Sivu 76 / 140 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 163656667273747576777879808696116136 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 1126-1140/2088

Viestiketju: Raideyhteys Helsingin lentokentälle

  1. #1126

    Liittynyt
    23.08.2005
    Viestejä
    3332

    oletus Vs: Raideyhteys Helsingin lentokentälle

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kaaleppi73 Näytä viesti
    Kiitos samoin, olemme veljekset kuin ilvekset.
    Pyydän kaikkia, jotka pitävät minua trollaajana, ilmoittamaan välittömästi sen joko tähän ketjuun tai yksityisviestillä.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kaaleppi73 Näytä viesti
    Minulle hiukan uusi asia, että Laajasalo on rinnastettavissa Marja-Vantaaseen. Eli Marja-Vantaalle olisi voitu tehdä raitiotie keskustasta? ok...
    Hyvä, että annat kunnon tyyppiesimerkin, jotta sinut voi nyt varmuudella luokitella pelkäksi trollaajaksi.

    Korkean tason poliittiset päättäjätkin ovat muuten tienneet haaveratikasta jo pitkään.

  2. #1127
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    24.09.2009
    Viestejä
    81

    oletus Vs: Raideyhteys Helsingin lentokentälle

    Ja sama korkean tason päättäjä haluaa kehäradan:

    http://www.eduskunta.fi/faktatmp/uta...6_2007_p.shtml

    ---------- Viesti lisätty kello 20:18 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 20:15 ----------

    Pieni editointi vielä:


    Alunperin kirjoittanut Kimmo Kiljunen
    KK 86/2007 vp - Kimmo Kiljunen /sd
    Kehäradan toteuttaminen
    Eduskunnan puhemiehelle

    Kauppa- ja teollisuusministeri Mauri Pekkarisen mukaan hallituspuolueet ovat harkinneet mahdollisuutta lykätä Kehäradan rakentamisen aloittamista. Keskisuomalainen-lehden 29.4.2007 julkaiseman uutisen mukaan ministeri Pekkarinen on luvannut, että hallituksen lupaamat 100 miljoonaa euroa tienpitoon ja joukkoliikenteeseen saadaan osittain kokoon siirtämällä Kehäradan aloittamista myöhemmäksi. Tämä uutinen on herättänyt kummastusta ja suurta huolta.

    Pääkaupunkiseudun Kehärata yhdistää Martinlaakson radan lentoaseman kautta päärataan. Se avaa mahdollisuuden keskittää asumista ja työpaikkoja tehokkaan joukkoliikenteen piiriin. Lentoasemayhteyden vuoksi se on paitsi alueellisesti myös valtakunnallisesti ja kansainvälisesti merkittävä.

    Kehärata vähentää linja-auto- ja henkilöautoliikennettä, liikenneonnettomuuksien määrää ja liikenteen ympäristöhaittoja. Linja-autoliikenne vähenee erityisesti Helsingin kantakaupungissa ja sinne johtavilla säteittäisillä pääväylillä.

    Hallituksen kaavailut Kehäradan rakentamisen lykkäämisestä ovat huolestuttavia. Hankkeen lykkääminen on kohtuutonta, sillä se kohdistuu yli 1,3 miljoonan ihmisen asuinalueeseen. Lisäksi Kehäradan lähialueisiin liittyvä maankäytön suunnittelu on kunnissa pitkällä ja mm. Vantaan kaupunki on ostanut valtiolta maita.

    Kehäradan rakentamiseen on alustavasti varattu 320 miljoonaa euroa vuosille 2008-2011. Suunnitelmien mukaan rakentaminen aloitettaisiin vuonna 2008, ja rata valmistuisi vuonna 2013.

    Edellä olevan perusteella ja eduskunnan työjärjestyksen 27 §:ään viitaten esitän asianomaisen ministerin vastattavaksi seuraavan kysymyksen:

    Mihin toimiin hallitus ryhtyy, että Kehärata-hanke toteutetaan suunnitelmien mukaisesti?
    Helsingissä 11 päivänä toukokuuta 2007

    Kimmo Kiljunen /sd

  3. #1128

    Liittynyt
    23.08.2005
    Viestejä
    3332

    oletus Vs: Raideyhteys Helsingin lentokentälle

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kaaleppi73 Näytä viesti
    Ja sama korkean tason päättäjä haluaa kehäradan:
    Eli koska hän on molemmista tiennyt, muttei ole vaatinut näiden kahden kunnollista vertailua, hän on tehnyt päätöksensä puutteellisin perustein. MOT.

    ---------- Viesti lisätty kello 20:45 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 20:27 ----------

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Antero Alku Näytä viesti
    Jotta me muut saisimme selville, millä logiikalla selität --
    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kaaleppi73 Näytä viesti
    Ahaa. Palstalla on siis kuppikunta Anteron jengi (eli ”me muut”, sinua lainatakseni ) ja minä. Tätä en tiennyt. Oletko siis koko porukan puhemies?
    Trollaukseenhan kuuluu perinteisesti täydellinen sisälukutaidottomuus, joten ei liene kenellekään yllätys, että Kaaleppi73 haluaa tämänkin ymmärtää täydellisen väärin. Kuka tahansa normaalit viestintätaidot omaava tulkitsee kyllä lauseen "jotta me muut saisimme selville, millä logiikalla selität" tarkoittavan kirjaimellisemmin "minä en näe logiikassasi mitään järkeä, enkä usko kovin monen muunkaan näkevän". Mutta trollaajahan toki tarttuu tällaiseen heti, koska se on niin herkullista.

    Toivottavasti ylläpito (joka todistettavasti ei kuuluu "Anteron leiriin") vetää tästä jo omat johtopäätöksensä.
    Viimeisin muokkaaja Elmo Allen; 01.10.2009 kello 21:50. Syy: typo

  4. #1129
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    6003

    oletus Vs: Raideyhteys Helsingin lentokentälle

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Elmo Allen Näytä viesti
    Toivottavasti ylläpito (joka todistettavasti ei kuuluu "Anteron leiriin") vetää tästä jo omat johtopäätöksensä.
    Foorumin sääntöjen mukaan yhtä henkilöä kohden saa olla vain yksi tunnus. Kaaleppi73 on kirjoitustensa perusteella sama käyttäjä kuin Kolli, joten Kaaleppi73-tunnus on suljettu.

  5. #1130
    Max
    Max ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    26.08.2008
    Viestejä
    1002

    oletus Vs: Raideyhteys Helsingin lentokentälle

    Keravan kaupunkiradalla on käytössä vasemmanpuoleinen liikenne, Vantaankosken ja Leppävaaran radoilla taas oikeanpuoleinen. Tietääkö joku, miten tämä ongelma aiotaan ratkaista Kehäradan valmistuessa? Menevätkö kiskot ristiin vai muutetaanko vain ajokäytäntöä? Jos, niin kummassa suunnassa?

    Ei sillä, että tämä olisi mikään valtava ongelma, mutta tulipahan mieleen tänä aamuna Hiekkaharjun asemalla...

  6. #1131

    Liittynyt
    14.07.2005
    Sijainti
    koti: Espoo/työ: Helsinki
    Viestejä
    5510

    oletus Vs: Raideyhteys Helsingin lentokentälle

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Max Näytä viesti
    Keravan kaupunkiradalla on käytössä vasemmanpuoleinen liikenne, Vantaankosken ja Leppävaaran radoilla taas oikeanpuoleinen. Tietääkö joku, miten tämä ongelma aiotaan ratkaista Kehäradan valmistuessa? Menevätkö kiskot ristiin vai muutetaanko vain ajokäytäntöä? Jos, niin kummassa suunnassa?
    Kuvittelisin että ajokäytäntö muutetaan joko pää- tai rantaradalla niin että kaikilla radoilla ajetaan joko oikealla tai vasemmalla puolella. Pääradalla valittiin vasemmanpuoleinen liikenne aikoinaan siksi että kuski näkisi paremmin mitä laiturilla tapahtuu, kun kaikki asemat ovat saari-typpisiä eli laituri raiteiden välissä. Miksi ranta- ja Martinlaakson radalla ei vaihdettu puolta kun Leppävaaran raiteet valmistuivat, johtuu ehkä siitä että Martinlaakson radan asemista 4 eivät ole saari-asemia vaan laiturit radan sivussa. Jos joku tietää paremman selityksen niin saa kertoa.

    Kehäradan infolehdessä oli sama kysymys esitetty muutama kuukausi sitten ja toimittaja oli vastannut että johonkin kohtaan rataa rakennettaisiin puolenvaihtopaikka. Tuohon en kyllä usko ollenkaan, on tainnut olla väärinkäsitys.

    t. Rainer

  7. #1132

    Liittynyt
    23.08.2005
    Viestejä
    3332

    oletus Vs: Raideyhteys Helsingin lentokentälle

    Lainaus Alunperin kirjoittanut R.Silfverberg Näytä viesti
    Pääradalla valittiin vasemmanpuoleinen liikenne aikoinaan siksi että kuski näkisi paremmin mitä laiturilla tapahtuu, kun kaikki asemat ovat saari-typpisiä eli laituri raiteiden välissä.
    Tämä tietysti edellyttää, että kuljettajan istuimen olisi oltava oikeassa laidassa. Tuhannen taalan kysymys onkin nyt, missä se sijaitsee Flirtissä.
    Viimeisin muokkaaja Elmo Allen; 29.10.2009 kello 12:45. Syy: oikeassa tietysti eikä vasemmassa

  8. #1133
    Tunnistettu jäsen Rattivaunu avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Viestejä
    3383

    oletus Vs: Raideyhteys Helsingin lentokentälle

    Flirtissä kuljettajan paikka on keskellä.

  9. #1134

    Liittynyt
    14.07.2005
    Sijainti
    koti: Espoo/työ: Helsinki
    Viestejä
    5510

    oletus Vs: Raideyhteys Helsingin lentokentälle

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Rattivaunu Näytä viesti
    Flirtissä kuljettajan paikka on keskellä.
    Se siis enteilisi sitä että liikenne kaikilla kaupunkiradoilla tulee kehäradan valmistuttua olemaan vasemmanpuolista, koska kehäradalla ml nykyinen Martsarin rata ajettaisiin vain Flirteillä, ja koska Leppävaaran ja Keravan kaupunkiradoilla taas on kaikilla saari-laiturit, on järkevintä ajaa vasemmalla puolella koska vain näille radoille päästetään vanhaa kalustoa. Mutta tämä on minun arvailua. Jos joku sisäpiitiläinen tietää paremmin niin saa vapaasti paljastaa.

    t. Rainer

  10. #1135
    Tunnistettu jäsen MaZo avatar
    Liittynyt
    02.01.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    218

    oletus Vs: Raideyhteys Helsingin lentokentälle

    Lainaus Alunperin kirjoittanut R.Silfverberg Näytä viesti
    ...ja koska Leppävaaran ja Keravan kaupunkiradoilla taas on kaikilla saari-laiturit...
    Käpylän asemalla ei ole saari-laituria.

  11. #1136

    Liittynyt
    15.08.2008
    Viestejä
    2005

    oletus Vs: Raideyhteys Helsingin lentokentälle

    Eikä ole myöskään Tikkurilan ulkoraiteilla, josta K-junat Keravalta menevät Helsinkiin päin.

  12. #1137
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    7549

    oletus Vs: Raideyhteys Helsingin lentokentälle

    En muista millainen matkustajatilojen valvonta Flirtissä on. Mutta nykyaikainen tapa on tarkkailla matkustajia kameroin, joita voi olla sekä ovien sisä- että ulkopuolella. Kuljettaja ei silloin kurki ikkunasta tai peileistä vaan näkee tapahtumat monitoristaan omalta paikaltaan. Ja paremmin kuin peilein tai omin silmin, koska jokainen kamera on lähietäisyydellä.

    Antero

  13. #1138

    Liittynyt
    13.02.2009
    Viestejä
    97

    oletus Vs: Raideyhteys Helsingin lentokentälle

    Nykyisestä osittain vasemmanpuolisesta liikenteestä on myös se hyöty, että pohjoiseen päin samansuuntaiset raiteet ovat vierekkäin. Tällöin vaihto junasta toiseen ei edellytä matkustajilta laiturin vaihtoa eritasossa. Myös, ainakin periaatteessa, raidetta on helppo vaihtaa esimerkiksi häiriötilanteessa. Tosin kaukoliikenneraiteilla ei ole useimmilla lähiliikenneasemilla laitureita. Kauko-junien osalta tämä ei ole ongelma, ja toisinaan (harvakseltaan) näkee niitä lähiliikenne-raiteilla. Vastakkaiseen suuntaan raiteet ovat tietenkin mahdollisimman kaukana toisistaan!
    Kehäradan valmistuttua voisi ajatella että tärkein junaa vaihtava ryhmä olisi kaukoliikennematkustajat lentokentälle tai päinvastoin. Vasemmanpuoleisessa liikennöinnissä nämä joutuisivat aina vaihtamaan laituria. Jos Kehärataa liikennöitäisiin oikeanpuoleisesti, niin lentokentältä tulevat junat käyttäisivät vierekkäistä laituria kaukojuniin nähden: siis vaihto laiturin yli. Päinvastaiseen suuntaan laiturinvaihto säilyisi edelleenkin.
    Juha

  14. #1139
    Tunnistettu jäsen Compact avatar
    Liittynyt
    20.07.2005
    Viestejä
    2123

    oletus Vs: Raideyhteys Helsingin lentokentälle

    Kehäradalle tulee puolenvaihtopaikka, joissa voidaan tarvittaessa siirtyä oikealta vasemmalle raiteelle ja päinvastoin. Näin ollen nykyiset liikennetyylit voidaan säilyttää niin Keravan Kaupunkiradalla kuin myös Martinlaakson radallakin.

  15. #1140

    Liittynyt
    14.07.2005
    Sijainti
    koti: Espoo/työ: Helsinki
    Viestejä
    5510

    oletus Vs: Raideyhteys Helsingin lentokentälle

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Compact Näytä viesti
    Kehäradalle tulee puolenvaihtopaikka, joissa voidaan tarvittaessa siirtyä oikealta vasemmalle raiteelle ja päinvastoin. Näin ollen nykyiset liikennetyylit voidaan säilyttää niin Keravan Kaupunkiradalla kuin myös Martinlaakson radallakin.
    Minkä takia sitten pitäisi eri kaupunkiradoilla olla eri liikennetyylejä?

    t. Rainer

Vastaavia viestiketjuja

  1. Laajasalon raideyhteys
    kirjoittanut 339-DF foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 1813
    Viimeisin viesti: 30.10.2017, 09:43
  2. Nikkilän raideyhteys
    kirjoittanut teme foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 46
    Viimeisin viesti: 23.11.2015, 23:24
  3. Suurpellon raideyhteys
    kirjoittanut kuukanko foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 75
    Viimeisin viesti: 26.09.2012, 01:03
  4. Raideyhteys Porvooseen
    kirjoittanut Albert foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 193
    Viimeisin viesti: 26.08.2010, 12:43
  5. Helsinki-Vantaan lentoaseman raideyhteys
    kirjoittanut ultrix foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 73
    Viimeisin viesti: 21.02.2007, 13:22

Tämän viestiketjun aihemerkinnät

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •