Sivu 213 / 224 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 113133153173193203209210211212213214215216217223 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 3181-3195/3353

Viestiketju: Tampereen pikaratikkahanke

  1. #3181

    Liittynyt
    30.09.2020
    Viestejä
    236

    oletus Vs: Tampereen pikaratikkahanke

    Tampereen kaupunginvaltuusto kävi iltakoulussa 19.4 läpi joukkoliikennettä sekä Sale-kaupunkipyöriä seuraaviksi vuosiksi.

    Pirkkalan ratahaaren lisäksi myös Ylöjärven ratikkarata on lähdössä vielä syksyllä hankesuunnitteluun.

    https://youtu.be/D18xWRBjXi4?t=386
    Viimeisin muokkaaja laurira; 23.04.2021 kello 07:30.

  2. #3182
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    7404

    oletus Vs: Tampereen pikaratikkahanke

    Lainaus Alunperin kirjoittanut laurira Näytä viesti
    Pirkkalan ratahaaren lisäksi myös Ylöjärven ratikkarata on lähdössä vielä syksyllä hankesuunnitteluun.
    Eli uskaltaisiko tässä vaiheessa jo pitää aikamoisen varmana sitä, että kun Lentsun rata on valmis, niin seuraavaksi toteutusvuorossa ovat nämä kaksi? Missä järjestyksessä?
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  3. #3183
    Eppu avatar
    Liittynyt
    25.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    2030

    oletus Vs: Tampereen pikaratikkahanke

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Eli uskaltaisiko tässä vaiheessa jo pitää aikamoisen varmana sitä, että kun Lentsun rata on valmis, niin seuraavaksi toteutusvuorossa ovat nämä kaksi? Missä järjestyksessä?
    Varmastikin Härmälään mennän ensin. Naapurikuntien osalta varmaan riippuu siitä miten innokkaasti ja millä aikataululla haluavat toteuttaa. Tampere voi tehdä radan Nuolialankadun päähän itsekin, joskin silläkin on selvä kytkös Pirkkalan osuuteen, joka tehtäneen samassa vaiheessa.

  4. #3184
    Tunnistettu jäsen Rattivaunu avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Viestejä
    4301

    oletus Vs: Tampereen pikaratikkahanke

    Olen jonkin verran seurannut uutisointia esimerkiksi Aamulehden verkkouutisista. Minulle on syntynyt sellainen mielikuva, että prioriteettilistalla etenkin Härmälän / Partolan / Pirkkalan suunta on korkealla. Ykkönen siis pitenee Sorin aukiolta etelään. Jos Hiedanrannan vesistötäytön kanssa tulee vakavia hidastuksia, työt Pirkkalan suunnalla voinevat parhaassa tapauksessa käynnistyä jopa jo ennen Lielahtea. Jossain vaiheessa paineet alkavat kasvaa TAYSin itäpuolella, jolloin ykkösen on vuoro laajentua Koilliskeskuksen suuntaan. Saapa nähdä, varmasti monenlaisia käänteitä tullaan vielä näkemään, vaikka Hatanpään valtatien raitiotien jatko jo piankin näyttää todennäköiseltä. Pyynikintorin ja Santalahden välillä työt ovat jo käynnissä, joten elokuusta 2021 seuraava laajeneminen on tietenkin kolmosen jatkuminen Pyynikintorilta Santalahteen. Ja Tampereen toive on tietenkin päästä jatkamaan Santalahdesta Lentävänniemeen mahdollisimman sujuvasti ilman järvitäytön lisädraamaa.

  5. #3185

    Liittynyt
    12.05.2008
    Viestejä
    255

    oletus Vs: Tampereen pikaratikkahanke

    Lainaus Alunperin kirjoittanut laurira Näytä viesti
    Tampereen kaupunginvaltuusto kävi iltakoulussa 19.4 läpi joukkoliikennettä sekä Sale-kaupunkipyöriä seuraaviksi vuosiksi.

    Pirkkalan ratahaaren lisäksi myös Ylöjärven ratikkarata on lähdössä vielä syksyllä hankesuunnitteluun.
    Ylöjärvi ei ole vielä lähdössä hankesuunnitteluun. Sen osalta ollaan käynnistämässä tarkentava yleissuunnittelu: https://www.hankintailmoitukset.fi/f...67630/overview

    Alunperin kirjoittanut 339-DF
    Eli uskaltaisiko tässä vaiheessa jo pitää aikamoisen varmana sitä, että kun Lentsun rata on valmis, niin seuraavaksi toteutusvuorossa ovat nämä kaksi? Missä järjestyksessä?
    Laajennosten alustavia aikatauluhahmotelmia eri suunnitteluvaiheineen voi tarkastella esimerkiksi tästä kaupunginhallituksen 6.4.2021 pöytäkirjan liitteestä:
    https://tampere.cloudnc.fi/download/...786%7D/4859416

  6. #3186

    Liittynyt
    30.09.2020
    Viestejä
    236

    oletus Vs: Tampereen pikaratikkahanke

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Bussimies Näytä viesti
    Ylöjärvi ei ole vielä lähdössä hankesuunnitteluun. Sen osalta ollaan käynnistämässä tarkentava yleissuunnittelu: https://www.hankintailmoitukset.fi/f...67630/overview

    näin näyttää olevan.


    Laajennosten alustavia aikatauluhahmotelmia eri suunnitteluvaiheineen voi tarkastella esimerkiksi tästä kaupunginhallituksen 6.4.2021 pöytäkirjan liitteestä:
    https://tampere.cloudnc.fi/download/...786%7D/4859416
    Lielahden jälkeen rakentamisvuoroon tulee Pirkkala - Koilliskeskus, jonka aloittaminen on vuonna 2025 ja päätöksenteko Tampereen ja Pirkkalan valtuustoissa 2024

    ---------- Viestit yhdistetty klo 05:51 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 05:41 ----------

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Rattivaunu Näytä viesti
    Olen jonkin verran seurannut uutisointia esimerkiksi Aamulehden verkkouutisista. Minulle on syntynyt sellainen mielikuva, että prioriteettilistalla etenkin Härmälän / Partolan / Pirkkalan suunta on korkealla. Ykkönen siis pitenee Sorin aukiolta etelään. Jos Hiedanrannan vesistötäytön kanssa tulee vakavia hidastuksia, työt Pirkkalan suunnalla voinevat parhaassa tapauksessa käynnistyä jopa jo ennen Lielahtea. Jossain vaiheessa paineet alkavat kasvaa TAYSin itäpuolella, jolloin ykkösen on vuoro laajentua Koilliskeskuksen suuntaan. Saapa nähdä, varmasti monenlaisia käänteitä tullaan vielä näkemään, vaikka Hatanpään valtatien raitiotien jatko jo piankin näyttää todennäköiseltä. Pyynikintorin ja Santalahden välillä työt ovat jo käynnissä, joten elokuusta 2021 seuraava laajeneminen on tietenkin kolmosen jatkuminen Pyynikintorilta Santalahteen. Ja Tampereen toive on tietenkin päästä jatkamaan Santalahdesta Lentävänniemeen mahdollisimman sujuvasti ilman järvitäytön lisädraamaa.
    Santalahteen ratikka tulee 2023, mutta mikä linja on vielä epäselvää.

  7. #3187

    Liittynyt
    30.09.2020
    Viestejä
    236

    oletus Vs: Tampereen pikaratikkahanke

    Tampereen ratikan liikennöinnistä on myös esitys, eli siitä toisesta Allianssista ratikkaan liittyen

    https://www.hel.fi/static/liitteet-2...i_esittely.pdf

  8. #3188
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    7404

    oletus Vs: Tampereen pikaratikkahanke

    Lainaus Alunperin kirjoittanut laurira Näytä viesti
    Santalahteen ratikka tulee 2023, mutta mikä linja on vielä epäselvää.
    Olen pitänyt itsestäänselvyytenä, että kolmosta vaan jatketaan Pyynikintorilta pätkä pätkältä, kunnes ollaan Lentsussa. Minkälaisia muita linjastojärjestelyitä taikka vaihtoehtoja tässä on harkinnassa?
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  9. #3189

    Liittynyt
    30.09.2020
    Viestejä
    236

    oletus Vs: Tampereen pikaratikkahanke

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Olen pitänyt itsestäänselvyytenä, että kolmosta vaan jatketaan Pyynikintorilta pätkä pätkältä, kunnes ollaan Lentsussa. Minkälaisia muita linjastojärjestelyitä taikka vaihtoehtoja tässä on harkinnassa?
    Läntisen osan tiedotustilaisuudessa väläytettiin myös linjan 1 muuttamista kulkemaan Santalahteen ja linjan 3 kääntämistä Hatanpään valtatielle, mutta miksi on vielä epäselvää. Tuskin toteutuu.

  10. #3190

    Liittynyt
    20.07.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1369

    oletus Vs: Tampereen pikaratikkahanke

    Lainaus Alunperin kirjoittanut laurira Näytä viesti
    Läntisen osan tiedotustilaisuudessa väläytettiin myös linjan 1 muuttamista kulkemaan Santalahteen ja linjan 3 kääntämistä Hatanpään valtatielle, mutta miksi on vielä epäselvää. Tuskin toteutuu.
    Jos sopii arvata, niin syynä olisi kuormitukset: Jos lännen suunnassa jäädään Santalahteen, olisi tämä pätkä aika samantapainen kuin TAYS:in haara. Taikka yleisemminkin lienee viisasta kytkeä lyhyet pätkät yhdeksi heiluriksi ja pitkät taas omaksi. Ja jos käy niin, että lännessä ei mennäkään kovin pitkälle mutta etelässä jatketaankin linja-autoasemalta Partolaan tai peräti Pirkkalaan, niin tämä haara onkin se pidempi ja läntinen lyhyt, mutta jolle voinee syöttää vaihtajia.
    Ville

  11. #3191

    Liittynyt
    30.09.2020
    Viestejä
    236

    oletus Vs: Tampereen pikaratikkahanke

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Ville O. Turunen Näytä viesti
    Jos sopii arvata, niin syynä olisi kuormitukset: Jos lännen suunnassa jäädään Santalahteen, olisi tämä pätkä aika samantapainen kuin TAYS:in haara. Taikka yleisemminkin lienee viisasta kytkeä lyhyet pätkät yhdeksi heiluriksi ja pitkät taas omaksi. Ja jos käy niin, että lännessä ei mennäkään kovin pitkälle mutta etelässä jatketaankin linja-autoasemalta Partolaan tai peräti Pirkkalaan, niin tämä haara onkin se pidempi ja läntinen lyhyt, mutta jolle voinee syöttää vaihtajia.
    Lännessä ei jäädä Santalahteen,vaan jatketaan Lentävänniemeen. Mutta millä aikataululla on vielä auki.

  12. #3192

    Liittynyt
    20.07.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1369

    oletus Vs: Tampereen pikaratikkahanke

    Lainaus Alunperin kirjoittanut laurira Näytä viesti
    Lännessä ei jäädä Santalahteen,vaan jatketaan Lentävänniemeen. Mutta millä aikataululla on vielä auki.
    ...jolloin tietenkin on aika taas miettiä linjastoa uudestaan. Taikka paremminkin palata alkuperäiseen linjastoon. Vaikkakin nyt voi hyvinkin käydä vielä niinkin, että yhteys Pirkkalaan valmistuukin ensin. Ja kuten nyt on nähty, niin toki suunnitelmat myös elävät. Niin kuin pitääkin, jos maailma ympärillä muuttuu. Tässä tapauksessa olennainen pointti on, miten kaupungin rakentaminen tosiasiassa etenee.
    Ville

  13. #3193

    Liittynyt
    30.09.2020
    Viestejä
    236

    oletus Vs: Tampereen pikaratikkahanke

    Ylöjärven kaupunginhallitus päätti aloittaa yleissuunnittelun ratikasta

    "Varsinaisen suunnittelutyön on määrä käynnistyä kilpailutuksen jälkeen syksyllä 2021. Hiedanranta–Ylöjärvi-ratahaaran rakentaminen ajoittuisi alustavasti vuosille 2029–2032."

    https://www.aamulehti.fi/pirkanmaa/a...007941700.html

  14. #3194

    Liittynyt
    30.09.2020
    Viestejä
    236

    oletus Vs: Tampereen pikaratikkahanke

    10.5.2021 alkavaan koeliikenteeseen voi ilmoittautua 3.5.2021 klo 9.00 lähtien

    "Kyytiin pääsy edellyttää sekä ennakkoilmoittautumisen että Nysse-matkalipun ostamisen ennakkoon. Ennakkoilmoittautuminen aukeaa Nyssen verkkosivuilla maanantaina 3.5. klo 9.00. Paikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä.

    Kyytiin voit nousta vain jommalta kummalta lähtöpysäkiltä, mutta voit poistua ratikasta millä tahansa reitin pysäkillä."

    https://www.nysse.fi/ajankohtaista/u...oukokuuta.html

  15. #3195

    Liittynyt
    20.08.2020
    Viestejä
    10

    oletus Vs: Tampereen pikaratikkahanke

    Mielenkiintoista mutta loogista että Hervannan pään päätepysäkki on tässä vaiheessa Etelä-Hervanta eikä Hervantajärvi.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Tampereen linja 37
    kirjoittanut Wiima sen pitää olla foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 10
    Viimeisin viesti: 12.07.2011, 21:11
  2. Tampereen jokeri
    kirjoittanut Jykke foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 23.09.2009, 13:17
  3. Tampereen bussitarjonnasta
    kirjoittanut kemkim foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 21
    Viimeisin viesti: 06.09.2009, 22:47
  4. Tampereen rautatieasema
    kirjoittanut janihyvarinen foorumissa Junat
    Vastauksia: 10
    Viimeisin viesti: 09.02.2009, 16:54
  5. Tampereen laajenemissuuntia
    kirjoittanut kemkim foorumissa Offtopic
    Vastauksia: 7
    Viimeisin viesti: 15.01.2007, 16:11

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •