Sivu 137 / 140 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 37577797117127133134135136137138139140 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 2041-2055/2088

Viestiketju: Raideyhteys Helsingin lentokentälle

  1. #2041

    Liittynyt
    12.12.2010
    Viestejä
    568

    oletus Vs: Raideyhteys Helsingin lentokentälle

    Lainaus Alunperin kirjoittanut aulis Näytä viesti
    Aika pitkän etsimisen jälkeen löysin tällaisen piirroksen lentoaseman asemasta:

    Liite 2365

    Eli terminaalin sisäänkäynnillä on sitten paljon lyhyempi yhdyskäytävä kuin Tietotiellä, ja liukuportaat ovat yhtenäiset. Hyvä näin.
    Tämä oli erinomainen otos. Löytyisikö tätä ja vastaavaa Lentoaseman rautatieasemasta jostain korkearesoluutioisena?

  2. #2042

    Liittynyt
    22.08.2009
    Viestejä
    530

    oletus Vs: Raideyhteys Helsingin lentokentälle

    Kuvassa näkyy, kuten arvelinkin, paljon lähempänä laituria oleva porraskuilu. Eikö tuon porraskuilun yhteyteen olisi vaan voinut asentaa kahta hissiä? Mikä tämän esti?

  3. #2043

    Liittynyt
    11.03.2006
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    245

    oletus Vs: Raideyhteys Helsingin lentokentälle

    Lainaus Alunperin kirjoittanut joht. Nyman Näytä viesti
    Tämä oli erinomainen otos. Löytyisikö tätä ja vastaavaa Lentoaseman rautatieasemasta jostain korkearesoluutioisena?
    Kaivoin kuvan HTML-koodista, tässä siis tämä alkuperäinen. Ei ole paljoa tuota aiempaa tarkempi jonka kuvakaappauksena otin. Kuva on peräisin uutisesta tästä osoitteesta:
    http://www.lentoposti.fi/uutiset/kal..._rautatieasema

    Nimi: Unknown.jpg
Katselukertoja: 1271
Koko: 73,8 KB

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Minä vain Näytä viesti
    Kuvassa näkyy, kuten arvelinkin, paljon lähempänä laituria oleva porraskuilu. Eikö tuon porraskuilun yhteyteen olisi vaan voinut asentaa kahta hissiä? Mikä tämän esti?
    Itse olisin näkevinäni kyllä kaksi hissiä molemmilla sisäänkäynneillä.

  4. #2044
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6711

    oletus Vs: Raideyhteys Helsingin lentokentälle

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Minä vain Näytä viesti
    Kuvassa näkyy, kuten arvelinkin, paljon lähempänä laituria oleva porraskuilu. Eikö tuon porraskuilun yhteyteen olisi vaan voinut asentaa kahta hissiä? Mikä tämän esti?
    Veikkaisin sitä tavallista selitystä, eli kehäradan suunnittelijoista
    a) kellekään ei tullut mieleen
    b) ketään ei kiinnostanut
    c) kukaan ei oikeastaan käytä itse junaa, varsinkaan lentomatkustajana, eikä tiedä tarpeita
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  5. #2045
    Tunnistettu jäsen SD202 avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    1264

    oletus Vs: Raideyhteys Helsingin lentokentälle

    Tänään selvisi hieman puolivahingossa, että Tikkurilantie on ainakin osittain Kehärata -projektin kunnossapitovastuulla. Tämä itse asiassa selvensi asiaa, miksi etenkin Tikkurilantien kevyen liikenteen väylät ovat "mielenkiintoisessa" kunnossa. Kesän aikana on tullut mm. huomattua, kun Aviapoliksen aseman kohdalla olevassa liikenneympyrästä on jyrsitty kevyen liikenteen väylän asfalttia pois. Ja paria päivää myöhemmin asfaltti on laitettu uudelleen paikalleen - enkä kyllä huomannut että siinä välissä kyseisellä kohdalla olisi tehty mitään kaivuutöitä.

    Hieman lännempänä tuosta oli vuoden verran jätetty ilman päällystettä eräs kevyen liikenteen kohta. Laitoin jokunen aika sitten palautetta siitä Vantaan kaupungille ja juhannusviikolla päällyste saatiinkin paikoilleen. Sääli vain, että noin kymmenen sentin matkalle tuota päällystettä ei laitettu vaan se jätettiin muhkuraiseksi.
    We komen aan in Erps-Kwerps.

  6. #2046
    R10
    R10 ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    17.07.2015
    Viestejä
    4

    oletus Vs: Raideyhteys Helsingin lentokentälle

    Lainaus Alunperin kirjoittanut aulis Näytä viesti
    Kaivoin kuvan HTML-koodista, tässä siis tämä alkuperäinen. Ei ole paljoa tuota aiempaa tarkempi jonka kuvakaappauksena otin. Kuva on peräisin uutisesta tästä osoitteesta:
    http://www.lentoposti.fi/uutiset/kal..._rautatieasema
    Muistikuvani mukaan asemien suunnitelmista oli aikanaan ihan hyvin materiaalia saatavilla julkisesta verkosta, mutta ei ainakaan Liikenneviraston sivuilla juuri mitään enää ole. Olisikohan ko. kuva peräisin tästä http://www.getunderground.fi/getfile...&cc=3&refid=32 (PDF) (tai tästä hieman erisisältöisestä esityksestä http://www.slideshare.net/INFRAry/ka...t-9-10-2014-jk)

    Esityksessä on tarkempi kuva terminaalin sisäänkäynnistä sekä vastaava kuva Aviapoliksen asemasta. Ja muutakin mielenkiintoista, esim. esityksen mukaan kehärata menee Päijännetunnelin yli.

    Aviapoliksessakin on maan alla yhdyskäytävät, edellyttääköhän joku säännös moista? Onko sisäänkäynnin ja kuilurakennuksen oltava tietyllä etäisyydellä toisistaan? Sisäänkäynnin saaminen tien viereen ei taida olla riittävä peruste, kun tie ymmärtääkseni nimenomaan siirrettiin Aviopoliksen asemaa silmällä pitäen nykyiselle paikalleen.

    Esityksen mukaan Lentoaseman Tietotien sisäänkäynnin päässä oleva kuilurakennus poikkeaa terminaalin puoleisesta kuilurakennuksesta ja Aviapoliksen pohjoisesta kuilurakennuksesta siten, että siinä on syvällä maan alla yhdyskäytävä. Muissa kuilurakennuksissa sivuttaissiirtymä on maan pinnassa. Äkkinäinen miettii, että on väistetty Tutkatien pohjoispuolelle nousevaa pysäköintitalon laajennusta. (Googlen satelliittikuvista näkyy rakenteilla olevien sisäänkäyntien ja kuilurakennusten sijainti)

  7. #2047
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6711

    oletus Vs: Raideyhteys Helsingin lentokentälle

    Hesari kertoo tänään, että monien lentokentällä työskentelevien joukkoliikenneyhteydet ovat heikentyneet ja muuttuneet epäluotettaviksi kehäradan avaamisen myötä: http://www.hs.fi/kaupunki/a1442808626068

    Lehti on haastatellut matkustajia. Lentoasemalla työskentelevä nainen Kartanonkoskelta kertoo: "Myöhästyn töistä vähintään viikoittain siksi, että pysäkille tuleva bussi ei pysähdy, koska se on täynnä." ja "Tätä tapahtuu myös lentokentältä lähdettäessä. Toisinaan käy niin, että bussiin ei mahdu ketään enää kakkosterminaalista, kun bussi on täynnä jo T1:n jälkeen." Matka-aika on kasvanut 10–15 minuutista 45–60 minuuttiin.

    Lentoasemalla työskentelevä mies Sörnäisistä kertoo, että bussiin mahtuminen ei ole ongelma, mutta vuorovälin harventuminen ja yhteyden hidastuminen lähes puolella entisestä on. HSL:n vastaus Kalliossa, Sörnäisissä ja Vallilassa asuville on ollut, että lentokenttäjunaan on helppo vaihtaa Käpylässä.

    Jutussa on haastateltu myös HSL:n ryhmäpäällikkö Arttu Kuukankorpea, joka kertoo linjasta 615, että "sen suurin ongelma on, että iso joukko turisteja käyttää linjaa edelleen." Turistien käytös on Kuukankorven mukaan yllättänyt HSL:n: "Monet turistit eivät suostu menemään junaan varsinkin jos heidän pitää ensin kulkea asemalle shuttle-bussilla." Yleiskommenttina Kuukankorpi toteaa vielä lohdun sanoja matkustajille: "Bussireitit vaihtuvat ajoittain alueella kuin alueella, ei tämä ole ensimmäinen kerta."
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  8. #2048

    Liittynyt
    05.03.2009
    Viestejä
    842

    oletus Vs: Kehäradan rakentaminen

    615:sta kanssa sössiminen kyllä kertoo valitettavan paljon HSL:n osaamisesta linjastosuunnittelussa. Jos löytyy stereotyyppinen joukkoliikenteellä lentoasemalle kulkija, niin se on Kalliossa asuva hipsteri, joka ravaa Berliinissä. Ja miten kehärata paransi Pitkänsillan pohjoispuolella asuvien lentokenttäyhteyttä? Ei mitenkään. Eri asia olisi, jos Hakaniemessä ja Pasilassa pääsisi näppärästi vaihtamaan lähijunaan, muttei tunnetuista syistä pääse. Eikä tarvittaisi välttämättä edes Pisaraa, kunnolliset vaihtomahdollisuudet Rautatieasemalla ja Pasilassa voisivat riittää - kunnollisella tarkoitan, että raitiovaunusta tai metrosta pääsee lähijunaan kävelemällä portaat alas tai ylös. Puolen kilometrin kävely vaihtaessa on todella tympeää ja lentolaukun kanssa se ei mene edes huumorista.

    Uberin laariin sataa.
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 21.10.2015 kello 23:20. Syy: siirretty toiseen ketjuun

  9. #2049
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6711

    oletus Vs: Kehäradan rakentaminen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut j-lu Näytä viesti
    Jos löytyy stereotyyppinen joukkoliikenteellä lentoasemalle kulkija, niin se on Kalliossa asuva hipsteri, joka ravaa Berliinissä.
    Ei noista potentiaalisista vegaanicurrymakkaran ystävistä silti sitä massaa kerry, niin kuin ei kehärataakaan ole suunniteltu niiden varaan, jotka Seutulasta jonnekin lentelevät. Massa kertyy lentoasemalla työskentelevistä ja sen mukaan liikenne suunnitellaan (tai olisi pitänyt suunnitella).

    On tietysti hyvä, että HSL myöntää virheensä ja lisää sinne sen uuden bussin.
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  10. #2050

    Liittynyt
    16.12.2005
    Viestejä
    970

    oletus Vs: Kehäradan rakentaminen

    Tavallaanhan kyse ei ole edes sössimisestä, vaan valitun fundamentalismin toteuttamisesta ja laajentamisesta alue kerrallaan. Konsepti on sama: rakennetaan raskasraide, lopetetaan iso määrä suoria maanpäällisiä yhteyksiä ja uskotaan/uskotellaan, että joukkoliikenne paranee. Hintalappu on näissä "parannuksissa" myös niin kova, että joudutaan saneeraamaan pintaliikennettä entistäkin enemmän ja nostamaan lippujen hintoja. Projekti kerrallaan joukkoliikenteen kyydistä häipyy asiakkaita, kun kulkeminen käy liian vaivalloiseksi. Uusia saadaan tilalle radanvarsilta, mutta ei riittävästi, koska joukkoliikenteen markkinaosuus ei muutu mihinkään.

    Ja ainahan voi uutisoida "matkustamäärien" kasvusta, vaikka tosiasiassa tarkoitettaisiin "nousujen" kasvua, jota syntyy automaattisesti lisäämällä vaihdollisia matkoja, jollei menetetä yli 50% matkustajista.

  11. #2051

    Liittynyt
    31.03.2015
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    90

    oletus Vs: Kehäradan rakentaminen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut j-lu Näytä viesti
    Ja miten kehärata paransi Pitkänsillan pohjoispuolella asuvien lentokenttäyhteyttä? Ei mitenkään.
    Paransihan se kyllä vaikkapa oulunkyläläisten tai puistolalaisten yhteyksiä, tai kannelmäkeläisten, ja vastaavasti sitten heikensi esim. sieltä Kallio-Vallila-akselilta (mitä tämä uusi bussi nyt sitten joutuu paikkaamaan, hyvä sinänsä että se tulee). Näin kai se usein on, jos jokin asia tehdään eri tavalla kuin ennen: toiset hyötyvät, toiset saattavat hävitä.,
    Viimeisin muokkaaja TuomasLehto; 20.10.2015 kello 14:35.
    Joukkoliikennettä ja Helsinkiä myös romaanissani (kovakantisena ja e-kirjana).

  12. #2052

    Liittynyt
    02.07.2005
    Viestejä
    318

    oletus Vs: Kehäradan rakentaminen

    Ymmärrän, että Kallion vegaanimakkara-hipsteri-Berliinin matkaajat -yleistys on kieli poskessa tehty karrikointi.

    Itse matkustan lentoasemalle kotoani Munkkiniemestä seuraavasti: joko h52 Huopalahteen tai h57 Ilmalaan. Siitä junalla Kannelmäen ja Myyrmäen kautta lentoasemalle. Käytän mielummin läntistä reittiä kuin Tikkurilan kautta. Maisemat ovat mielestäni siellä mukavammat kuin Malmilla tai Tikkurilassa.

    Matkustan useinmiten Englantiin, Italiaan tai Espanjaan. Syön ehtaa bratwurstia mielelläni - myös Berliinissä, jos joskus siellä käyn.

    Käytän lentoasemalle junaa, vaikka käytössäni on kaksi yksityisautoa. Olen melko tyytyväinen kehäradan liikennöintiin. Voi johtua siitä, että en käytä sitä esim. työmatkoilla.

    Tuttavapiirissäni on kaltaisiani - no eikä ehkä paljon- mutta on.

  13. #2053

    Liittynyt
    15.01.2014
    Viestejä
    147

    oletus Vs: Kehäradan rakentaminen

    Olisi aina hyvä nähdä tilastoja, kuinka monelle oikeasti uudistus aiheutti ylitse pääsemättömiä esteitä, 10-20 min matka-ajan pidennys ei ole syy mielestäni dumata koko uudistus. Helsingin Sanomien populistinen kaikki meni ihan huonoksi, hitsi - populismi ei tuo keskusteluun mitään hyvää argumentaatiota.

    Ja kuten joku yllä sanoi, asiat muuttuvat, maailma menee eteenpäin, varmasti heille jotka asian harmiksi kokevat on elämässä monta asiaa joka on heille muuttunut hyväksi ja jollekin toiselle asia on iso ongelma. Kuten se eräs nainen joka kuvassa oli puhelin kädessä, sen sai aika halvalla kun joku suostui asumaan tehtaassa että työ on halpaa ja hänellä on sitten mahdolisuus ostaa halpa puhelin.

  14. #2054

    Liittynyt
    16.12.2005
    Viestejä
    970

    oletus Vs: Kehäradan rakentaminen

    Joukkoliikenteen tarjoamat todelliset matka-ajat lähtöpäästä määränpäähän ovat useimmiten lähtökohtaisesti selvästi auton tarjoamia pitempiä. Jos tähän pistetään jollakin "parannuksella" vielä 10-20 minuuttia per suunta lisää, kyllä se on monelle joukkoliikenteen käyttäjälle kohta, jossa mietitään, jatkuuko asiakassuhde enää.

  15. #2055

    Liittynyt
    31.03.2015
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    90

    oletus Vs: Kehäradan rakentaminen

    Epäilemättä, ja kuten todettu, joillakin matka-ajat ovat pidentyneet ja joillakin lyhentyneet Kehäradan myötä. Minäkin näkisin mielelläni sen tilaston (tai edes dataan perustuvan arvion) siitä, kuinka paljon kumpaakin ryhmää on, ennen kuin annan omia tuomioitani. Mutu-arvioni on, että Kehärata jää voiton puolelle ainakin jos nimenomaan matka-aikoja lentoasemalle vertaillaan, mutta jos olen väärässä, so be it.
    Joukkoliikennettä ja Helsinkiä myös romaanissani (kovakantisena ja e-kirjana).

Vastaavia viestiketjuja

  1. Laajasalon raideyhteys
    kirjoittanut 339-DF foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 1813
    Viimeisin viesti: 30.10.2017, 09:43
  2. Nikkilän raideyhteys
    kirjoittanut teme foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 46
    Viimeisin viesti: 23.11.2015, 23:24
  3. Suurpellon raideyhteys
    kirjoittanut kuukanko foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 75
    Viimeisin viesti: 26.09.2012, 01:03
  4. Raideyhteys Porvooseen
    kirjoittanut Albert foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 193
    Viimeisin viesti: 26.08.2010, 12:43
  5. Helsinki-Vantaan lentoaseman raideyhteys
    kirjoittanut ultrix foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 73
    Viimeisin viesti: 21.02.2007, 13:22

Tämän viestiketjun aihemerkinnät

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •