Sivu 190 / 230 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 90110130150170180186187188189190191192193194200210 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 2836-2850/3447

Viestiketju: Tampereen pikaratikkahanke

  1. #2836

    Liittynyt
    12.05.2008
    Viestejä
    267

    oletus Vs: Sähköbusseja Tampereelle

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Eppu Näytä viesti
    --mikäli valtuusto hylkää ratikan jatkon länteen. Tämä olisikin järkevää, kun ely-keskus on toistaiseksi kieltänyt rantojen täyttämisen Lielahdessa. Toivon vilpittömästi että tämä kielto jää voimaan ja että ratikan läntinen pääte jäisi pysyvästi pyynikintorille.
    Se mikä on järkevää, riippuu toki kontekstista, mutta perinteisesti järkevän määritelmä on kai ollut jotain muuta kuin se, että "koska meillä on ongelma, on järkevää olla tekemättä mitään". Järkevää voisi olla esimerkiksi ratkaista ko. ongelma? (Nythän näin on tapahtumassa, kun Hiedanrannan järvikaupungin suunnittelussa tutkitaan vuorovaikutuksessa ja yhteistyössä ELY-keskuksen, AVIn ja Suomen Ympäristökeskuksen kanssa vaihtoehtoa, jossa vesistötäyttöä ei tehdä kiinni rantaviivaan, vaan saarimaisena rakenteena.)

    Ratikka laajenee tulevaisuudessa 100% varmuudella, myös länteen, jotta investoinnista saatavat hyödyt on ulosmitattavissa täysimääräisesti. Tähän velvoittavat myös kaupungin ja kaupunkiseudun omat strategiat ja rakennesuunnitelmat, mal-sopimukset ja pormestariohjelma, joihin kaupunki on sitoutunut.

  2. #2837
    Eppu avatar
    Liittynyt
    25.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    2070

    oletus Vs: Tampereen pikaratikkahanke

    https://www.aamulehti.fi/a/201444002?c=1522737894164

    Näin kertoo aamulehti. Montako muuta liikettä vielä katoaa keskustasta kun kadut ovat jo pysyvästi motissa ja ainoastaan koskikeskus ja ratina pitävät pintansa? Toisaalta sinne ei ole kaikilla yrittäjillä asiaa korkeiden vuokrien takia. Väitteet "Hämeenkadun uudesta loistosta" taitavat tässä olla pelkkiä tyhjiä korulauseita kun tilanne ei tule tosiasiallisesti enää parantumaan. Mutta tämä on sitä kaupungin "kehittämistä" kun viedään pienemmiltä yrittäjiltä elinolot pois turhien elitististen hankkeiden avulla.

  3. #2838
    PepeB avatar
    Liittynyt
    31.12.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    455

    oletus Vs: Tampereen pikaratikkahanke

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Eppu Näytä viesti
    https://www.aamulehti.fi/a/201444002?c=1522737894164

    Näin kertoo aamulehti. Montako muuta liikettä vielä katoaa keskustasta kun kadut ovat jo pysyvästi motissa ja ainoastaan koskikeskus ja ratina pitävät pintansa? Toisaalta sinne ei ole kaikilla yrittäjillä asiaa korkeiden vuokrien takia. Väitteet "Hämeenkadun uudesta loistosta" taitavat tässä olla pelkkiä tyhjiä korulauseita kun tilanne ei tule tosiasiallisesti enää parantumaan. Mutta tämä on sitä kaupungin "kehittämistä" kun viedään pienemmiltä yrittäjiltä elinolot pois turhien elitististen hankkeiden avulla.
    Mikä on tämä tosiasia, minkä vuoksi tilanne ei paranisi, kun keskustan työt valmistuvat?

  4. #2839
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    7481

    oletus Vs: Tampereen pikaratikkahanke

    Lainaus Alunperin kirjoittanut PepeB Näytä viesti
    Mikä on tämä tosiasia, minkä vuoksi tilanne ei paranisi, kun keskustan työt valmistuvat?
    Koska ratikka pilaa ja tuhoaa kaiken. Vai ovatko Epun aiemmat sydänverellä kirjoitetut vuodatukset jääneet huomaamatta?
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  5. #2840
    sub
    sub ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    29.10.2010
    Viestejä
    299

    oletus Vs: Tampereen pikaratikkahanke

    Länsi-Hämppi nyt on korissut jo pitkän aikaa ennen "ratikkatyömaamottia". Ydinkeskusta on siirtynyt rautatieaseman suuntaan.

  6. #2841

    Liittynyt
    22.08.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1947

    oletus Vs: Tampereen pikaratikkahanke

    Helsingin Aleksanterinkatukin kurjistui, kun henkilöautoliikenne kiellettiin. Eikumitensemeni.

  7. #2842

    Liittynyt
    12.05.2008
    Viestejä
    267

    oletus Vs: Tampereen pikaratikkahanke

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Eppu Näytä viesti
    Väitteet "Hämeenkadun uudesta loistosta" taitavat tässä olla pelkkiä tyhjiä korulauseita kun tilanne ei tule tosiasiallisesti enää parantumaan. Mutta tämä on sitä kaupungin "kehittämistä" kun viedään pienemmiltä yrittäjiltä elinolot pois turhien elitististen hankkeiden avulla.
    Kuten Eppukin varmasti tietää, Hämeenkatu on ollut vuosikymmeniä siinä kunnossa, että seinästä seinään tehtävä remontti uusine perustuksineen olisi tullut tehdä ennemmin tai myöhemmin. Tässä tapauksessa myöhemmin, sillä remonttia tarkoituksella siirrettiin odottamaan ratikkapäätöstä, jottei katua avata kahteen kertaan. Kadun avaaminen reunasta reunaan ja uusien pohjien tekeminen olisi kaikissa tapauksissa tarkoittanut myös sitä, että kadun alla kulkevat putket olisi kannattanut uusia samassa yhteydessä. Lopputulemana on se, että remontista olisi joka tapauksessa aiheutunut lähes yhtä pitkäkestoinen ja yhtä mittava työmaa, jonka haitat Hämeenkadun varren elinkeinoelämälle olisivat olleet yhtä merkittävät kuin nyt. Kaikissa - vanhoissakin - suunnitelmissa ja selvityksissä Hämeenkatu olisi niin ikään muutettu joukkoliikenteen, kävelyn ja pyöräilyn pääväyläksi, jonne yksityisautoilla ei enää ole asiaa. Vuosien viivyttelyn hyötynä on kuitenkin kaksinkertaisen haitan liike-elämälle välttämisen lisäksi se, että nyt remontin yhteydessä kadulle saadaan samassa rytäkässä uusi pysyvä kulkumuoto eikä katua tarvitse aukoa uudelleen kymmeniin vuosiin.

  8. #2843

    Liittynyt
    19.07.2006
    Sijainti
    Nokia
    Viestejä
    383

    oletus Vs: Tampereen pikaratikkahanke

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Bussimies Näytä viesti
    Kuten Eppukin varmasti tietää, Hämeenkatu on ollut vuosikymmeniä siinä kunnossa, että seinästä seinään tehtävä remontti uusine perustuksineen olisi tullut tehdä ennemmin tai myöhemmin. Tässä tapauksessa myöhemmin, sillä remonttia tarkoituksella siirrettiin odottamaan ratikkapäätöstä, jottei katua avata kahteen kertaan. Kadun avaaminen reunasta reunaan ja uusien pohjien tekeminen olisi kaikissa tapauksissa tarkoittanut myös sitä, että kadun alla kulkevat putket olisi kannattanut uusia samassa yhteydessä. Lopputulemana on se, että remontista olisi joka tapauksessa aiheutunut lähes yhtä pitkäkestoinen ja yhtä mittava työmaa, jonka haitat Hämeenkadun varren elinkeinoelämälle olisivat olleet yhtä merkittävät kuin nyt. Kaikissa - vanhoissakin - suunnitelmissa ja selvityksissä Hämeenkatu olisi niin ikään muutettu joukkoliikenteen, kävelyn ja pyöräilyn pääväyläksi, jonne yksityisautoilla ei enää ole asiaa. Vuosien viivyttelyn hyötynä on kuitenkin kaksinkertaisen haitan liike-elämälle välttämisen lisäksi se, että nyt remontin yhteydessä kadulle saadaan samassa rytäkässä uusi pysyvä kulkumuoto eikä katua tarvitse aukoa uudelleen kymmeniin vuosiin.
    Jos ratikan alle jää Hämeenkadulle yksikin vesijohto/viemärijohto tai muita sähkö/informaatiokaapelointeja niin varmasti katua joudutaan avamaan nopeammalla aikataululla kuin kymmenien vuosien aikaikkunalla. Toki tässä tapauksessa sattumalla on suuri vaikutus miten asiat vikaantuvat tai hajoavat mutta tässä tapauksessa olisin valmis lyömään vetoa kadun avauksen puolesta vähintään 10 vuoden sisään.

  9. #2844
    Eppu avatar
    Liittynyt
    25.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    2070

    oletus Vs: Tampereen pikaratikkahanke

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Admiral Observer Näytä viesti
    Jos ratikan alle jää Hämeenkadulle yksikin vesijohto/viemärijohto tai muita sähkö/informaatiokaapelointeja niin varmasti katua joudutaan avamaan nopeammalla aikataululla kuin kymmenien vuosien aikaikkunalla. Toki tässä tapauksessa sattumalla on suuri vaikutus miten asiat vikaantuvat tai hajoavat mutta tässä tapauksessa olisin valmis lyömään vetoa kadun avauksen puolesta vähintään 10 vuoden sisään.
    Lisäksi ongelmana on koko keskustan osalta riskitekijöitä joita ei ollut aiemmin. Yksikin ajoneuvorikko jollain pääkadulla tarkoittaa kaaosta. Kun kiskot on kadun keskellä, ohi ei pääse. Lisäksi haittavaikutuksia tulee myös hälytysajoneuvoille, jotka eivät pääse kohteeseensa välttämättä yhtä nopeasti kuin aiemmin.

  10. #2845

    Liittynyt
    12.05.2008
    Viestejä
    267

    oletus Vs: Tampereen pikaratikkahanke

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Admiral Observer Näytä viesti
    Jos ratikan alle jää Hämeenkadulle yksikin vesijohto/viemärijohto tai muita sähkö/informaatiokaapelointeja niin varmasti katua joudutaan avamaan nopeammalla aikataululla kuin kymmenien vuosien aikaikkunalla. Toki tässä tapauksessa sattumalla on suuri vaikutus miten asiat vikaantuvat tai hajoavat mutta tässä tapauksessa olisin valmis lyömään vetoa kadun avauksen puolesta vähintään 10 vuoden sisään.
    Tarkoitin kadun avaamista kokonaisuudessaan. Yksittäisiä kohtia sieltä täältä toki avataan kaupungissa kuin kaupungissa vuosittain. Pitkittäissuuntaiset johdot ja kaapelit on nyt siirretty kiskojen alta pois, joten ratikka- (ja bussi)liikennettä avaamisten ei pitäisi jatkossa häiritä. Jos poikittaissuuntainen kaapeli tai johto on uusittava, ratikkakiskoja ei sen vuoksi tarvitse katkoa, vaan paalulaatta toiminee "siltana" kaivannon päällä.

  11. #2846
    Tunnistettu jäsen SD202 avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    1336

    oletus Vs: Tampereen pikaratikkahanke

    Tänään klo 08.07 on MTV3:n Huomenta Suomi -ohjelmassa esittelyssä Tampereen ratikka.
    We komen aan in Erps-Kwerps.

  12. #2847

    Liittynyt
    12.05.2008
    Viestejä
    267

    oletus Vs: Tampereen pikaratikkahanke

    Ratikan 16,8 metriä pitkä yksityiskohtainen hienomaketti on näytillä Tampere-talossa tästä päivästä ensi tiistaihin asti. Huhtikuussa maketti on näytillä jälleen, Pyynikin rollikkahallissa.

    https://www.epressi.com/tiedotteet/l...onna-2021.html

  13. #2848

    Liittynyt
    12.05.2008
    Viestejä
    267

    oletus Vs: Tampereen pikaratikkahanke

    Tampereen kaupungin tiedote raitiotien seudullisen yleissuunnittelun aloittamisesta:

    https://www.tampere.fi/tampereen-kau...uMt95Utl_-1YkY

    Kangasalan osalta mukaan on noussut myös tulevan Saarenmaan kaupunginosan tukeutuminen raitiotiehen, joten yleissuunnittelussa mukana olevat neljä linjausta ovat Lielahti-Ylöjärvi, Hämeenkatu-Hatanpää-Pirkkala, Hervanta-Saarenmaa sekä TAYS-Koilliskeskus-Kangasala (Lamminrahka).

    Työn aikana päätetään reittilinjaukset, alustavat pysäkkien, varikoiden ja sähkönsyöttöasemien paikat ym. asemakaavoitusta ja katusuunnittelua varten sekä valitaan ratalinjaukset esiselvityksessä esiin nousseiden vaihtoehtoisten reittien väliltä. Työ valmistuu vuoden 2020 loppuun mennessä.

  14. #2849

    Liittynyt
    12.05.2008
    Viestejä
    267

    oletus Vs: Tampereen pikaratikkahanke

    Ratikkatyöt ylittäneet puolivälin, suurin osa radasta valmiiksi tämän vuoden puolella. Hesarin juttu aiheesta:

    https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006066245.html

  15. #2850
    Tunnistettu jäsen Rattivaunu avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Viestejä
    4397

    oletus Vs: Tampereen pikaratikkahanke

    Raitiotien viemistä linja-autoasemalle jo ensimmäisessä vaiheessa esitetään. Jos tämä esitys hyväksytään, linjoista toinen kulkisi TAYSilta linja-autoasemalle käyttäen Hatanpään valtatien kiskoja, jotka nyt tulevat uutena asiana ensimmäistä vaihetta ajatellen. Alunperin molempien linjojen oli tarkoitus mennä Pyynikintorille.

    https://yle.fi/uutiset/3-10747028

    https://www.tamperelainen.fi/artikke...asti-esitetaan

Vastaavia viestiketjuja

  1. Tampereen linja 37
    kirjoittanut Wiima sen pitää olla foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 10
    Viimeisin viesti: 12.07.2011, 21:11
  2. Tampereen jokeri
    kirjoittanut Jykke foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 23.09.2009, 13:17
  3. Tampereen bussitarjonnasta
    kirjoittanut kemkim foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 21
    Viimeisin viesti: 06.09.2009, 22:47
  4. Tampereen rautatieasema
    kirjoittanut janihyvarinen foorumissa Junat
    Vastauksia: 10
    Viimeisin viesti: 09.02.2009, 16:54
  5. Tampereen laajenemissuuntia
    kirjoittanut kemkim foorumissa Offtopic
    Vastauksia: 7
    Viimeisin viesti: 15.01.2007, 16:11

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •