Sivu 135 / 140 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 35557595115125131132133134135136137138139 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 2011-2025/2088

Viestiketju: Raideyhteys Helsingin lentokentälle

  1. #2011

    Liittynyt
    30.04.2010
    Viestejä
    39

    oletus Vs: Raideyhteys Helsingin lentokentälle

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Max Näytä viesti
    "Kehärata" tosin vastasi minulle Facebookissa, että onhan se suora yhteys, kun samalla lipulla pääsee, vaikka vaihtamaan joutuukin. Joten tämä voi olla myös valittu tiedotuslinja.
    Tällä logiikallahan esimerkiksi kaikki HSL-alueen sisäiset matkat ovat suoria yhteyksiä.

  2. #2012

    Liittynyt
    12.12.2010
    Viestejä
    568

    oletus Vs: Raideyhteys Helsingin lentokentälle

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Koge Näytä viesti
    Tällä logiikallahan esimerkiksi kaikki HSL-alueen sisäiset matkat ovat suoria yhteyksiä.
    Niin ja itse asiassa kaikki vaihdolliset yhteydet tällä logiikalla ovat suoria yhteyksiä, oli sitten kyse bussi- tai raideliikenteestä.

  3. #2013

    Liittynyt
    22.07.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    353

    oletus Vs: Raideyhteys Helsingin lentokentälle

    Lainaus Alunperin kirjoittanut joht. Nyman Näytä viesti
    Aivan varmasti kannattaa laittaa palautetta suoraan toimittajalle jutuista. Jos rustaat kommenttikenttään jonkun oikaisun, ei sitä varmasti oikaista seuraavan päivän lehdessä. Sen sijaan jos rustaat feedbackin suoraan toimittajalle, se voidaan jopa oikaista. Itse jonkin verran journalistin hommia tehneenä tiedän, kuinka arvokasta lukijapalaute on, suorien virheiden vinkkaamisista puhumattakaan.
    Palaute asiavirheistä tulee laittaa suoraan toimittajalle sähköpostilla ja cc:nä sekä palstapäätoimittajalle että lehden päätoimittajalle (HS: kaius.niemi(at)hs.fi) http://www.hs.fi/yhteystiedot/. Kun perustelee asiallisesti, niin palaute huomioidaan. Jutun kommentti ei aina välity.

  4. #2014
    Tunnistettu jäsen vristo avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    3560

    oletus Vs: Raideyhteys Helsingin lentokentälle

    Tänä aamuna pääsin P-junalla lentokentän Lentokenttä-asemalle saakka. Hämmästykseni oli suuri kun piti kiivetä peräti neljät liukuportaat, pitkien käytävien lisäksi ennenkuin pääsi maanpinnalle.

    Alla olevassa linkissä kuva samasta tilanteesta Kööpenhaminan Kastrupin lentokentän alittavasta rautatiestä sekä sen asemasta. Sieltä noustaan vain yksien liukukäytävien kautta suoraan lentokentän aulaan. Helppoa. Helsinki-Vantaan lentoasemalla vastaavaan kuluu aikaa yli viisi minuuttia.

    https://www.dropbox.com/s/e84giubrls...009-1.jpg?dl=0

    Kysymykseni kuuluu:
    Miksi Kehäradan tunneliasemien pitää olla niin julmetun syvälle kallion sisässä? Miksi ei voinut olla lähempänä pintaa?
    Viimeisin muokkaaja vristo; 10.07.2015 kello 12:43.

  5. #2015
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1459

    oletus Vs: Raideyhteys Helsingin lentokentälle

    Lainaus Alunperin kirjoittanut vristo Näytä viesti
    Miksi Kehäradan tunneliasemien pitää olla niin julmetun syvälle kallion sisässä? Miksi ei voinut olla lähempänä pintaa?
    Lentoaseman osalta keskeisin ero taitaa olla lentokentän muoto. Kastrupin terminaali on kentän laidalla, joten katetussa betonikaukalossa kulkeva rata ei alita lainkaan kiitoratoja eikä muitakaan lentokoneiden käytössä olevia alueita. Radan päällä ei ole muita rakennuksiakaan kuin asema ja yksi pysäköintitalo. Rata on muutenkin toiminnallisesti lentokenttäalueen ulkoreunalla, joten se ei pahemmin vie tilaa muilta toiminnoilta. Osa tilasta on taidettu täyttää merestä.

    Kehärata alittaa ykkösterminaalin, asematason ja kiitoradan. Näiden auki kaivaminen olisi varmaankin mahdollista, mutta aika työlästä. Ainakin kiitoradan kohdalle tarvittaisiin järeitä rakenteita. Lähellä pintaa oleva rata ja asema varaisivat myös varsin keskeistä tilaa lentokenttäalueella, koska ne kulkevat suoraan terminaalikokonaisuuden keskeltä.

  6. #2016
    Tunnistettu jäsen vristo avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    3560

    oletus Vs: Raideyhteys Helsingin lentokentälle

    Kiitos selvityksestäsi, nimimerkki "late-".

    ---------- Viestit yhdistetty klo 12:57 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 12:48 ----------

    Tosiasiassa, kyllä Kastrupin kentälläkin oli jonkinmoinen kävelymatka, pitkiä käytäviä pitkin, itse lentoaseman lähtöporteilta ja turvatarkastusalueelta.

  7. #2017

    Liittynyt
    22.08.2009
    Viestejä
    530

    oletus Vs: Raideyhteys Helsingin lentokentälle

    Tietääkö kukaan millainen Lentoaseman aseman lentoaseman sisäänkäynti tulee olemaan?

    Tietotien aseman sisäänkäynnin kohdalla ihmettelen onko sen suunnittelijalla sadistisia taipumuksia. Miten voi olla mahdollista että tuollaiselle alueelle ei saa sijoitettua sisäänkäyntiä siten että on yhtenäiset välittömästi laiturilta alkavat rullaportaat, kuten kaikkialla muualla maailmassa ja jopa Helsingin metrossa?

  8. #2018

    Liittynyt
    28.05.2010
    Sijainti
    Turku
    Viestejä
    3319

    oletus Vs: Raideyhteys Helsingin lentokentälle

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Minä vain Näytä viesti
    jopa Helsingin metrossa?
    Hakaniemi? Kaisaniemi? Sörnäinen?

    Aikalaillahan yllä jo on vastattukin. Ei siellä Lentoaseman läheisyydessä tuhottomasti tilaa ole, jostain tehdään kompromisseja.

  9. #2019

    Liittynyt
    22.08.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1732

    oletus Vs: Raideyhteys Helsingin lentokentälle

    Lainaus Alunperin kirjoittanut vristo Näytä viesti
    Miksi Kehäradan tunneliasemien pitää olla niin julmetun syvälle kallion sisässä? Miksi ei voinut olla lähempänä pintaa?
    Ylempänä käsiteltiinkin jo itse tunneliasemia, mutta arvatkaas (ennen seuraavan kappaleen lukemista) minkä syyn vuoksi käydään tunnelin syvimmällä kohdalla?

    Ei terminaalien eikä kiitoteiden, vaan Päijännetunnelin.

  10. #2020

    Liittynyt
    22.08.2009
    Viestejä
    530

    oletus Vs: Raideyhteys Helsingin lentokentälle

    Lainaus Alunperin kirjoittanut zige94 Näytä viesti
    Hakaniemi? Kaisaniemi? Sörnäinen?

    Aikalaillahan yllä jo on vastattukin. Ei siellä Lentoaseman läheisyydessä tuhottomasti tilaa ole, jostain tehdään kompromisseja.
    Kaisaniemen ja Sörnäisten asemilla pääsee maan pinnalle kaksilla rullaportailla ja kävelyä välissä on ehkä 20 m. Tietotien sisäänkäynnissä on siis neljät rullaportaat pystysuorassa kuilussa, 100 m kävelyä ja vielä yhdet rullaportaat laiturille. Jos yhtenäiset rullaportaat oli oikeasti mahdotonta toteuttaa, olisi kannattanut mieluummin vaikka rakentaa hissit laiturilta maan pinnalle. Tietotien sisäänkäynnin ympärillä on niin paljon parkkipaikkoja että lippuhallille ei voi olla löytymättä paikkaa.

  11. #2021

    Liittynyt
    05.03.2009
    Viestejä
    844

    oletus Vs: Raideyhteys Helsingin lentokentälle

    Lainaus Alunperin kirjoittanut tlajunen Näytä viesti
    Ylempänä käsiteltiinkin jo itse tunneliasemia, mutta arvatkaas (ennen seuraavan kappaleen lukemista) minkä syyn vuoksi käydään tunnelin syvimmällä kohdalla?

    Ei terminaalien eikä kiitoteiden, vaan Päijännetunnelin.
    Niin, olisikohan tuntunut tuossa konkurssissa pahemmin, että homma oltaisiin tehty kunnolla ja Päijännetunnelia olisi siirretty kulkemaan lentoaseman ohitse? Mieluummin rakennetaan tolkuttoman syvälle, tehdään suurehko kompromissi saavutettavuuden kanssa ja maksetaan liukuportaita hamaan loppuun kuin investoidaan vähän enemmän, että saadaan paras mahdollinen lopputulos. Jotenkin tuttua helsinkiläistä tunnelijunan rakentamista.

    Nähtäväksi jää kuinka nopeasti tuosta toisesta sisäänkäynnistä pääsee laiturilta terminaaleihin, mutta eipä ole Tietotien sisäänkäynnin perusteella kovin suuret odotukset.

  12. #2022
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6712

    oletus Vs: Raideyhteys Helsingin lentokentälle

    Nyt alkaa kuulostaa jo aika hurjalta. Siis kehärata alittaa lentoaseman tunnelissa, joka kulkee Päijännetunnelin alapuolella. Ja kehäradan tunneliin, siis siihen syvempään ja alempaan, on valunut glykolia lentoasemalta. Kaiken logiikan mukaan sitä glykolia on valunut myös ylempänä olevaan Päijännetunneliin. Jossa kulkee stadilaisten juomavesi. Jos ei, niin miksi ei?
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  13. #2023

    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    44

    oletus Vs: Raideyhteys Helsingin lentokentälle

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Minä vain Näytä viesti
    Tietotien sisäänkäynnissä on siis neljät rullaportaat pystysuorassa kuilussa, 100 m kävelyä ja vielä yhdet rullaportaat laiturille. Jos yhtenäiset rullaportaat oli oikeasti mahdotonta toteuttaa, olisi kannattanut mieluummin vaikka rakentaa hissit laiturilta maan pinnalle. Tietotien sisäänkäynnin ympärillä on niin paljon parkkipaikkoja että lippuhallille ei voi olla löytymättä paikkaa.
    Mulle jäi mieleen kolmet liukuportaat siinä pystysuorassa kuilussa, mutta ehkä muistan väärin. Ne kaikki pystyi ohittamaan nopealla hissillä, josta varmaan tulee suosittu vakiomatkustajien keskuudessa. Aikaa hissillä säästyi luokkaa pari minuuttia ja jäljelle jäi vain 100 m kävely ja yhden liukuportaat.

  14. #2024

    Liittynyt
    12.12.2010
    Viestejä
    568

    oletus Vs: Raideyhteys Helsingin lentokentälle

    Lainaus Alunperin kirjoittanut mlahdenm Näytä viesti
    Mulle jäi mieleen kolmet liukuportaat siinä pystysuorassa kuilussa, mutta ehkä muistan väärin. Ne kaikki pystyi ohittamaan nopealla hissillä, josta varmaan tulee suosittu vakiomatkustajien keskuudessa. Aikaa hissillä säästyi luokkaa pari minuuttia ja jäljelle jäi vain 100 m kävely ja yhden liukuportaat.
    Kaverini kävi eilen turistimatkalla Lentoaseman rautatieasemalla ja otti reissusta nipullisen kuvia, jotka löytyvät alla olevan linkin takaa. Lisäksi hän havainnollisti liukuportaiden määrän ja aseman "kerrokset" oheisella piirroksella.
    --
    https://www.facebook.com/groups/8050...0029576065941/

    --

    Nimi: Scan M276n0068.jpg
Katselukertoja: 754
Koko: 14,9 KB

  15. #2025
    MJG
    MJG ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    29.06.2009
    Viestejä
    270

    oletus Vs: Raideyhteys Helsingin lentokentälle

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Nyt alkaa kuulostaa jo aika hurjalta. Siis kehärata alittaa lentoaseman tunnelissa, joka kulkee Päijännetunnelin alapuolella. Ja kehäradan tunneliin, siis siihen syvempään ja alempaan, on valunut glykolia lentoasemalta. Kaiken logiikan mukaan sitä glykolia on valunut myös ylempänä olevaan Päijännetunneliin. Jossa kulkee stadilaisten juomavesi. Jos ei, niin miksi ei?
    Perusero on se, että päijännetunnelissa on ylipaine eli jos tunneli vuotaa, se vuotaa tunnelista kallioon.

    Toinen ero on, että glykolia imenyt huokoisempi kallion kohta on pari kilometriä päijännetunnelin itäpuolella.

    Glykoliriski on tunnistettu ja tasot ovat seurannassa. HSY ei pidä glykolia kovin merkittävänä riskinä. Pahempaa jälkeä tekisi massiivinen öljyvuoto. Glykoli ei ole myrkky eikä edes epäterveellistä. Kehäradan glykoliongelma on siinä, että glykoli on biohajoavaa ja hajoamisen välituotteina syntyvät hapot syövyttävät betonia ja hiiliteräksiä.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Laajasalon raideyhteys
    kirjoittanut 339-DF foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 1813
    Viimeisin viesti: 30.10.2017, 09:43
  2. Nikkilän raideyhteys
    kirjoittanut teme foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 46
    Viimeisin viesti: 23.11.2015, 23:24
  3. Suurpellon raideyhteys
    kirjoittanut kuukanko foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 75
    Viimeisin viesti: 26.09.2012, 01:03
  4. Raideyhteys Porvooseen
    kirjoittanut Albert foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 193
    Viimeisin viesti: 26.08.2010, 12:43
  5. Helsinki-Vantaan lentoaseman raideyhteys
    kirjoittanut ultrix foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 73
    Viimeisin viesti: 21.02.2007, 13:22

Tämän viestiketjun aihemerkinnät

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •