Oletko kenties jossain Jolilla töissä, kun olet noin varma kaikissa kommenteissasi?Itse pidän erittäin epätodennäköisenä sitä, että linjoja enää siirretään pois Hämeenkadulta, koska aikaisemmin sanottiin, että Hämeenkadulle jäävät kaikki runkolinjat ja "seutukympit". Elokuusta lähtien Hämeenkadulla pysähtyvistä ainoastaan linja 52 ei kuulu tuohon joukkoon, ja silläkään ei ole Keskustorilla ajantasausta, ja toiseen suuntaan mennessä pysäkki on terminaalissa.
Myös näinkin voi käydä:
Tosin elokuussa tuohon syvennykseen tulee vain linja 9 ja 19, tässä kuvassa etummainen bussi on 8.
Tuo Keskustori E -pysäkki, josta molemmat esimerkkikuvat ovat, on pysäkkitaskuksi lyhyt, siihen mahtuu vain yksi bussi. Näyttää kuin se olisi rakennettu sillä ajatuksella, että Keskustorin terminaali poistuisi käytöstä, koska syvennys jatkuu vielä muutaman metrin risteyksen jälkeen. Jotain suunnitelmia terminaalin poistumisesta on ollut, mutta en usko, että se ihan lähivuosina ainakaan tapahtuu. Muilla pysäkeillä en ole ongelmia huomannut (paitsi silloin kun busseja on peräkkäin monta), koska syvennykset ovat pidempiä. Toki on näitä kuljettajia joilla ajotaito on huolestuttavan heikko, joten huonolla pysähtymisellä on mahdollista tukkia ratikka muillakin pysäkeillä.
Täytyy kyllä sanoa, että myös bussit jäävät usein ratikan taakse jumiin ratikan ollessa pysäkillä, eikä ohi ainakaan turvallisesti pääse.