Näytetään tulokset 1-9/9

Viestiketju: Roslagsbanan tulevaisuus

  1. #1

    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Helsinki Lauttasaari
    Viestejä
    426

    oletus Roslagsbanan tulevaisuus

    Tukholman Itäiseltä asemalta (Stockholm Östra) pohjoiseen liikennöivä Roslagsbanan on saamassa lähivuosina uutta kalustoa:

    https://wwwstadlerrailcom-live-01e96...nan_emu_en.pdf

    Ymmärtääkseni nämä junat tulevat liikennöimään nyt käytössä olevan kaluston (X10p, UBp, UBxp) lisäksi. Liikenne siis kasvaa huomattavasti muutaman vuoden kuluessa.
    'En ole kiinnostunut selityksistä, joita annetaan myöhästymisille. Olen kiinnostunut vain siitä mitä on todella saatu aikaan'
    (Mahatma Gandhi)

  2. #2

    Liittynyt
    18.03.2006
    Sijainti
    Stockholm
    Viestejä
    1971

    oletus Vs: Roslagsbanan tulevaisuus

    Laitetaan tänne vielä linkki, josta näkee, millaisia ne junat tulevat olemaan.
    http://railcolornews.com/2017/04/24/...-roslagsbanan/

  3. #3

    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Helsinki Lauttasaari
    Viestejä
    426

    oletus Vs: Roslagsbanan tulevaisuus

    Vesa, kiitos linkityksestä. Itse kopioin Svenska Spårvägssäällskapetin forumilta linkkini, piti tulla tämä sivu, mutta jotakin meni pieleen.
    'En ole kiinnostunut selityksistä, joita annetaan myöhästymisille. Olen kiinnostunut vain siitä mitä on todella saatu aikaan'
    (Mahatma Gandhi)

  4. #4
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    5986

    oletus Vs: Roslagsbanan tulevaisuus

    Infraankin on meneillään isot investoinnit, mm. lisää kaksoisraidetta ja uusi varikko Molnbyhyn. Kårstan haara on tällä hetkellä suljettuna rakennustöiden vuoksi ja se on korvattu busseilla, Österskärin haara taas suljetaan loppuvuodeksi. SLL:n sivut rakennustöistä

  5. #5

    Liittynyt
    18.03.2006
    Sijainti
    Stockholm
    Viestejä
    1971

    oletus Vs: Roslagsbanan tulevaisuus

    Vielä Norrtäljen paluuta odotellessa...

  6. #6

    Liittynyt
    05.07.2005
    Viestejä
    391

    oletus Vs: Roslagsbanan tulevaisuus

    Eiköhän Norrtäljen mahdollinen paluu sitoudu siihen, jos Kapellskäriin tulee satamarata. Eli kunnon rautatie alle metrin raideleveydellä toimivan paikallisbanaanin sijaan.
    Sitä en tosiaan tiedä, onko Kapellskärin rautatiestä olemassa suunnitelmia, mutta ihme se ei olisi, onhan satamaan viime aikoina tehty aika huomattavia laajennuksia, eikä ihme olisi sekään, jos sieltä kohta pääsisi matkustajalaivallakin taas johonkin muuallekin kuin Maarianhaminaan. Finnlinesin Naantalin- ja DFDS:n Paldiskin vuorotkin kun ovat tältä sektorilta rajoitettuja vain ajoneuvollisille.

  7. #7

    Liittynyt
    21.04.2013
    Viestejä
    224

    oletus Vs: Roslagsbanan tulevaisuus

    Olen käsittänyt, että Roslangsbanaa päivitetään hitaasti metroyhteensopivaan Standardiin, mutta kovin pitkällä ei olla, kun pölkkyjä ei vaihdeta missään.

    Joka tapauksessa, sehän jatkuu nyt T-centraliin?

  8. #8
    PepeB avatar
    Liittynyt
    31.12.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    323

    oletus Vs: Roslagsbanan tulevaisuus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Ketorin Näytä viesti
    Olen käsittänyt, että Roslangsbanaa päivitetään hitaasti metroyhteensopivaan Standardiin, mutta kovin pitkällä ei olla, kun pölkkyjä ei vaihdeta missään.

    Joka tapauksessa, sehän jatkuu nyt T-centraliin?
    Nyt ja nyt, siitä on vastikään päätetty, ja toteutus vie kyllä aikaa, koska tunnelissahan se sitten menee T-Centraleniin.
    HSL - "Koska mä voin."

  9. #9

    Liittynyt
    18.03.2006
    Sijainti
    Stockholm
    Viestejä
    1971

    oletus Vs: Roslagsbanan tulevaisuus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Ketorin Näytä viesti
    Olen käsittänyt, että Roslangsbanaa päivitetään hitaasti metroyhteensopivaan Standardiin, mutta kovin pitkällä ei olla, kun pölkkyjä ei vaihdeta missään.

    Joka tapauksessa, sehän jatkuu nyt T-centraliin?
    No, riippuu, mitä metroyhtensopivuudella tarkoitetaan. Se olisi jollain vähän pitemmällä tähtäimellä tarkoitus päivittää nopeudelle 120 km/h eli enemmänkin lähijunaksi, ja myös liikennöitävän pidemmin yksiköin. Uusien vaunujen valmistajahan ilmoittaa, että 120 km/h onnistuu, mutta rata on hiljattain täysremontoitu, joten sitä seuraavaa päivitystä saanemme odottaa. Yksi uusi asema on tulossa Arningeen rakennettavan matkakeskuksen yhteyteen, johon toivotaan sujuvaa vaihtoa Tukholman, Norrtäljen ja Vaxholmin busseihin. Näiden parannusten lisäksi aiotaan tosiaan toteuttaa tunneli itäiseltä asemalta tunnelissa keskustaan.

    Vaihtoehdoiksi tarjotaan mm. näiden linjojen, tai osan linjoista, korvaamista Pendeltågilla Solnasta, punaisella tunnelbanalinjalla Mörbystä tai vihreällä linjalla, jolle tulisi haara Solnan asemalle.

    Nyt näyttäisi siis siltä, että Arningen matkakeskuksen ja uusien junien lisäksi ei mitään tule tapahtumaan suuntaan eikä toiseen vielä vähän aikaan.

Vastaavia viestiketjuja

  1. ExpressBusin tulevaisuus
    kirjoittanut Zambo foorumissa Kauko- ja tilausliikenne
    Vastauksia: 37
    Viimeisin viesti: 20.03.2017, 22:25
  2. Alstomin raitiovaunujen tulevaisuus
    kirjoittanut Antero Alku foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 4
    Viimeisin viesti: 12.05.2014, 22:26
  3. Gråkallbanenin tulevaisuus
    kirjoittanut Rattivaunu foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 26
    Viimeisin viesti: 12.05.2014, 20:20
  4. Rantaradan tulevaisuus
    kirjoittanut Murzu foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 23
    Viimeisin viesti: 30.06.2008, 12:59
  5. Lahti Eaglen tulevaisuus?
    kirjoittanut TAKAMOOTTORI foorumissa Kauko- ja tilausliikenne
    Vastauksia: 9
    Viimeisin viesti: 09.12.2007, 16:12

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •