339-DF
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 8 Elokuu 2005
- Viestit
- 8,158
R.Silfverberg sanoi:Ainoa mahdollisuus tuoda pikaraitiotie lähemmäs keskustaa on toteuttaa se osana Katajanokan-Laajasalon metroa, jolloin se käyttäisi nykyistä Ruoholahden-Kampin metrotunnelia, joka muutetaan raitiotietunneliksi, ja rata kurvaisi Kampisssa Erottajalle päin.
Kun siis kaupunkisuunnittelulautakunta on äänin 5-4 päättänyt, ettei siltavaihtoehtoa enää tutkita, ja HKL toteaa, ettei suoraa metroa kannata rakentaa (en itse usko siihen, että Santahamina "vapautuisi" asuinkäyttöön - ei nyt eikä 20 vuoden päästä eikä...), niin käytännössä ainoaksi vaihtoehdoksi jää liityntäliikenne Herttoniemeen ja (kallis?) imagovesibussi Kauppatorille. Ollaan siis rakentamassa uutta lähiötä Itä-Helsinkiin.Antero Alku sanoi:Jopa HKL:n suunnitteluosasto on myöntänyt, että Laajasalon metro jää unelmaksi. Siksi on ryhdytty suunnittelemaan lentokentän metroa.
Raitiovaunujen vieminen tunnelissa Laajasaloon on sama asia kuin metro - radalla on vain toisenlaista kalustoa. Siten raitiotietunneli on yhtä mahdoton ajatus kuin metrokin.
Tunnetteko taustoja sille, miksei silta kelpaa poliitikoille? Tukevatko virkamiehet ajatusta sillasta ja raitiotiestä? Mikä on Laajasalon nykyisten asukkaiden kanta liikenneasiaan? Onko missään sanottu ääneen sitä, ettei Laajasaloon mitään metroa tule?