Sivu 10 / 140 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 678910111213142030507090110 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 136-150/2088

Viestiketju: Raideyhteys Helsingin lentokentälle

  1. #136
    Jykke avatar
    Liittynyt
    21.03.2007
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    624

    oletus Vs: Raideyhteys Helsingin lentokentälle

    Tekniikka & Talous lehden uutiskommentissa ehdotetaan Magneettijunaa Helsinki-Vantaalle.

    http://www.tekniikkatalous.fi/doc.te?f_id=1233211&

    Jos hintaluokkaa on sama kuin Münchenissä niin samalla hinnallahan saisi varmaan jo pääradan, kehäradan ja metron rakenettua samalla hinnalla lentoasemalle.

  2. #137

    Liittynyt
    08.07.2007
    Viestejä
    274

    oletus Vs: Raideyhteys Helsingin lentokentälle

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Jykke Näytä viesti
    Tekniikka & Talous lehden uutiskommentissa ehdotetaan Magneettijunaa Helsinki-Vantaalle.
    Tuohan olisi liikenteellisesti aivan älytön ratkaisu, ellei magneettijunaa samalla jatkettaisi vähintään Tampereelle, mielellään myös Turkuun, ja ehkä itä-Suomeenkin päin. En nimittäin usko liikenteen olevan näin suurta Helsingin keskustan ja lentokentän välillä, pääkaupunkiseudun lentomatkustajat nimittäin uskoakseni jakaantuvat melko tasaisesti seudulle, jolloin ainoa muutos käytännössä olisi keskustan muuttumista eräänlaiseksi pisteeksi jonne matkustajat joutuvat jokatapauksessa tulemaan. Eikä etäisyys ole niin suuri, että vaihdollinen yhteys kannattaisi. Pääkaupungin lentomatkustajia palvelisi marja-rata tämän takia huomattavasti paremmin.

    Myöskään en usko matkuksen olevan tarpeeksi suuri tällaiselle radalle edes Suomen suurimpien kaupunkien välillä, joten nykyistä rataverkkoa kehittämällä saataisiin varmasti selvästi suurempi hyöty. Eli päärata lentokentän kautta, myöskin rantarata tätä kautta. Sitten olemassaolevien ratojen nopeuksien nosto, niin päästäisiin jo pitkälle. Pääkaupunkiseudun lentomatkustajia varten sitten marja-rata ja/tai jonkinlainen ratikkayhteys.

  3. #138

    Liittynyt
    26.09.2006
    Sijainti
    Helsinki, Punavuori
    Viestejä
    3666

    oletus Vs: Raideyhteys Helsingin lentokentälle

    Kahdella miljardilla saisi esimerkiksi TGV-tasoisen (320 km/h) suurnopeusradan Rautatieasema - Pasila - Lentoasema - Tampere.

    Vaikka ehkä Muenchenissä rakennetaan aika vaikeilla alueilla?
    Viimeisin muokkaaja petteri; 27.09.2007 kello 16:41.

  4. #139
    omp
    omp ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    28.04.2007
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    327

    oletus Vs: Raideyhteys Helsingin lentokentälle

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Jykke Näytä viesti
    Tekniikka & Talous lehden uutiskommentissa ehdotetaan Magneettijunaa Helsinki-Vantaalle.
    Meinasin joskus piruuttani heittää tuollaisen idean ilmoille, mutta että tosissaan...

    Huh huh.

  5. #140
    janihyvarinen avatar
    Liittynyt
    18.08.2006
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    2311

    oletus Vs: Raideyhteys Helsingin lentokentälle

    Lainaus Alunperin kirjoittanut petteri Näytä viesti
    Vaikka ehkä Muenchenissä rakennetaan aika vaikeilla alueilla?
    Enpä tiedä. En ole perehtynyt suunniteltuun linjaukseen, mutta nykyinen S8 ainakin kulkee pääosin peltojen poikki. Kaiketi Maglev vaatii jonkin paalutuksen sellaisessa hetteikössä, mutta en osaa pitää seutua maailmanluokassa mitattuna mitenkään erityisen vaikeana rakentaa. Ehkä jollain on perusteltu päinvastainen näkemys?

    Jotenkin minulle tulee sellainen tunne, että Münchenin Maglev on enemmän teollisuuspolitiikkaa kuin liikennehanke. Olisi sinne kentälle saatu varmasti tavallisella junallakin ihan riittävän nopea yhteys, ainakin nopeampi kuin pysähtelevä S8, jolla kestää n. 40 min Ostbahnhofille ja joitakin minuutteja pidempään Marienplatzille tai päärautatieasemalle.
    Viimeisin muokkaaja janihyvarinen; 28.09.2007 kello 00:50.

  6. #141
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6706

    oletus Vs: Raideyhteys Helsingin lentokentälle

    Pitäiskös vinkata Kiskokselle tuosta maglevista? Siitähän saisi SuperLiitynnän kun tekisi tuollaisen pk-seudun liikennejärjestlemän rungoksi. Asemat vain Matinkylään, Tikkurilaan ja Itikseen sekä Rautatientorille ja sitten vaan tehokasta bussiliityntää joka puolelta seutua noille kolmelle kaukoasemalle. Johan saataisiin rahaa palamaan vielä enemmän kuin kiskoksen metrohaaveissa, ja palvelu olisi vielä huonompaa kuin metroliitynnöissä. Oikea kiskoksen unelma!

  7. #142

    Liittynyt
    26.09.2006
    Sijainti
    Helsinki, Punavuori
    Viestejä
    3666

    oletus Vs: Raideyhteys Helsingin lentokentälle

    Lainaus Alunperin kirjoittanut janihyvarinen Näytä viesti
    Jotenkin minulle tulee sellainen tunne, että Münchenin Maglev on enemmän teollisuuspolitiikkaa kuin liikennehanke.

    Noin taitaa olla. Maglevia halutaan myydä ja sitä varten tarvitaan tuotantokäytössä oleva rata.

    Maglev on kuitenkin lentoliikennettä ekologisempi. Ja nopeampi kuin muut junat, huippunopeus on luokkaa 400 - 550 km/h. Vaikka meluongelmia varmaan riittää.
    Viimeisin muokkaaja petteri; 28.09.2007 kello 09:37.

  8. #143

    Liittynyt
    14.07.2005
    Sijainti
    koti: Espoo/työ: Helsinki
    Viestejä
    5510

    oletus Vs: Raideyhteys Helsingin lentokentälle

    Lainaus Alunperin kirjoittanut petteri Näytä viesti
    Noin taitaa olla. Maglevia halutaan myydä ja sitä varten tarvitaan tuotantokäytössä oleva rata.

    Maglev on kuitenkin lentoliikennettä ekologisempi. Ja nopeampi kuin muut junat, huippunopeus on luokkaa 400 - 550 km/h. Vaikka meluongelmia varmaan riittää.
    Maglev kannattaisi juuri siksi ennemmin rakentaa Münchenin kaupungista Frankfurtin lentokentälle asti, josta kansainvälisten lentojen tarjonta on Münchenin kenttää parempi.

    t. Rainer

  9. #144
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1459

    oletus Vs: Raideyhteys Helsingin lentokentälle

    Lainaus Alunperin kirjoittanut sane Näytä viesti
    En nimittäin usko liikenteen olevan näin suurta Helsingin keskustan ja lentokentän välillä, pääkaupunkiseudun lentomatkustajat nimittäin uskoakseni jakaantuvat melko tasaisesti seudulle, jolloin ainoa muutos käytännössä olisi keskustan muuttumista eräänlaiseksi pisteeksi jonne matkustajat joutuvat jokatapauksessa tulemaan.
    Vaikka lentomatkustajat eivät hajaantuisikaan, heitä on vain 12,5 miljoonaa vuodessa. Muutamien kymmenien vuosien päästä lentomatkustajia taidettiin ennustaa olevan "jopa" 20 miljoonaa. Metrolla tehdään nyt 56 miljoonaa matkaa vuodessa. Siitä kaupunkiliikenteen mittakaavaa.

  10. #145

    Liittynyt
    26.07.2005
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    794

    oletus Vs: Raideyhteys Helsingin lentokentälle

    Lainaus Alunperin kirjoittanut petteri Näytä viesti
    Maglev on kuitenkin lentoliikennettä ekologisempi.
    Kohta on lentomatkustaminen tosi ekologista, kun matkat kentältä keskustaan voi matkustaa maglevilla.

    Eikös Münchenissäkin ole päässyt ICE-junalla kentältä keskustaan? Eikö tällöin maglevin rakentaminen olekin päällekäinen hanke ja kolmas junayhteys lentokentälle?
    Blogi yleisistä saunoista: http://www.saunakulttuuri.com

  11. #146
    Tunnistettu jäsen SD202 avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    1263

    oletus Vs: Raideyhteys Helsingin lentokentälle

    Lainaus Alunperin kirjoittanut vompatti Näytä viesti
    Eikös Münchenissäkin ole päässyt ICE-junalla kentältä keskustaan? Eikö tällöin maglevin rakentaminen olekin päällekäinen hanke ja kolmas junayhteys lentokentälle?
    Kyse ei ole Münchenistä vaan Saksan suurimmasta lentokentästä eli Frankfurt am Mainin lentoasemasta. Siellä on myös kaukoliikenteelle rautatieasema, josta pääsee ICE -junalla kaupungin keskustan lisäksi myös vaikkapa Kölniin. Lisäksi S-Bahn -linjat S8 ja S9 tarjoavat paikallisliikenteen rautatieasemalta hyvät yhteydet Frankfurt am Mainin keskustaan.

    Münchenin lentoasemalta pääsee tosiaan kaupungin keskustaan "vain" S-Bahn -linjoilla S1 (München-Laimin kautta) ja S8 (Ostbahnhofin kautta). Taitaa Frankfurt am Mainin lentoasema olla tällä hetkellä ainoa Saksan lentokentistä, jonne pääsee myös kaukojunalla.
    We komen aan in Erps-Kwerps.

  12. #147
    omp
    omp ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    28.04.2007
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    327

    oletus Vs: Raideyhteys Helsingin lentokentälle

    Lainaus Alunperin kirjoittanut SD202 Näytä viesti
    Taitaa Frankfurt am Mainin lentoasema olla tällä hetkellä ainoa Saksan lentokentistä, jonne pääsee myös kaukojunalla.
    Köln/Bonnin lentokentälle on myös kaukojunayhteydet.

  13. #148
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    7549

    oletus Vs: Raideyhteys Helsingin lentokentälle

    Eikös Düsseldorfin kentän asemalta myös pääse kaukojuniin? Olen ainakin itse päässyt. Asemalle matkustetaan riippuradalla, mutta ei asema sen kauempana terminaaleista ole kuin monilla muillakaan kentillä, joilla asema ei ole suoraan terminaalin alla.

    Antero

  14. #149
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    6000

    oletus Vs: Raideyhteys Helsingin lentokentälle

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Antero Alku Näytä viesti
    Eikös Düsseldorfin kentän asemalta myös pääse kaukojuniin?
    Kyllä. Kaukojunien asema on siellä tosiaan vähän itse terminaalialueen ulkopuolella, S-Bahnille sen sijaan on asema suoraan terminaalin alla.

  15. #150
    Tunnistettu jäsen SD202 avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    1263

    oletus Vs: Raideyhteys Helsingin lentokentälle

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Antero Alku Näytä viesti
    Eikös Düsseldorfin kentän asemalta myös pääse kaukojuniin? Olen ainakin itse päässyt. Asemalle matkustetaan riippuradalla, mutta ei asema sen kauempana terminaaleista ole kuin monilla muillakaan kentillä, joilla asema ei ole suoraan terminaalin alla.
    Tjoo, oikeassa olet. Düsseldorfin lentoasemalla on kaksi aivan erillistä juna-asemaa (no, niin on periaatteessa Frankfurt am Mainin lentoasemallakin). Düsseldorfin lentoaseman paikallisjuna-asema (Düsseldorf Flughafen Terminal) on lähempänä lentoasemaa ja kaukojuna-asema (Düsseldorf Flughafen) on puolestaan riippuratayhteyden päässä lentoasemalta.

    Nordrhein-Westfalen -osavaltion junakartta selventänee tilannetta:
    http://www.vrr.de/imperia/md/content...splan_2007.pdf

    Ja näyttääpä tuon saman kartan mukaan Köln-Bonn -lentokentälle nykyään pääsevän myös -ICE -junalla. Nopeaa on ollut kehitys Köln-Bonn -lentokentällä, kun kolme vuotta sitten lentoasema oli pelkkien bussiyhteyksien varassa.
    Viimeisin muokkaaja vko; 29.09.2007 kello 20:07. Syy: lainausta siivottu
    We komen aan in Erps-Kwerps.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Laajasalon raideyhteys
    kirjoittanut 339-DF foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 1813
    Viimeisin viesti: 30.10.2017, 09:43
  2. Nikkilän raideyhteys
    kirjoittanut teme foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 46
    Viimeisin viesti: 23.11.2015, 23:24
  3. Suurpellon raideyhteys
    kirjoittanut kuukanko foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 75
    Viimeisin viesti: 26.09.2012, 01:03
  4. Raideyhteys Porvooseen
    kirjoittanut Albert foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 193
    Viimeisin viesti: 26.08.2010, 12:43
  5. Helsinki-Vantaan lentoaseman raideyhteys
    kirjoittanut ultrix foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 73
    Viimeisin viesti: 21.02.2007, 13:22

Tämän viestiketjun aihemerkinnät

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •