosialistipuolueen vaalikampanja. – Koko raitiovaunuprosessi on täynnä absurdeja piirteitä ja julkisen rahan tuhlausta.

  9. #2544
    sub
    sub ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    29.10.2010
    Viestejä
    269

    oletus Vs: Tampereen pikaratikkahanke

    Lännen reitti nyt on mitä on tällä hetkellä. Hätäisesti kursittu budjettikuntoon äänestystä varten, eikä varmaankaan liiemmin yhtymäkohtia reaalitulevaisuuteen. Kustannusarvaus, jota on helppo käyttää ratikkaa vastaan valtuuston väännöissä.

  10. #2545

    Liittynyt
    16.12.2005
    Viestejä
    960

    oletus Vs: Tampereen pikaratikkahanke

    Sellaista poliittista kulttuuriahan on toivottu, että suuret hankkeet myytäisiin valtuustoille oikeilla, eikä kaunistelluilla hinnoilla. Jos kohta tässä taitaa olla vähän monimutkaisemmasta pelistä kyse.

  11. #2546

    Liittynyt
    07.11.2013
    Viestejä
    40

    oletus Vs: Tampereen pikaratikkahanke

    Lainaus Alunperin kirjoittanut petteri Näytä viesti
    Tämän perusteella vaikuttaa, että Aleksovski taitaa sitten ratkaista. Ainakin niin, että jos Aleksovski sanoo kyllä, ratikka toteutuu.

    Kokoomuksen ääniä voi olla kyllä vaikea ennustaa, sieltä voi tulla ylläreitä.
    Yhtään en oikeasti tunne demarien ryhmää, mutta arvaan silti lämpimikseni, että tässä on joku Pekka Salmen (ryhmän PJ) ja Aleksovskin keskinäinen skaba, Salmen pitää ostaa Aleksovskin kyllä-ääni lupaamalla jotain.

    ---------- Viestit yhdistetty klo 22:57 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 22:52 ----------

    Lainaus Alunperin kirjoittanut killerpop Näytä viesti
    Tällä hetkellä puhutaan 33 miljoonan €uron ylityksistä, mutta jos Lielahti halutaan oikeasti palvella, ovat ylitykset vähintään 47 M€

    Raitiotieallianssi sanoi Ylen keskustelussa, että lännen reitti päätetään myöhemmin. Eli mahtaako valtuusto edes tietää mistä päättää, koska lännen reitti päätetään kuulemma joskus 2019.

    Itse asun alkuperäisen ratikkareitin varrella. Tuo hädässä suunniteltu kustannuksia alentava reitti ”Hiedanrannan” kautta on lopullinen niitti meidän kulkemisen hankaloittamiseen. Ikävä kyllä, Lielahdessa ei vielä tiedetä, kuin huonoksi heidän joukkoliikennepalvelut tulisivat, eikä varsinkaan alueen yrityksissä.

    Ihme kyllä, tämän päivän Aamulehteen oli taas piirretty case Kummolassa alkuperäinen ratikkareitti Lielahden kautta, eikä tuota budjettiversiota.
    Lielahden reitissä voi olla sekin, että säästöä keppihevosena käyttäen saadaan reitti sinne, minne Hiedanrannan suunnittelijat sen oikeasti haluavat. Siitähän tulee paljon isompi kuin nykyisestä lielahdesta, ja onhan se helpompi suunnitella uutta keskusta kun saa vetää ratikan optimaalisesti. Sille vaan on vaikea saada hyväksyntää, kun siellä ei vielä asu ketään ja samalla syrjäytetään nykyinen lielahti reuna-alueeksi. Ratikan hinnan karkaaminen tulee tässä apuun.
    Viimeisin muokkaaja Heikki K; 26.09.2016 kello 01:51.

  12. #2547

    Liittynyt
    05.03.2009
    Viestejä
    747

    oletus Vs: Tampereen pikaratikkahanke

    Tampereen haasteet saada kyllä -päätöstä aikaan on vähän sama kuin oman jälkikasvunsa eksyksissä oloa seuraisi. Kaikki edellytykset ovat olemassa, mutta rohkeutta ja määrätietoisuutta puuttuu tehdä valinta, käydä ovesta sisään. Turhaa jossittelua ja pienistä asioista kasataan isot esteet.

    Ei niillä linjauksilla ole lopulta suurtakaan väliä, koska tulevat kaavat ja päätökset tehdään kuitenkin valitun linjauksen mukaan. Raitiovaunu on paljon enemmän perustusta Tampereen tulevaisuudelle kuin ratkaisu Tampereen nykyiseen joukkoliikenteeseen. Mikä ei tarkoita, etteikö se olisi jälkimmäistäkin, vaan että suuri kuva on hukassa.

  13. #2548
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    7535

    oletus Vs: Tampereen pikaratikkahanke

    Tampereen kaupunki on julkaissut tänään kaksi tiedotetta:

    http://www.tampere.fi/tampereen-kaup...3102016_4.html
    Tampereen kaupunginhallitus esittää valtuustolle raitiotien rakentamista

    http://www.tampere.fi/tampereen-kaup...3102016_5.html
    Tampereen raitiotien kalustotoimittajaksi Transtech Oy

    Antero

  14. #2549

    Liittynyt
    10.01.2008
    Viestejä
    245

    oletus Tampereen pikaratikkahanke

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Antero Alku Näytä viesti
    Tampereen raitiotien kalustotoimittajaksi Transtech Oy
    Seuraavassa myös Yleisradion uutisointia tästä päätöksestä (sisältää mm. Transtechin hyvin positiivisia näkemyksiä ko. hankinnasta):
    http://yle.fi/uutiset/3-9206872

  15. #2550
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6386

    oletus Vs: Tampereen pikaratikkahanke

    Onnittelen Tamperetta kotimaisesta valinnasta!

    SRS-uutisissa http://uutiset.raitio.de/2016/10/03/...t-tampereelle/ kerrotaan hiukan lisää vaunusta. Väritystä ei ole vielä päätetty, kaikki muu aika pitkälti on. Tekniset perusratkaisut ovat identtiset Helsingin vaunun kanssa, suurempi minimikaarresäde mahdollistaa 37-metrisen vaunun.
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

Vastaavia viestiketjuja

  1. Tampereen linja 37
    kirjoittanut Wiima sen pitää olla foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 10
    Viimeisin viesti: 12.07.2011, 23:11
  2. Tampereen jokeri
    kirjoittanut Jykke foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 23.09.2009, 15:17
  3. Tampereen bussitarjonnasta
    kirjoittanut kemkim foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 21
    Viimeisin viesti: 07.09.2009, 00:47
  4. Tampereen rautatieasema
    kirjoittanut janihyvarinen foorumissa Junat
    Vastauksia: 10
    Viimeisin viesti: 09.02.2009, 18:54
  5. Tampereen laajenemissuuntia
    kirjoittanut kemkim foorumissa Offtopic
    Vastauksia: 7
    Viimeisin viesti: 15.01.2007, 18:11

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •