Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Näytetään tulokset 16-19/19

Viestiketju: Österbron

  1. #16

    Liittynyt
    14.07.2005
    Sijainti
    koti: Espoo/työ: Helsinki
    Viestejä
    5520

    oletus Vs: Österbron

    Lainaus Alunperin kirjoittanut PepeB Näytä viesti
    Mä olen ollut käsityksessä, että Värtan kattaisi valmiina viisi paikkaa.
    Eikö Värtanista lähde myös ro/ro aluksia ja muita risteilypaatteja, esim St Peter Line?

    t. Rainer

  2. #17
    EVhki avatar
    Liittynyt
    25.10.2017
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    21

    oletus Vs: Österbron

    Lainaus Alunperin kirjoittanut PepeB Näytä viesti
    Mä olen ollut käsityksessä, että Värtan kattaisi valmiina viisi paikkaa.
    On siellä viisi paikkaa, mutta vain kolme on ilmeisesti yhdistetty terminaaliin terminaaliputkella. Kaksi vapaata laituria ovat sataman vastakkaisilla laidoilla ja toisesta niistä olisi todella pitkä matka nykyiseen terminaaliin (käytännössä jo liian pitkä).

    Lainaus Alunperin kirjoittanut R.Silfverberg Näytä viesti
    Eikö Värtanista lähde myös ro/ro aluksia ja muita risteilypaatteja, esim St Peter Line?
    St. Peter Line/Moby käyttää tietääkseni Frihamnenia. Muista ro/ro-aluksista en tiedä. Sea Wind ei ainakaan enää kulje Tukholmasta ja monet rahtipainotteiset linjat käyttävät kaiketi muita satamia (Kapellskär, Nynäshamn...).

  3. #18

    Liittynyt
    18.03.2006
    Sijainti
    Stockholm
    Viestejä
    1981

    oletus Vs: Österbron

    Juu, Pyhän Pietarin linja käyttää Frihamnenia.

    Värtanissa on tänä vuonna käynyt kolmen Tallinkin/Siljan paatin lisäksi vain pari risteilyalusta.

    Nynäshamnia on varusteltu aika lailla viime aikoina, sitä tietääkseni käyttää yhä useampi laiva - niin matkustus- kuin rahtisatamanakin.

  4. #19

    Liittynyt
    05.07.2005
    Viestejä
    404

    oletus Vs: Österbron

    Lainaus Alunperin kirjoittanut EVhki Näytä viesti
    On siellä viisi paikkaa, mutta vain kolme on ilmeisesti yhdistetty terminaaliin terminaaliputkella. Kaksi vapaata laituria ovat sataman vastakkaisilla laidoilla ja toisesta niistä olisi todella pitkä matka nykyiseen terminaaliin (käytännössä jo liian pitkä).
    Käytännössä siitä päädystäkin on liian pitkä matka terminaaliin, koska putkessa ei ole henkilökuljettimia. Etäisyys siis puolisen kilometriä.

    Nynäshamn on sikäli loistavassa paikassa, että siitä aukeaa väylä miltei suoraan avomerelle ja käytännössä aina avovedessä. Sataman suurin matkustajaliikennekäyttäjä on Rederi ab.Gotland, mutta myös Polferries ja Stena operoivat sieltä. Tilaa olisi vielä jollekulle, jos kiinnostusta löytyisi.
    Kapellskär on äskettäin valmistunut käytyään läpi melko perusteellisen laituripaikkojen ja lastauskentän uudistuksen. Finnlinesin Suomen- ja DFDS:n Viron linjat sekä Vikingin Ahvenanmaan sukkulalautta Rosella ovat nykyään sen merkittävimmät asiakkaat. Tilaa siellä olisi jopa tuplamäärälle vuoroja nykytilanteeseen verrattuna, mutta sekä Vikingin että Tallinkin into lisätä volyymejä Kapellskäriin on ollut nihkeää -Vikingillä kiinnostus tuota alun perin itse rakennettua satamaa kohtaan on laannut vuorojen harvenemisen ja syystä tai toisesta Tukholmaan ajamisen arvostuksen myötä, Tallink taas ei koskaan oikein saanut Kapellksärin vuorojaan sen paremmin Paldiskista kuin Turustakaan toimimaan. Mutta ehkäpä Österbron herättäisi Vikingillä intoa harkita Kapellskäriä uudelleen, jos Stadsgårdenilta olisi ainakin Turunlaivojen joka tapauksessa poistuttava.

Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 12

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •