Sivu 110 / 140 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1030507090100106107108109110111112113114120130 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 1636-1650/2088

Viestiketju: Raideyhteys Helsingin lentokentälle

  1. #1636

    Liittynyt
    23.08.2005
    Viestejä
    3332

    oletus Vs: Raideyhteys Helsingin lentokentälle

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Antero Alku Näytä viesti
    Ja todettakoon lisäksi, että se pois jätetty Flirtti seisoo sitten toimettomana Ilmalassa varikolla, joten ei pääomasäästöä kuitenkaan saada.
    Ei varsinaisesti, vaan se Flirtti tietysti laitetaan muille linjoille Sm1/2:ien tilalle. Ja silloin HSL myös säästää niiden vuokraamisen kustannuksen VR:ltä. Vaikka kansantaloudellisesti se tarkoittaisikin yhden toimivan Sm1:n paalaamista, HSL:lle se on silkkaa säästöä.

  2. #1637

    Liittynyt
    02.08.2010
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    45

    oletus Vs: Raideyhteys Helsingin lentokentälle

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Knightrider Näytä viesti
    Tilaa lisäraiteille löytyisi heti Tikkurilan eteläpuolelta. P-junan palauttaminen olisi hyväksi, koska silloin K voisi ohittaa myös Hiekkaharjun, kuten Kehäradan suunnitelmissa harkitaan.
    Varsinkin Tikkurilan lukion ja ammattioppilaitoksen opiskelijat pitäisivät tästä suunnitelmasta. Noin 200 oppilasta Hiekkaharjun pohjoispuolelta (koko aamun aikana) on tietenkin ihan helppo ohjata käyttämään sitä olematonta vaihtoehtoista reittiä (v70).

  3. #1638
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6712

    oletus Vs: Raideyhteys Helsingin lentokentälle

    Se, että kehärata rakennettiin, ei tietenkään ole HSL:n vika. Mutta on silti lapsellista lähteä hakemaan kostoa tällä tavoin suunnittelemalla liikenne mahdollisimman hankalasti hahmotettavaksi ja typeräksi. Onhan se ikävää HSL:n kannalta, että sen rahoja tuhlataan ilman että se itse voi siihen vaikuttaa. Silti tulisi tyytyä vallitsevaan tilanteeseen ja toteuttaa kehäradalle mahdollisimman selkeä ja riittävän hyvä joukkoliikennepalvelu. Kysynnän puolesta kehäradalle riittäisi toki tunnin vuoroväli aivan hyvin.

    Saa nähdä, minkälaisen kostotoimenpiteen HSL suunnittelee länsimetron aloittaessa. Sehän lisää joukkoliikenteen tuotantokustannuksia aivan poskettomasti, mikä sekään ei ole HSL:n vika.
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  4. #1639

    Liittynyt
    26.09.2006
    Sijainti
    Helsinki, Punavuori
    Viestejä
    3672

    oletus Vs: Raideyhteys Helsingin lentokentälle

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Kysynnän puolesta kehäradalle riittäisi toki tunnin vuoroväli aivan hyvin.
    Milläköhän perusteella? Lentoaseman, Kivistön ja Aviapolisin asemat ovat mitä ilmeisimmin ihan vilkkaita. Toki Kehäradan investoinnin olisi voinut paremmin käyttää rakentamalla ratajatkeen Kivistöön ja lentoradan, mutta ei se alueiden liikennetarvetta muuta.

    Toki lentoaseman ympäristössä on junissa vähemmän matkustajia kuin Pasilan korkeudella. Ihan samalla lailla kuin R- tai H-junissa on Riihimäen eteläpuolella vähemmän matkustajia kuin Pasilan nurkilla.

    ---------- Viestit yhdistetty klo 14:15 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 14:06 ----------

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Antero Alku Näytä viesti
    .
    Kehärataliikenteen asemien harventamisesta oli tänään juttua myös HS:ssa. Minusta tämä asia oireilee. On varaa tehdä lähes miljardilla rata, mutta junien ajaminen radalla on sitten liian kallista. Tai liian hidasta, vaikka on tähän asti vakuuteltu, että ihan hyvä ja nopea yheys on. Ja että yhteyden etuna on, että lentokentän junat pysähtyvät kaikilla asemilla, että niin kätevästi pääsee kentälle joka paikasta.
    Minun on kyllä vaikea ymmärtää, miksi mikään juna pysähtyy Ilmalassa. Aika turhalta tuo pysäkki vaikuttaa, kannattaisikohan se lakkauttaa kokonaan?

  5. #1640
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6712

    oletus Vs: Raideyhteys Helsingin lentokentälle

    Lainaus Alunperin kirjoittanut petteri Näytä viesti
    Milläköhän perusteella? Lentoaseman, Kivistön ja Aviapolisin asemat ovat mitä ilmeisimmin ihan vilkkaita.
    Sillä perusteella, että kysyntä ei edellytä muuta eikä Vantaa halua maksaa. Tämähän on mennyt päin honkia jo alusta lähtien: Vantaa luuli saavansa lottovoiton, kun valtio rakensi sen peltojen alle metron. Mutta sitä ei ymmärretty, että liikennöidäkin pitää. Kun HSL perustettiin, jätettiin kaikki kysymykset auki ja sopimatta, että saatiin YTV:n nimi vaihdettua. Nimenvaihdoksen jälkeen sitten herättiin pohtimaan, mitä se väljä "käyttäjä maksaa" oikein tarkoittaa. Vantaan mielestä se tarkoittaa sitä, että Helsinki maksaa kehäradan junaliikenteen. Muiden jäsenkuntien mielestä se tarkoittaa sitä, että Vantaa maksaa. (No, liikkuuhan siellä jotain toispaikkakuntalaisiakin, mutta suurin osa menee Vantaan piikkiin.) Vantaa möksäilee eikä tahdo antaa rahaa.

    Tarkoituksenmukaisinta olisi kai liikennöidä M ja I kuten nytkin ja kehärataa kerran tunnissa. Imagosyistä tuskin noin tehdään, mutta lopputulos riippuu siitä, miten Vantaan kukkaronnyörit lopulta heltyvät.
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  6. #1641
    Tunnistettu jäsen Compact avatar
    Liittynyt
    20.07.2005
    Viestejä
    2124

    oletus Vs: Raideyhteys Helsingin lentokentälle

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Antero Alku Näytä viesti
    Kehärataliikenteen asemien harventamisesta oli tänään juttua myös HS:ssa. Minusta tämä asia oireilee. On varaa tehdä lähes miljardilla rata, mutta junien ajaminen radalla on sitten liian kallista. Tai liian hidasta, vaikka on tähän asti vakuuteltu, että ihan hyvä ja nopea yheys on. Ja että yhteyden etuna on, että lentokentän junat pysähtyvät kaikilla asemilla, että niin kätevästi pääsee kentälle joka paikasta.
    Paperilehdessä kerrotaan ihmejuttua Hiekkaharjusta!

    Vaihtoehto 2:ssa ovat Keravan-linjalla Hiekkaharju, Tapanila, Pukinmäki ja Käpylä punaisella varoitusvärillä. "K-juna pysähtyisi päivisin kaikilla asemilla, paitsi Pukinmäessä ja mahdollisesti Hiekkaharjussa." Toisinsanoen Hiekkaharjussa (ja Pukinmäessä) pysähtyisi vain N-juna silloin toisinaan kun sitä liikennöitäisiin, lieneekö liikennöintiaika sitten vain aamun ja illan tunneilla? Muulloin ei ole mitään muuta kuin ohiajavia junia, joille ei á 20-sek-stop näytä tauluun mahtuvan...

    Lentokenttäjunalla ei myöskään ole lainkaan pysähdystä Hiekkaharjussa.

    Toivottavasti HS:n "savolaistoimittajat", jotka vetävät nykyään lehden kaupunkitoimitusta, ovat jälleen puusta pudonneita eivätkä ymmärrä HSL:n heppujen kaupunkilaispuheita.

  7. #1642
    Knightrider avatar
    Liittynyt
    07.03.2009
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1403

    oletus Vs: Raideyhteys Helsingin lentokentälle

    Lainaus Alunperin kirjoittanut petteri Näytä viesti
    Minun on kyllä vaikea ymmärtää, miksi mikään juna pysähtyy Ilmalassa. Aika turhalta tuo pysäkki vaikuttaa, kannattaisikohan se lakkauttaa kokonaan?
    Ei missään nimessä. 2 400 päivittäistä käyttäjää on aivan tarpeeksi seisakkeen säilyttämiseen. Vaihtoehtoista nopeaa yhteyttä seisakkeelta keskustaan tai Espooseen ei ole. Lisäksi asema toimii risteyspaikkana junien ja poikittaislinja-57:n kanssa. Tietenkään kaikkien Kehäradan junien ei kannata siinä pysähtyä, mutta ainakin alikansoitetun A-junan. Rautatieseisakkeiden ylläpitokustannukset ovat suhteellisen matalat, kun rahaa on jo investoitu seisakkeen rakentamiseen ja modernisointiin.
    Lainaus Alunperin kirjoittanut Tonxhu Näytä viesti
    Varsinkin Tikkurilan lukion ja ammattioppilaitoksen opiskelijat pitäisivät tästä suunnitelmasta. Noin 200 oppilasta Hiekkaharjun pohjoispuolelta (koko aamun aikana) on tietenkin ihan helppo ohjata käyttämään sitä olematonta vaihtoehtoista reittiä (v70).
    Lainaus Alunperin kirjoittanut Compact Näytä viesti
    Lentokenttäjunalla ei myöskään ole lainkaan pysähdystä Hiekkaharjussa.
    Mistä te olette nämä väitteenne keksineet? Ei Hiekkaharjua olla lakkauttamassa pysähdyspaikkana. Eikös ainakin osa Kehäradan junista pysähtyisi kaikissa suunnitelmissa edelleen Hiekkaharjussa?

  8. #1643
    Tunnistettu jäsen Compact avatar
    Liittynyt
    20.07.2005
    Viestejä
    2124

    oletus Vs: Raideyhteys Helsingin lentokentälle

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Knightrider Näytä viesti
    Mistä te olette nämä väitteenne keksineet?
    Ei niitä tarvitse keksiä, riittää kun lukee "Helsingin Sanomia". Ja Vantaan Sanomissa oli jo kesällä uutinen, että lentokentän junat ajan säästämiseksi mm. kenties ohittavat Hiekkaharjun pysähtymättä.

    Harmi kun nämä aikatauluasiat eivät enää ole ainoastaan VR:n hanskassa vaan niitä säätää nyt HSL...

  9. #1644
    Tunnistettu jäsen Compact avatar
    Liittynyt
    20.07.2005
    Viestejä
    2124

    oletus Vs: Raideyhteys Helsingin lentokentälle

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Compact Näytä viesti
    Paperilehdessä kerrotaan ihmejuttua Hiekkaharjusta!
    - - -
    Lentokenttäjunalla ei myöskään ole lainkaan pysähdystä Hiekkaharjussa.
    Hesarin päivittäisellä kohtuuttoman suurella väärinkirjoitettujen juttujen oikaisupalstalla (joka on yksi esimerkki lehden ammattitaidosta, tai sen puutteesta) on nyt korjattu asia ja kerrottu että lentokentän junat pysähtyvät kyllä Hiekkaharjussa. Se on hyvä asia.

  10. #1645

  11. #1646

    Liittynyt
    21.03.2006
    Viestejä
    17

    oletus Vs: Raideyhteys Helsingin lentokentälle

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Antero Alku Näytä viesti

    Kehärataliikenteen asemien harventamisesta oli tänään juttua myös HS:ssa. Minusta tämä asia oireilee. On varaa tehdä lähes miljardilla rata, mutta junien ajaminen radalla on sitten liian kallista. Tai liian hidasta, vaikka on tähän asti vakuuteltu, että ihan hyvä ja nopea yheys on. Ja että yhteyden etuna on, että lentokentän junat pysähtyvät kaikilla asemilla, että niin kätevästi pääsee kentälle joka paikasta.

    Antero
    Jos jo nyt mietitään asemien harventamista kiertoajan tai matka-ajan optimoimiseksi, mitä mahtaa tapahtua Pisara-radan valmistuttua, kun junien pitää alkaa kiertää noin tunnin pituista lenkkiä 10-20 minuutin vuorovälillä? Kehämäinen linja tuo aikataulujen suunnitteluun vielä lisää haasteita. Onkohan sitä kukaan suunnitellut?

  12. #1647
    ultrix avatar
    Liittynyt
    22.10.2005
    Sijainti
    Tampere Järvensivu (Jvs)
    Viestejä
    3344

    oletus Vs: Raideyhteys Helsingin lentokentälle

    Lainaus Alunperin kirjoittanut MaunuHolma Näytä viesti
    Jos jo nyt mietitään asemien harventamista kiertoajan tai matka-ajan optimoimiseksi, mitä mahtaa tapahtua Pisara-radan valmistuttua, kun junien pitää alkaa kiertää noin tunnin pituista lenkkiä 10-20 minuutin vuorovälillä? Kehämäinen linja tuo aikataulujen suunnitteluun vielä lisää haasteita. Onkohan sitä kukaan suunnitellut?
    Mun mielestäni tohon fiksu ratkaisu olisi ajaa yhtä "postitorven" muotoista linjaa Kauklahti-Pisara-Kehärata-Pisara-Kerava, jolla olisi välitasausajat keskustassa ja lentoasemalla.
    Sakari Kestinen

  13. #1648

    Liittynyt
    22.08.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1732

    oletus Vs: Raideyhteys Helsingin lentokentälle

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ultrix Näytä viesti
    Mun mielestäni tohon fiksu ratkaisu olisi ajaa yhtä "postitorven" muotoista linjaa Kauklahti-Pisara-Kehärata-Pisara-Kerava, jolla olisi välitasausajat keskustassa ja lentoasemalla.
    Keskustassa ei onnistune, sillä vuoroväli on siellä 5 min. Tai no, jokin parin minuutin tasaus ehkä. Lentoasemalla onnistuu paremmin.

  14. #1649

    Liittynyt
    09.07.2005
    Viestejä
    540

    oletus Vs: Raideyhteys Helsingin lentokentälle

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ultrix Näytä viesti
    Mun mielestäni tohon fiksu ratkaisu olisi ajaa yhtä "postitorven" muotoista linjaa Kauklahti-Pisara-Kehärata-Pisara-Kerava, jolla olisi välitasausajat keskustassa ja lentoasemalla.
    Näpräilin pienenä ajatusleikkinä alkeellisen minuuttiaikataulun tuolle ehdottamallesi postitorvilinjalle. Olen ehkäpä arvioinut pisaralenkin ajoajan Pasilasta Pasilaan (10 min) naftiksi. Jos se onkin 12 min, niin lentoaseman tasausajaksi tuleekin vain 3 min. Lentoasemalla on pakko tasata aikaa tuon laatimani aikataulun mukaan 5 min, jotta Huopalahti - Hiekkaharju -osuudelle saataisiin tasainen 5 min vuoroväli: Pasilassa ollaan minuuttilukemalla x8 Kauklahden suunnalta ja vastaavasti Vantaankosken suunnalta x3.

    Verrokkina myös erilliset Kauklahti - Kerava ja Lentokenttärinkulan aikataulut. Viimeksimainitun aikataulun mukaan lentokentällä seistään joko n. 10 min tai sitten ajetaan ilman ajantasausta. Erityisolosuhteet tuntien (Pisara parantaa koko Suomen junaliikenteen kulun) jälkimmäinen ei onnistu, koska Parikkala - Savonlinna -paikun myöhästyminen kertautuu vastavuoroisesti lentoasemalle saakka.
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat  
    :P

    Matkustajat, tehkää kasoja kadun reunaan!

  15. #1650

    Liittynyt
    22.08.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1732

    oletus Vs: Raideyhteys Helsingin lentokentälle

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Piirka Näytä viesti
    Olen ehkäpä arvioinut pisaralenkin ajoajan Pasilasta Pasilaan (10 min) naftiksi.
    Virallinen arvio taitaa puhua 10 minuutista. Pidän sitä täysin mahdollisena, ilman ajantasausta keskustan asemalla.


    Lainaus Alunperin kirjoittanut Piirka Näytä viesti
    Verrokkina myös erilliset Kauklahti - Kerava ja Lentokenttärinkulan aikataulut. Viimeksimainitun aikataulun mukaan lentokentällä seistään joko n. 10 min tai sitten ajetaan ilman ajantasausta.
    10 minuutin tasaus ei onnistune, sillä vuoroväli on 10 minuuttia eikä Lentoasemalle ole tulossa ylimääräisiä raiteita. Käsitykseni mukaan et ole ainoa, joka on päätynyt laskelmissa tuohon 0/10 lopputulokseen. Ja harmitellut huonoa onnea.
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 26.02.2014 kello 10:05. Syy: rikkinäinen tagi

Vastaavia viestiketjuja

  1. Laajasalon raideyhteys
    kirjoittanut 339-DF foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 1813
    Viimeisin viesti: 30.10.2017, 09:43
  2. Nikkilän raideyhteys
    kirjoittanut teme foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 46
    Viimeisin viesti: 23.11.2015, 23:24
  3. Suurpellon raideyhteys
    kirjoittanut kuukanko foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 75
    Viimeisin viesti: 26.09.2012, 01:03
  4. Raideyhteys Porvooseen
    kirjoittanut Albert foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 193
    Viimeisin viesti: 26.08.2010, 12:43
  5. Helsinki-Vantaan lentoaseman raideyhteys
    kirjoittanut ultrix foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 73
    Viimeisin viesti: 21.02.2007, 13:22

Tämän viestiketjun aihemerkinnät

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •